tirsdag 12. mai 2015

Pausen har vart lenge nok!

Har visst hatt en lang og god pause i fra blogg verden, og noen ganger må man bare lade batteriene og tenke på noe annet.

Hadde en fin tur til Kristiansand og Farsund, selv om det var en lang flytur. Når man må innom Oslo lufthavn gjør at man stresser unødig for å nå neste fly. Bare ca 30 min mellom landing og letting. Det gikk bra, nådde til og med wc før neste avreise. En god del kjøring og plunder med GPS som ikke virket som den skulle. Midtveis i kjøringen viste kartet at vi skulle snu. Vi snudde og skjønte raskt at det stemte ikke. Fram med mobilen og brukte den som kart og fram kom vi til hotellet ganske sent. Det var godt å kunne legge seg å sove. 

Etter frokost var det og gjøre seg klar for å dra til kirken og overvære konfirmasjonen. Vi klarer å kjøre feil, men fant veien til slutt og var sent ute. Parkering var omtrent håpløst og endte opp med å sette bilen langs veikanten som mange flere før oss hadde gjort. 

Plass fikk vi på galleriet og fikk med oss det meste. Mange flotte konfirmanter og flott kirke som er ganske gammel. Som vanlig sitter man ikke godt på benker men det gikk da bra. Været var heldigvis strålende og vi fant nå niesen vår. Hennes sønn som var konfirmant. Han og hans to brødre kommer i fra Sør Korea, skjønne gutter alle tre. Vi fikk tatt noen bilder, men det å ta bilder i sollys gir ikke det beste resultatet for å si det sånn. Etterpå var det å dra til Misjonshuset hvor selskapet skulle være, og det var nydelig koldtbord og jeg var veldig forsiktig med hva jeg spiste. Visste ikke helt hvordan jeg ville reagere på maten. Det gikk bra lørdagen og søndagen slo magen seg vrang, men det ordnet seg likevel. 

Søndags formiddag var vi på lunsj hos vår niese, og vi var en tur på Lista fyr. Jeg som har høydeskrekk var ikke oppe og dessuten hadde vi ikke all verdens tid da man hadde en avtale klokken 14 hvor min bror og samboer hentet oss på hotellet. Vi fikk en skikkelig rundtur i Farsund. Fikk sett gamle og smale veier, opp i høyden på knapp kjerrevei. Heldigvis at vi ikke møtte biler. Ingen på tur ned eller opp. 

Oppe i høyden
Om du klikker på bildet og ser den i litt større format så ser du den mannen som bøyer seg. Jeg la ikke merke til det før min sønn fortalte det i kommentarfeltet på face. Utsikten var nydelig, men det kan jeg som sagt ikke si om den veien opp dit. Virkelig flott med en rundtur og få sett naturen på en annen kant av landet, men den turen med bil opp kunne jeg ha tenkt å gått opp. For et område! 

Etterpå var det middag og prat i flere timer. Vi kosa oss storlig og følte oss godt i varetatt. Dagen gikk mot slutten og heldigvis kommer de jo nordover i sommer, og vi har jo ferie vi ser fram til. 

Mandagen dro vi til Kristiansand. Planen var at vi skulle innom dyreparken, men tiden ble så knapp at vi valgte å droppe det. Været var jo heller ikke det beste. Får ha det til gode en annen gang. Det ble lang venting på flyplassen, og i tillegg var Norwegian over 1 time forsinket. Vi kom oss til Oslo og denne gang hadde vi god tid. Fikk handlet oss noe å spise og slappe av litt før man skulle ombord. Vi ble forsinket til Tromsø siden det var 1 rullebane i bruk og vente lenge inne i flyet. Var så trøtt at jeg omtrent ikke så land. 
Godt og være hjemme, men har tatt det helt med ro. Bare sløvet. Formen kommer seg sakte men sikkert. 

Lista fyr
Varm hilsen fra
Eva


25 kommentarer:

  1. Ikke bare du som har vært litt bloggtreg, men sånn er det bare! Så flott du klarte turen til konfirmasjon og familie. Skjønner at du har opplevd en hel masse på kort tid.Nå får du hvile deg med minnene, så er du nok snart litt i farten igjen tenker jeg. Klemsiklem fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gjør godt med en tur, men lang reisevei merkes på kroppen. Den har hanglet litt. Tenker at så snart jeg begynner å gå igjen blir det bedre. Men godt at det ikke bare er meg som er bloggtreg, vi alle vil vel oppleve våren på sitt vis. Ha en fin ettermiddag.

      Varm klem i fra meg.

      Slett
  2. Velkommen tilbake. For en rundtur dere har hatt, virkelig noe for minneboka.
    Familie er nå en gang familie. Nydelige bilder.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det var en lang rundtur. Heldigvis er det ikke noe man gjør ofte, og det var koselig å treffe familie. Nå skal jeg titte innom deg, se på hva du har produsert og de skjønne valpene du har i hus.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  3. Godt å være på plassen sin igjen :)
    Konfirmasjonsturer kan bli hektiske, for man vil gjerne kombinere det med noe annet også :)
    Klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Deilig og være på plass igjen. Borte bra, men hjemme best! Slike turer blir veldig hektiske. Er så mye man vil rekke, og selve Farsund fikk jeg ikke sett meg så mye i, var jo ikke tid. Men kan jo hende at man tar tur en annen gang om det passer seg slik.

      Klem tilbake

      Slett
  4. Hallo igjen, Eva!

