mandag 15. juni 2015

Latskapen lenge leve!

Beklager lang tid mellom hver innlegg her på bloggen! Er mange ting man sysler med om dagen, og når kvelden kommer stuper man i seng helt utslitt. Fibromyalgien har vært veldig plagsom og dårlig vær er ikke gunstig for meg. Dermed er ikke overskuddet der. Takker for alle fine kommentarer på forrige innlegg, setter stor pris på hver eneste en. Fikk malt veranda til slutt, men rekkverket fikk jeg ikke malt siden regnværet satte inn for fullt.

Hvordan det går for poteten vet jeg ikke, håper på avling. Men kaldt og våt er ikke det beste og det vokser ikke så godt. 

Huset
Her er bilde av huset, og fargen er litt lysere enn hva det fremkommer på bildet. Vi har jo jorder rundt og plen er det men synes ikke så godt. 

Med magen går det bedre med, men jeg kan fortsatt ikke spise de tingene jeg liker så godt da blir det trøbbel. Jeg har slått fast at dette er noe jeg får leve med. Tok kontakt med min lokale butikk hvor de tar inn en god del soyaprodukter som Alpro. Yoghurt og fløte. Fløten var jeg veldig spent på, så her ble det jordbær til dessert og en liten anelse sukker + Alpro fløte! Noe så fantastisk godt! Det beste av alt er at det også er fløte å piske krem av. Noen som har tips til kjeks som er hvete og glutenfri? Sysler med en liten oppskrift i hodet som jeg bare vil prøve, men mangler den kjeksen. Tips meg gjerne. 

Jeg har også vært flink å gått tur i de dagene hvor været har vært fint, også i regn og blåst. Men når vinden ble til stiv kuling da holdt jeg meg innendørs. Har jo tredemølle og ergometer sykkel inne, så man er jo selvhjulpen. 
Takk for oppklaring av navnet på fuglen. Er vanskelig synes jeg og ikke hadde jeg fuglebok for hånden. Blir travle tider når skolen tar sommerferie, for da skal barnebarnet være her og da får jeg ikke tid til noe som helst da han vil ha hele min oppmerksomhet. Jeg tar en bloggpause frem til august, og vil ønske dere alle en riktig god sommer! 

Varm hilsen fra
Eva

13 kommentarer:

  1. Så deilig å være ferdig med malingen. Litt vanskelig å se riktig farge på bildet, men dette ser bra ut. Men sannelig ser det ut til at du bor utsatt til, slik at vinden får godt tak. Og også her på Østlandet er det mye vind hver dag. Det er litt uvant når det er sommer. Jeg ønsker deg lykke til med helsa. Det blir vel både slitsom men også koselig med barnebarn på besøk så lenge. Det blir trist uten en hilsen fra deg på bloggen. Du får ta deg tid til fem minutter av og til så vi ikke mister kontakten!t En god og fargerik sommer ønskes deg og dine av Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Tove, fargen er litt lysere enn hva det vises på bildet. Kommer an på hvilken vindretning som tar på her, men det har hittil stått her i alle de årene. Bygd i 1931. Vi har jo trær også rundt, men det vises ikke så på bildet. Har forstått det slik at barnebarnet blir ikke og være her hver dag til det har jeg ikke helse til, men han skal også være hos tanta si og leker med kusinen sin og det går nok helt fint. Er ikke hele sommeren, vi drar jo bort på noen turer mannen snakker om å ta båten til Lofoten. Er jo flott rundt der. Man får vel se an været også.

      Skal stikke innom bloggene jeg pleier å besøke så ofte jeg kan. Vi mister ikke kontakten. Kos deg med sommeren sammen med familien din Tove!

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  2. Hallo Eva, jenta i nord!

    Så fint det ble huset, i solens farge. Kan vel trengs det i år, både her og der. Snakker ikke så mye om været, men nå begynner grensene å bli nådd. Bort i mot lettere deprimerende selv om en har humøret og sinnet i "normal" orden. Og om noen timer er det midtsommers og sola snur igjen. Jeg har laget min egen teori om at når sola ikke har eksistert på så lang tid, da snur den ikke. Mer om dette blir for komplisert både å forklare og lese. :)

    Grader stokken burde ha fått så pass mye sol at vi hadde bikket over fire - fem grader, den 15.juni. Det er vel ikke for mye forlangt, selv i Trondheim. Akkurat nå er det storslagne 6,3, klokken 11. Vel og merke pluss. :)

    Det blir for lite av mine aktiviteter med frisk luft, da "fabrikken" ikke skal ha så mye vann. Godt at du opp i det hele kommer deg ut og i rørelse. Litt blir det jo til meg også, for jeg benytter anledningen når regnet gid seg litt. Og mange finurlige knep og oppfinnsomhet. Og så har vi stort og rommelig hus med trapper og mye boltringsplass. En kan jo ha vinduene opp...:)

