mandag 23. mars 2015

Våren som kom og forsvant.



Var nå helt sikker på at våren var kommet hit, men der tok man grundig feil. Mars er en lunefull måned, og det er april også. I dag laver snøen ned igjen, og i mens sysler jeg innendørs med mine gjøremål.

Har funnet meg en kjekk mobilapp og dermed har jeg lekt litt med bildene som lå inne på mobilen. Tror jeg en dag får ta en opprydding i bildefiler slik at den ikke tar sånn himla plass.

Kirkegården ved Nidarosdomen
Ble jo ganske skummelt inne på kirkegården. Fra høstturen til Trondheim. Kjekt å kunne leke med et bilde. Jeg måtte til og med ha den som forsidebilde på facebook så lenge det varer.

Det går nå fremover med helsen og det gjør godt for kroppen når jeg i tillegg kom meg på treningen vi hadde på skolen. Ene dagen var vi mange og gangen etter var vi bare fem. Ikke aner jeg hvorfor men jammen fikk vi god boltreplass i den lille gymsalen. Det er jo en liten fordel av og til. I morgen er vi vel fulltallig igjen om jeg kjenner klanen rett. Håper jeg kommer meg dit siden jeg har ærend til byen og frisørbesøk hos datter. Vet jo aldri når jeg kommer hjem og middag som skal forberedes før man drar. Men som sagt det pleier alltid å ordne seg.

Vinterlandskap
Her har det kommet en ny hytte, og den dagen jeg gikk tur var det et nydelig vær. Bildet er tatt med mobilen og lekt litt med den i Snapseed for ipone. Jeg lastet ned til mobilen for det er jo litt kjekt å kunne leke med et bilde som i utgangspunktet kan bli litt kjedelig.Og jeg gikk til og med i elgland. Så meg godt til høyre og venstre men så ingen og det gikk da veldig bra.

I forrige uke hadde vi en dag med skikkelig uvær, og vinden røska godt i huset. Men heldigvis ikke noe langvarig. Mannen dro til Sommarøya for å se etter båten. Skrekk og ve den hadde tatt inn vann. Så han har jobbet med og få ut vannet og fått kjøpt inn en pumpe. Vært i kontakt med forsikringsselskapet og det er en dyr egenandel for båter. 11 000 kroner skal de ha. Blir som en sa det er en stor glede når du får deg en båt, men det er jammen meg stor glede den dagen du kvitter deg med den også! Får håpe at han finner ut hvor vannet kommer inn og få tettet igjen. Båt burde vært plassert på land om vinteren, men dessverre har man ikke mulighet for det. Sånn er det med den saken.

Høstlandskap
Jeg har fått et brev og skal være med i den store Tromsø undersøkelsen. De starta opp med denne undersøkelsen i 1974. Man får beskjed om de finner noe og at du må ta kontakt med din egen lege for nærmere sjekk. Det er jo betryggende og vite.

Påsken står snart for døren, og håper været vil spille på lag slik at man kommer seg ut på vandring, men dessverre ikke på ski. Jeg har gitt bort mine skisko og ski til barnebarnet på 13. Jeg har fått forbud mot å gå siden jeg belaster armene og skuldrene. Sist fikk jeg frossen skulder som jeg slet med i mange måneder. Tror jeg rett og slett har helt feil teknikk og at det derfor endte opp slik. Noen langrenns løper har jeg aldri vært, og ei heller kommer til og bli. Og mens andre går på ski, kan jeg gå tur langs veien. Det er trim det også, ikke sant? Men kos dere med gode dager i påsken med skigåing, kvikklunsj og appelsin ved hytteveggen og kanskje en krimbok eller to det hører også med. Jeg skal lese "Sandmannen" og "Stalker" av forfatteren Lars Kepler.



Varm hilsen fra Eva













19 kommentarer:

  1. Hei på deg. Så fine bildene dine ble. Så jo noen på fjesboka også. Nydelig! Godt du er i form og kommer deg på trim. Nå går dagene fort mot lysere tider i hvertfall. Snø kan vel både du og jeg få enda. Det er jo bare mars. Her snødde det i går, men det la seg ikke på bakken. I dag har jeg gått trimturen i joggesko igjen, men det var skikkelig klinete.Men man har da vann og såpe heldigvis. Dumt med vann i båten da? Vi har bare en jolle, men den er heldigvis på land om vinteren. Selv om den har sånn selvlens, så er det dumt når vann fryser til is ja. Håper det fikser seg. Ha en herlig ny uke mot vår og mer lys! Klemsiklem fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Endelig hjemme etter en fæl biltur på sørpeføre. Svært så dårlig enkelte er til å brøyte veien. Men hjemturen gikk bedre for da hadde de skrapet. Mannen skal ombord i båten å se etter i dag. Takstmannen fra forsikringsselskapet har ikke ringt, dårlig gjort.

      Kommer meg ikke på trening i dag siden mannen stikker av med bilen, det er startsperre på den andre og noe gærnt med nøkkelen. Ja, ja, det er sånt som skjer på en mandag. Godt at det er lange og lysere dager att! Klemsiklem tilbake.