    Takk for en hyggelig "oppkvikker" og gode ønsker hos meg igjen. Som du vet er det alltid hyggelig å få noen ord direkte fra deg, som fra så mange andre. Selv om jeg greier å få med meg mye av dine/deres aktiviteter allikevel. ;)

    Ser ut for at dere hadde en koselig tur, noe som helt sikkert frisker opp etter en lang, lang vinter med stor V. Det unner jeg dere virkelig.

    Blogg og pauser med lange intervaller ja, kjent også for min del og min blogg. Og vi er ikke alene. Vi går vel også mot ei tid som det blir mindre aktiviteter og besøk også, så da passer det med å kjøre ned på den aktiviteten. Øke andre igjen. For min del.

    Håper tiden fremover blir fin for dere, Eva, og at helsa fortsatt holder seg i nakken og ikke deg. ;) Og takk igjen for titten og omtanken. Mer trengs vel ikke sies her.

    SvarSlett
    Svar
    1. Setter alltid stor pris på ord i fra den kjekke trønderen. Godt at du holder deg i vigør. Var deilig med en tur bort og vi hadde en flott helg. Man trenger slike turer det er sikkert og visst.

      Skal nå prøve å ha litt aktivitet her, og jeg venter med lengsel på at all snø skal forsvinne i fra fjellet her for min venninne ville gå tur her i området. Blir nok en del ute aktiviteter som fremmer helsa og gjør godt for kroppen! Magen blir jeg nok å krangle med, og melkeprodukter er aller verst, selv de som er laktosefri. Kumelk er det jo likevel. Må finne soya fløte eller noe som jeg kan bruke når mannen lager fiskesuppe.

      Kos deg med våren og dine aktiviteter og vips kommer det et nytt innlegg i fra deg!

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  5. Poster som anonym jeg, for da blir det ingen problemer med kommentaren og postingen. Jeg er fortsatt meg, så du vet det . :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Når det funker best for deg så gjør du det bare. Jeg vet at det er deg og da er alt i orden. Men spam er på engelsk og de sletter jeg bare. Fortsett med og bare være deg!

      Slett
  6. Da er du på plass igjen, og hyggelig er det. Artig å reise og se nye steder, men det kan også være slitsomt, som du sier. Jeg synes flyreiser er masete, med venting, innsjekking og alt det. Greiere å sette seg i en bil.
    Så er det bare å håpe på en god vår fremover. Hilsen fra Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt og være på plass igjen. Er moro å farte litt rundt omkring, men lang ventetid på flyplasser er gørr kjedelige. Greit nok inne på flyet da kan man slumre litt. Været i dag var nydelig, men nå er det lavtrykk på vei inn og det har regnet. Meldt ruskevær i morgen.

      Kos deg med fridager og 17 mai.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  7. Det kan være godt og nødvendig med en bloggpause, det er sikkert! velkommen tilbake- høres ut for at du har hatt en fin tur i konfirmasjon.
    Ha en fortsatt fin uke! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen ganger trenger man det virkelig. Men takk for velkommen tilbake. Det er godt og komme i gang igjen. Hadde en flott tur i konfirmasjon,mye god mat men måtte fortsatt være forsiktig. Skal nyte en fridag i morgen, og 17 mai.

      Ha en fin kveld.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  8. En pause nå og da er ikke å forakte. :) Ønsker deg en fin vår.

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen ganger trenger vi det, og slike dager er nydelige. Ønsker deg også en fin vår!

      Klem fra Eva

      Slett
  9. Høres ut som du har hatt en begivenhetsrik helg :) Ellers trenger vi alle en pause innimellom og trekke oss litt tilbake, enten det er fra blogging eller andre ting. Men kjekt å komme tilbake, både for lesere og forhåpentligvis også for den som skriver :)
    Ønsker deg fortsatt fine mai-dager!
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  10. 1 mai helgen var helt super. Kjempekoselig konfirmasjon, god mat og gode kaker som man var forsiktig med. Trenger pauser av og til, lade batterier og gjøre andre ting. Virkelig kjekt å komme tilbake, og besøke andre både i nettverden og i virkeligheten.

    Ha flotte mai dager du også, og 17 mai skal feires med barn, og barnebarn.

    Varm klem tilbake!

    SvarSlett
  11. Takk ... så hyggelig tur dere hadde ... kos deg hjemme igjen.
    Ha riktig gode vår dager ... og jeg gleder meg å se mange vakre bilder fra
    17. mai feiring. Hilsen til deg... og klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for koselig kommentar i fra deg! Jeg koser meg hjemme med å farte både her og der. Føles litt masete, og at man stresser litt for å få alt til å klaffe. Våren her utenfor Tromsø er ganske kjølig, og det snødde litt i dag. Men veldig kortvarig. Skal prøve og få tatt bilder av feiringen her i bygda og satser på brukbart vær.

      Varm hilsen til deg Viola og en klem sendes tilbake!

      Slett
  12. Hej Eva, Resa är alltid fint och träffa släkten såklart. Men det är alltid skönt att komma hem igen :-))
    Fin vy på den andra bilden. Jag ser mannen i trädgården.
    Ha det bra !

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lasse!

      Er flott og reise av og til, og treffe slekten er også veldig bra. Synd at avstandene er så store at man ikke sees oftere. . Tenkte nok at du så mannen. Var noen hytter der, men for en kjerrevei å kjøre på.. Nifs var det. Ha det fint og god helg til deg.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  13. En god og fargesprakende 17.mai ønskes deg og din familie av Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Tove, det samme ønskes til deg og dine! Håper været spiller på lag med dere i hovedstaden!

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  14. Er det ikke flott på Lista? Min mann har en onkel og tante der nede, de bor i det siste huset før du kommer ut til fyret. :) Og onkelen driver Galleri Lista Fyr - den første bygningen du kommer til ute ved fyret. :)
    Klem fra sør.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!