fredag 21. oktober 2016

Problemer med bloggen.

Jeg har i lengre tid forsøkt og finne ut hvor min liste over bloggere jeg følger har tatt veien. Jeg oppdaget at lista var borte vekk. Har ikke slettet den og jeg er problem med å finne ut av innstillinger her. Mye som er nytt tror jeg, det virker slik. Trodde jeg fant ut, og la inn, men nei den kom ikke på plass.

Vurderte å slette hele bloggen, og heller opprette en ny. Men flyktet i fra wordpress fordi jeg ikke skjønte meg på den. Nå skjønner jeg meg ikke på denne heller. Jeg undrer meg på hvordan jeg skal finne dere igjen? 

En av de søte pingvinene i Bergen. Vi stortrivdes i byen. Og i dag snakket vi om å kanskje ta hurtigruta og ha med bilen til Bergen og da kunne vi kjøre rundt omkring å se oss om. Men det er jo ikke akkurat billig å reise med hurtigruta. Vi får se hva det ender opp med til neste år. 

Tok fatt på nettbasert fotokurs, og den er på video. Manuelle innstillinger. Jeg skjønte strengt tatt mye mer. Og stilla inn for nordlydfotografering. Været er nydelig her nord, og jeg trodde at nå er det forhold. Men neida, har ikke sett snurten av den. Håper på i kveld at jeg skal få til. Må gå ut med jevne mellomrom å sjekke. Vil jo se om det fungerer og hva jeg må innstille på. 


Utsikten i kveld, og vi går mot mørketiden. Er litt rart å tenke på. Føles som vi ennå har høst, og det er glatte veier om morgenen grunnet rim som er på marka og veiene. Bilen er skodd, og det går greit å kjøre. 

Om noen har tips til meg hvordan jeg skal få blogglista mi på plass er jeg takknemlig for litt bistand her. Jeg skjønner meg som sagt ikke hva som har skjedd og hvordan få ting på plass. 

Håper dere alle har det bra, og har starta nedtelling til jul. Er jo ikke så lenge igjen. Skal handle litt julegaver og en er kjøpt inn. 

Varm hilsen i fra 
Eva

10 kommentarer:

  1. Hei på deg. Dumt du har fått problemer da! Men jeg ser du har byttet bakgrunn? Det kan gjøre sitt til at oppsettet forandrer seg. Kan du gå tilbake til det gamle tro? Følgerene dine har du ser jeg.
    Bildene dine var da fine med klarvær, og så fin pingvin da. Her er det jo bare grått om dagen. Men vi får visst litt av hvert begge to. Øv på, for plutselig en dag er det vakre nordlyset over deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Bakgrunnen ble endret på for lenge siden. Og hadde blogglista til høyre her. Følgere har jeg. Vært nydelig vær, men nordlys hos meg har jeg ikke sett. Orker ikke kjøre for å jakte når det er bare for å øve seg litt på diverse innstillinger. Krysser fingre fortsatt for nordlyset. Vakker kveld til deg!

      Slett
  2. Hallo igjen, Eva!

    Var ikke oppmerksom på at du blogget igjen jeg, før nå. Fine bilder å se igjen, som pusjer på drømmene om en ny tur nordover. Vi får se hvordan det går, har blitt vant til det nå. :)

    Det er utrolig hvor fort en glemmer om en ikke holder på med bloggen hele tiden. Selv har jeg hatt en pause i ca ett år nå, og strever litt med å få det slik jeg vil. Har jo brukt både blogspot og wordpress og har vært fornøyd med begge. I tillegg har jeg eget webhotell, som jeg har hatt i flere år. Med tanke på at jeg skal knekke den nøtta også en gang. Mål skal en ha, om en aldri så skral og hjernen begynner å bli mer grå enn frisk og rask. :)

    Særlig mye hjelp kan jeg ikke gi deg med det du lurte på, men kommentar kan jeg gi, og som vanlig har jeg vanskelig for å fatte meg i korthet.

    På fredag fikk vi også vinterdekkene på plass. Helt nye til og med. Flott vær her også, men skummelt om kvelden og tidlig på dagen kan det være. Godt å ha det i orden, selv om bilen får lov til å stå mye i ro.

    Fint å se deg igjen på gamlemåten, Eva.

    SvarSlett
    Svar
    1. Skjønner at du ikke kan hjelpe meg her, og jeg får bare ordne opp i dette rotet. Koselig å se deg igjen og bloggen din har jeg savnet. Tenker du starter vel opp når lysten er til stede.

      Flott at nye dekk er på, vi kjøpte i fjor. Gode dekk, og jeg kjører jo mest nå grunnet mannens grå stær. Opereres 7 desember.

      Wordpress klarte jeg ikke å forstå meg i det hele tatt på, men om forklaringene står på norsk skulle jeg da ha fått til. Nå er det bare å finne ut av den blogglista her. Jeg har funnet den helt nederst men skulle ha den på siden her og slippe den scrollingen.

      Vakker kveld til deg!

      Slett
  3. Hei!, jeg opplevde det samme og vi var varslet lenge. En melding som kom opp når man gikk inn på utforming, men jeg skjønte hva det gjalt. Jeg har mange blogger men det var bare på den ene jeg mistet blogglista. Gå på utforming og utforming nederst på venstre side og da kommer sidebar/legg til gadget - blogglista og da ligger alle der man må bare plukke dem frem, så for meg tok det ti minutter og fikk kastet mange gamle. Det var mange som opplevde dette. Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet at vi var varslet, men meg og engelsk går ikke sammen i det hele tatt. Men jeg har gjort som du har beskrevet her men blogglista havner nederst på bloggen. Ikke der jeg vil ha den. Vil jo ha den på siden, så kanskje jeg skal endre bakgrunnen og se hva som da skjer. Men jeg må legge til bloggere jeg følger de var borte vekk. Takk for hjelp så langt!

      Vakker kveld til deg.

      Slett
  4. Ergerlig når de gjør slike forandringer.
    Jeg har ikke mistet mine på siden, men der min presentasjon er. Men jeg har antagelig en annen bloggtype. Jeg må få noen til å hjelpe meg å legge til en bloggliste, og også navnet på bloggen når jeg kommenterer. Det er mye å lære!
    Et vakkert bilde du har tatt, men vi vil gjerne også se sollysbilder! Hilsen Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er irriterende med endringer. Men blogglisten ligger nå til høyre men lenger ned. Har fjernet litt som jeg ikke hadde bruk for. Jeg har en bakgrunn som er hentet på en nettside. Håper du får hjelp med dit.

      Sollysbilder er nesten vanskelig å få til her nord nå, siden vi snart går inn i mørketiden.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  5. Jeg så nordlyset på NRK 2 i går kveld, og tenkte på deg.
    Har du fått tatt noen bilder?
    God søndag ønskes av Tove

    SvarSlett
  6. Godt å se du hadde funnet meg igjen da, med matbloggen min. :)
    Selv har jeg Wordpress og har ikke hatt noe trøbbel med den. Mye er på norsk etterhvert, og mer blir det.
    PS, om du ønsker hobbybloggen min på lista så er adressen: https://garnkurven.wordpress.com/

    Ha en nydelig dag!
    Klem fra sør

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!