søndag 7. februar 2016

Stille søndag

Jeg har virkelig nedprioritert bloggen siden i fjor. Og jeg oppdaget også at bakgrunnen var blitt borte. Ikke bare og huske hvordan man gjorde det og dermed fant jeg ut av noe, og andre ting fant jeg ikke ut av. Skrifttypen forsvant også, og den fant jeg da ut av tilslutt.

Vi var en tur ut med båten for å se hvalene men å ta bilde var som sagt vanskelig og det ble ikke noe bra. Det var enormt mye og jeg følte meg langt i fra trygg med så store dyr overalt hvor jeg snudde meg. Lyset var helt fantastisk denne dagen. Nå har vi kommet så langt at sola også viser seg. 

Er så flott at dagene blir lengre og lysere og at våren ikke er så langt unna. Men påsken kommer jo før det! 

Årets ferie er bestilt, og denne gangen skal vi prøve Kroatia. Hotellet vi skal være på har ikke svømmebasseng, og stranden er liten. Vil tro at vi har veldig godt av og være i bevegelse og gå rundt for å se seg om. Og forhøre seg om det er noen turområder, og det er det helt sikkert. Men i etterkant leste jeg litt mer nøye om dette hotellet. 95 trappetrinn for å spise frokost. Det blir trim i 2 uker det, og mannen med pusten som er dårlig får nok ta passe pauser. Man er ikke nødt å springe opp. Jeg elsker sånt, men er vel litt bedre form også. 

Her ser dere elgene som lå lenge oppi bakken her, og i vinter har det vært enormt mange. Håper jaktlaget får en større elgkvote i år! Man har for mange, og noen har lagt sin elsk på min gå rute og dermed våger jeg ikke å gå runden min, men det blir nok bedre når snøen forsvinner og da trekker de inn i skogen igjen for lettere tilgang på mat. Har jo treningen to ganger i uka og den er like trivelig som før og pusten min er langt mye bedre nå enn da jeg startet. 

Hilsen og klem
fra Eva

14 kommentarer:

  1. Hei på deg. Her var det liv igjen! Man rekker ikke alt vet du, men du er da så aktiv med alt annet at du behøver ikke ha dårlig samvittighet. Går litt opp og ned med meg også på bloggfronten. Men når våren kommer er det mer moro å gå på fotosafari og da håper jeg at jeg får se en elg! Det er ikke så mange av dem her. Jeg liker slett ikke å komme for nær dem jeg heller. Ha en vakker dag der oppe i nord. Vi tastes! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er sant som du sier man rekker ikke alt bestandig. Har ikke dårlig samvittighet og jeg gleder meg til det våres, få være mer ute og ta masse bilder. Har fått tak i en god beskrivelse om hvordan ta nordlys bilder. En beskrivelse som selv jeg forstod mer enn hva tilfelle i blader osv. Skal sjekke om jeg finner den linken igjen, for den kan være til nytte for andre igjen. Håper på nordlys i kveld, skal sjekke appen. Får håpe du får noen bilder av elgen, og det er ikke lurt og komme alt for nær og særlig om det er ku og kalv. Vi tastes, helt klart.

      Slett
  2. Herlig at du har fått bloggen til å leve igjen! Jeg har savnet deg!
    Vakkert bilde - helt fantastisk lys. Men ser ikke hvalene. Men elger så nærme, det er spennende, men sikkert også litt uttrykt. Da blir det vel noe elgkjøtt i fryseren etterhvert?!
    Håper dere får en fin ferie i Kroatia. Når blir det?
    Vi holder kontakten. Takk for hyggelige kommentarer på min blogg. Jeg har svart deg om Kypros.God fastelavnsøndag ønskes av Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Bloggen har livets rett som alt annet, og da må jeg holde den i live. Vurderte å slette hele, men fant ut at da ville jeg savne den. Elgkjøtt får jeg sikkert kjøpe hos naboen, får høre om det. Elgkarbonade synes jeg er nydelig godt.

