lørdag 4. april 2015

Påskedagene

Selv om påsken her nord ikke innbyr til sol og blå himmel er jo grått vær ganske innbydende likevel. Passe temperatur og null nedbør de gangene jeg har gått tur.

Skjærtorsdag gikk jeg sammen med min yngste datter, og vi gikk ganske langt og bare skravlet. Koselig synes jeg det er! Ikke alltid man går tur med barna sine. Hadde heldigvis husket på å ta med mobilen om man finner et motiv eller to. Om kvelden gikk vi på stedets pub, og det var riktig trivelig. Men sent før man kom i sengen, og det kjenner jeg i dag. Har visst sovet for lite, men klarte i formiddag og få mannen med. Han gikk hele strekningen uten å måtte spraye seg med astmamedisin.

Gammelgård  
Koselig å treffe gamle sambygdinger man ikke hadde sett på mange år. Noen som flyttet sørover men har hytte her i bygda. Likevel er det ikke ofte man treffes.

I morgen får vi middagsgjester på lammestek og det gleder vi oss til alle sammen.
Denne dagen tar jeg det helt med ro, og pleie vannblemma på lilletåa. Jeg får alltids flere dager. Har noen planer som jeg håper skal la seg realisere, og med fine tørre veier er det kjekt å ta bilen ut en kveldstime med kamera. Er steder jeg vil ta bilder av. Med klarvær, skumring, da er det magisk og være ute å fotografere.

Båten vår er på slip, og motoren er tatt ut. Så det er en del jobb tenker jeg og så håper jeg at det går i orden med forsikringen. Vi hadde jo noen planer om turer ut med båten, og blant annet ville jeg se om man finner havørna. Den pleier og være her i fjæra, men i år har jeg ikke sett den ennå. Kanskje jeg sover for lenge om morgenen at fuglen har fløyet når det begynner og bli liv i bygda.

Min daglige utsikt
Begge bildene er tatt med mobil kamera og lekt litt med i Snapseed. Jeg kan også hente mine bilder tatt med kamera både kompakt og speilrefleks inne på Dropbox hvor en del er lagret. Mannen sier at jeg har jo jukset, selvfølgelig har jeg jukset men det skaper jo mer liv i bildene synes jeg selv om jeg var i mot det tidligere, og nå blir man jo omtrent hekta.

Bilde nummer 2 ble tatt i går kveld og da solen laget spennende lys på himmelen og jeg bare hogg tak i mobilen og sprang ut. Det forsvant fort så det gjelder å handle med det samme det inntrer.

Ha en fin påskeaften, og kos dere der dere er!


Varm hilsen fra Eva


7 kommentarer:

  1. Så fine bilder Eva! Vil bare ønske deg en en riktig god påskeaften. Takk for kommentar på bloggen min.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Var en flott påskeaften og middagen ble vellykket! Koselig å stikke innom deg også!

      Slett
  2. Nydelige bilder. Og "juks"? Ikke egentlig.
    Ha en flott påskeaften.
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, nei egentlig er det ikke det!
      Flott påskeaften i går!
      Klem tilbake!

      Slett
  3. Hei Eva. Stakk innom for å se om det var noen her og ønske deg en riktig god påske.:)
    klem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia!

      Så koselig å se at du er her! Jeg har vært her hele tiden,noen ganger litt aktivt og andre ganger litt fraværende. Håper du har det bra og at du blogger igjen? God påske til deg også!
      Klem tilbake!

      Slett
  4. To nydelige bilder, og spesielt likte jeg det nederste! :)
    Nå er påska vel overstått, og en flott vår ligger foran oss, håper snøen tiner og det blir vårvær hos dere snart igjen også!
    Klem fra meg! :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!