      Slett
  2. Vi står han av, uansett vær og vind. Men satsa på at påska bli god hos dokker. Finvær er jo en velsignelse. Her i skogen i sør, håper jeg på noen timer i solveggen og turer med unger og hunder. Vi holder oss hjemme pga dyra og at vi venter valper, den drektige skal få ro. Etter flere dager uten nett, er det endelig på plass igjen og jeg skal blogge i kveldinga. Det gleder jeg meg til. Ha ei strålandes uke videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart vi står han av, uansett vær og vind. Kom meg både til og fra. Været skal bli bedre også har jeg hørt. Bestiller knallvær til påske. Skal prøve meg på å strikke lester i påska og får hjelp av datter om jeg ikke får til.
      Godt at du har fått nett igjen. Fælt og være uten. Spennende med valper som kommer. De er jo så skjønne. Skal titte innom bloggen din så klart.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  3. Heisann. Går litt i ball ser jeg. Blåser her, kanskje det blåser der også. Etter tur to fikk jeg sett på bildene. Etter tur tre fikk jeg lagt inn noen ord.
    Pass helsen og så får vi se om denne smetter igjennom.
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har du hatt problemer å kommentere her? Jeg kom inn omsider på din side, men ikke i morges. Skal nok passe godt på helsen helt klart. Magen går det mye bedre med.

      Klem tilbake!

      Slett
  4. Jeg har ingen problemer med bloggen din. Så flotte bilder, det er morsomt å leke litt med dem. Så håper vi på strålende sol både her og der!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Ingun, det er moro å leke med mobilbilder. For mobilen drasser man jo med seg overalt.
      Godt å høre at du ikke har problem med bloggen min. Vet jo ikke helt hvorfor at noen har problem.
      Håper på bedre vær, og får ta det som det kommer.

      Slett
  5. Ille med båten! Håper virkelig at dere har et godt forsikringsselskap.
    Været er merkelig her i sør også. En dag sol og vindstille, neste dag vannrett snøvær. I går var det helt nydelig, i dag snør det.
    Artig med bildene. Jeg er ikke flink med slikt og vet ikke helt hva du snakker om når det gjelder å forandre bildene. Jeg må nok spørre barnebarna, som vi skal være sammen med første del av påsken.
    Men først reiser jeg til Ålesund i morgen tidlig for å holde foredrag om farger. Gleder meg til å se igjen Ålesund, selv om det er spådd dårlig vær i morgen. I dag er det hel sol der. Dårlig gjort! Hilsen fra Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Takstmannen kommer etter påske og ser på båten som i dag blir fraktet til slip. Og egenandel for båt er veldig høy, men de dekker skadene som er oppstått grunnet vær.

      Tror nok barnebarna hjelper deg om du prøver mobilappen. Det er bare å trykke på en knapp så fikses bildet. Enkel og bruke at det er jeg sikker på at du får til.

      God tur til Ålesund i morgen, og håper at været står deg bi. Det snør her også. Og det er jo vekslende dette været i mars måned.

      Varm hilsen fra
      Eva

      Slett
  6. Flotte bilder, og jeg falt veldig foe det siste her!
    Javisst, fotoredigering er kult! :)
    Klem til deg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Likte også det siste bildet best. Det ble jo dramatisk med den himmelen. Moro å leke seg med bilder som i utgangspunktet kan være litt grå og trist.

      Klem tilbake!

      Slett
  7. Du er så flink med bildene dine, ha en riktig god helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk. Ha en fin helg og god påske!

      Slett
  8. Läckra bilder och en Glad Påsk !

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Lasse! Dine bilder er helt fantastiske! God påske til deg også!

      Slett
  9. Heisann! Stakk en tur innom for å se hvordan du har det. Fint at du er aktiv og ved godt mot. Å leke med bilder er artig. Herren i Huset liker å gjøre det, prøver ut nye apper osv.
    jeg har rydda loftet. nesten ferdig... Ser at vi har bedre vær enn dere. Satt i sola på terrassen i dag. Det stekte. Trenger ikke å være på påskefjellet da. Vi drar heller en helg senere til Lia.Det er vel første påska på mange år vi er hjemme.
    Ønsker deg noen fine høytidsdager, klem ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har det bra Vilt og vakkert! Er veldig moro å leke med mobilapper helt klart. Man må jo prøve seg fram altså.

      Flittig du er som har ryddet loftet nesten ferdig. Sitte ute å nyte sola må da være deilig. Her er det overskyet, men mildt. Kom meg på tur i går og i dag. Herlig. Magen går det bare bedre og bedre med!

      Båten er på slip, og de har tatt ut motoren og så får vi vel vite hvordan saken er når takstmannen har sett på dette og snakket med verkstedmesteren. Blir det forsikringssak så dekker de den, om ikke så får man bare ta opp lån og betale det hele. Båten må man jo ha i orden, men har sagt at den er en pengesluk! ha,ha.

      Nyt påska dere også!

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  10. PS Vi har heldigvis båten inne på vinteropplag. Håper dere får ordna skaden og ikke blir ruinert Ds

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!