torsdag 12. november 2015

Hverdagen er kommet!

Det er nesten en uke siden vi kom hjem i fra Gran Canaria og Puerto Rico! Vi reiste 24 oktober om ettermiddagen, og dessverre var flyet forsinket siden det måtte mellomlande på Gardemoen. Tror vi var framme halv ett på natten. Ble sent før man fant senga for vi oppdaget at det ikke var aircondition i leiligheten og det var ganske varmt. Vinduet lot seg åpne og vi hadde med en liten bordvifte og fikk sove likevel.

Det ble fjellturer, turer på strandpromenaden. To turer til dyreparkene. Den ene tok vi lokal buss til. Palmitos Park finner du mer informasjon om HER. Her fikk vi oppleve ørneshow og delfinshow! Fantastisk opplevelse selv om jeg egentlig ikke liker dyreparker siden jeg helst ser at dyr får leve i frihet. Denne turen anbefalte vårt reisefølge min bror og hans samboer. Vi hadde en fantastisk dag og heldigvis var det delvis overskyet og ikke fullt så varmt. 

Gul papegøye
Det var utrolig mye papegøyer å se, og denne synes jeg var riktig så søt. Vi fikk tatt et bilde av oss med mange papegøyer som vi hadde på skulderen, fingeren og i armkroken. Kostet noen euro men moro med et minne i fra en fin dag! 

Jeg vet ikke hva som var best så var det faktisk delfinshowet. Virkelig en opplevelse. Har jo liksom bare sett det på fjernsyn. Rart å sitte å skue disse flotte dyrene og hvor godt de var dressert. 

Har du ikke vært i parken må du ta turen om du tar ferien til samme plass. Men det var utrolig masse folk, og sånn etterhvert ble vi sultne. Det er liksom bare to spisesteder, og på den ene var det fullt. Den andre var full den også, men det var plasser man kunne sitte så mat fikk man nå inntatt. Veldig fint og flott og vandre rundt. Tok en del bilder på mobilen som jeg overhodet ikke får overført til pc. Fra kamera lasta jeg opp over 400 bilder det er ikke akkurat småtterier. 

Ugle
Det å ta bilder av ugler i sitt eget lille hus og med sollys var ikke den letteste jobben. Men dette var det eneste brukbare! Viser dere en liten knippe av det jeg har tatt. Har ikke gått gjennom alle og jeg får ta det noe senere når formen er blitt langt mye bedre. Ble syk for noen dager siden med vondt i magen og omgangssyke. Nå er det verste over men magen er fortsatt ikke helt god. 

Tenkte og gi lyd i fra meg her og skal nå stikke innom dere for å oppdatere meg igjen, og det er på tide å ta fatt på hverdagen igjen! 

Varm hilsen fra Eva


7 kommentarer:

  1. Huff da, håper magen har slått seg til ro. Flott uglebilde. :) Og alltid morsomt å få "være med på tur".
    Klem

    SvarSlett
  2. Takk Annemor. Magen har roet seg, og var jo litt heldig med det bildet selv om jeg måtte fikse litt på lyset slik at det kom bedre fram.

    Klem tilbake

    SvarSlett
  3. Hyggelig å høre om din tur,fine bilder. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. Deilig å få seg en tur til varmere steder fra høstmørket her nord! :)

    SvarSlett
  5. Bra det gikk greit uten aircondition da- det er jo egentlig litt viktig :) Så koselig å reise sammen med noen og ha gode opplevelser. Fine bilder og artig lesning- høres flott ut.

    Ha en fin uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  6. Da har vi vært i utlandet begge to. Vi kom tilbake fra to uker i Tyrkia på fredag. En kjempetur på alle måter. Du skal få se mange bilder derfra på min blogg etterhvert.
    Når det gjelder delfin-show har jeg opplevd det både på Tennerife og i Egypt. Helt fantastisk. Og i Egypt ble jeg tatt ut til å hilse på en av dem, og å gi den et kyss. Det var stort! Har bilde av det.
    Vi har også vært litt småsyke, men nå ser det ut til å gå rette veien. God bedring! Hilsen Tove

    SvarSlett
  7. Hei igjen Eva - har du reist av gårde igjen? Jeg venter på nye innlegg fra deg! Håper du har det bra.
    Min forrige kommentar ser ikke ut til å ha kommet inn til deg.
    Vi kom hjem fra Tyrkia for en uke siden, og bilder er lagt ut på bloggen, og flere kommer - mange flere. Og du har også flere bilder?! God helg ønskes av Tove

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!