    Skjønner godt de utfordringene som dukker opp i forbindelse med maten, Eva. Men jeg regner med at du "fikser" det elegant, når rutinene og vanene faller på plass. Du har jo kommet langt på vei, allerede. Kjenner også til Fibromyalgien som du vet, svært så godt og har ikke problemer å kjenne at den er på plass. Den er ikke det største problemet for meg, Kolsen tar både oppmerksomheten fra den og forlanger så mye av meg at det ikke blir stort tid igjen for den. :) Aldri så galt, at det ikke er godt for noe. :)

    Håper sommeren blir fin hos dere også, og da mener jeg riktig fin. Som fortjent. Hei så lenge og nyt dagene og tiden, med alle dine aktiviteter på alle felt. Og helsa mest mulig på plass.

    Dette ble en rotete kommentar, men godt ment. ::)

    SvarSlett
    Svar
    1. Herlig kommentar i fra den trønderske herre! Skulle tro vi er blitt uvenner med værgudene for det har regnet langs hele kysten ettersom mannen fortalte. De er i Nordsjøen nå. Langvarig regnvær tar på humøret det er sikkert og visst. Tenker nok at det er noe du må ha med deg på tur som ikke skal ha vann på seg. Den kolsen er sannelig en plagsom herremann som fibromyalgien er en plagsom frue. Jeg merker det godt, og prøver og få mest mulig bevegelse så er ikke smertene så ille. Fingrene har vært verst denne gang.

      Fargen på huset er lysere gul enn hva det vises på bildet, og sola er fraværende i dag. Lettere yr og 8 grader +. Ikke noe bedre. Satser på at godværet snart må innfinne seg! Både her og hele landet forøvrig!

      Skal nyte og kose meg, og matmessig går det bedre og bedre. Og mange kilo har rett og slett forsvunnet. I dag ble det kyllingsalat på kafe og det gikk helt fint.

      Nyt dagene du også på ditt vis!

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  3. God sommer Eva, finner jeg kjeks, skal jeg si fra.
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. God sommer til deg også mormor! Si fra om du ser slik kjeks. Skal undersøke på Lifebutikken neste gang jeg kommer dit. Kanskje de har. Den må være gluten og hvetefri.

      Klem tilbake!

      Slett
  4. Ønsker deg en god sommer med god helse og fine dager! :) Vet hvordan det er å ha barnebarn på besøk, da får man ikke gjort annet enn å være sammen med dem :) Kan ikke skjønne hvordan jeg greide det da jeg hadde tre ganske tette barn, var superhusmor og i jobb! :)

    SvarSlett
  5. Man rekker rett og slett ikke alt man har lyst til. På denne tiden av året klapper jeg fort igjen data`n når sommervarmen kommer. Men ut i august er vi i gang igjen tenker jeg, etter mange fine sommeropplevelser. Godt du finner gode alternativ til mat. Synes du er både kreativ og flink. Stå på. Vi tastes! :)

    SvarSlett
  6. Hei, jeg ønsker deg en skikkelig god sommer.
    Jeg har hatt så travle tider, men i dag fikk jeg ferie og får tid til å tenke. Gleder meg!

    SvarSlett
  7. Karl, den anonyme sier:

    Måtte se innom deg, Eva. :) Du har det vel travelt med å nyte sommeren du også, som best du kan? Båtliv aner meg og en god del attåt. :)

    Tankene er rett som det er innom, men det merker du vel ikke like godt som her på kommentarer. :)

    Fine dager til deg og dine fortsatt. Så fine som de er mulige å få, Eva! ;)

    SvarSlett
  8. Heisann!

    Det er sommer og ferie og da skal man kun lystre egen kropp og ikke la seg styre av hva andre syns og mener. Jeg har ikke vært hyppig på å gi kommentarer tilbake, sånn er det. Til tross for ferie er det andre ting som står øverst på lista. Koselig hus dere har, godt å lese om at maven er bedre.
    Håper du fortsatt vil være i god form. Viktig med litt ballast av det gode slaget.
    Ha riktig go´hælj, klem

    SvarSlett
  9. Hei Eva!
    Nå må du jammen skjerpe deg, gitt! Eller litt, passer vel bedre. 😅 Tii orientering forsøker jeg det også det. Savner deg her, selv om jeg ser deg andre plasser. Fin høst, til deg og dine!

    SvarSlett
  10. Har du ikke fødselsdag i dag tro? I så fall sier jeg gratulerer. :) Har jeg feil, så får du unnskylde vennen. Kos deg i september!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!