      Tror vi får en fin ferie i Kroatia. Vi reiser i slutten av juli. Klart skal vi holde kontakten, det skulle bare mangle! Kypros skal jeg virkelig vurdere, men vi må nok reise i Gardemoen. Går neppe noe direkte rute.

      Fin fastelaven til deg og dine også!

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  3. Å så vakre bilder. Hyggelig å høre fra deg igjen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, på tide og være tilbake igjen!

      Slett
  4. Takk for koselig kommentar- er veldig godt å høre positiv tilbakemelding for jeg var nervøs for denne fargen. Vi har liten stue og bare vinduer på den ene veggen. Nå virker faktisk stuen større enn med hvite vegger.

    Det blir en sprek ferie- uten basseng , håper det er aircondition på rommet da i tilfelle det blir veldig varmt. har hørt mye flott om Kroatia.

    Ønsker deg en fin uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia.

      Tenker nok du var nervøs for den fargen, men det ble pent hos deg. Moro når stuen deres virket større, selv med den fargen. Den ligner på den vi har oppe i loftsgangen.

      Det er aircondition på rommet, så vi skal nok få en sprek ferie håper jeg. Få sett oss om. Man har godt av å røre på seg enn å ligge pal på ei solseng. hi,hi. Kroatia er flott har vi også hørt, derfor må vi prøve denne gangen.

      Fin uke til deg også!

      Klem tilbake!

      Slett
  5. Så fint med elgbilde.
    Og så fint å se ordene dine igjen.

    Dere får ta det med ro til og fra frokost, det er da vel ferie?
    Klem fra Sør :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bildet ble tatt fra lang avstand og så snødde det i tillegg. Men det kom med tilslutt. Kan ikke bare legge bloggen helt på hylla.

      Ja, man tar det med ro og frokost blir det.

      Klem tilbake til sør.

      Slett
  6. Nuhvehl, DER er du atter ja! Hadde nesten glemt din bloggekstistens, da du er lite kommentarmessig å se i Bjørnehiet, inntil jeg så deg der nå idag! Strengt tatt burde også DU hatt bloggen din i Bjørnehiet, sammen med bl.a. Mormor, meg, og andre gamle kjente, ikke sant da? Ellers må du ta det rolig med all sånn trim, kan bli sliten av det vett'u ;-) Klemz herfra :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha, ha Starbear, du ser meg jo titt og ofte på fjaseboka så du vet jo hvor jeg er hen. Vært lite inne inne på Bjørnehiet men lover å titte innom så ofte jeg kan. Jeg skjønte så lite av oppsettet og derfor har jeg holdt meg her. Men man er jo bare et tastetrykk unna.

      Trim er blitt en god vane og er godt for helsen. Blir ikke sliten av det nei.

      Klem tilbake, og hils til fruen!

      Slett
  7. Elgen og Eva på plass igjen. :) Det var koselig. Og så fine bilder som frister en nordover, med kamera.

    Du sier at bloggen er nedprioritert, jeg kan vel si min er ut prioritert og ikke fordi jeg ikke har mer jeg skulle ha sagt. Kanskje mer for det motsatte. Etter hvert har jeg funnet ut at det da er best å holde tett. Så får en komme tilbake med anbefalinger ved en senere anledning å fortelle om erfaringer en har gjort seg, som andre kan dra nytte av. Den lista har blitt lang med årene.

    Fint å se at planene er lagt for vel fortjent ferie for dere og at dere er så friske at slike planer kan legges. Tenker titt og ofte på dere og håper tiden fremover blir lysere og lysere og kan nytes bare mer og mer. ;) Fint år Eva, til deg og dine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Litt planer må man ha og så får vi se om det lar seg gjennomføre! Ikke mye blogging nei, men skal ikke overse den helt. Det kan jo komme noen ord innimellom.

      Stakk innom bloggen din, men den var lukket. La oss håpe at du kommer tilbake med tid og stunder.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!