lørdag 21. februar 2015

Duppe duppe dings.

Er ikke bare damer som liker sånne duppe duppe dingser. Jeg stakk innom G- max på jakt etter noe som jeg kan bruke for og få opp aktivitets nivået mitt innendørs og den er sikkert til nytte utendørs også vil jeg tro.

Turkis sak
Er ikke mye jeg får vært ute siden jeg fortsatt går på denne kuren. Tror jeg har holdt på i 3 uker nå. Jeg kjenner på savn etter ting jeg liker men ikke kan ta. Den verste bøyen var faktisk og kunne kose meg med litt snacks, og den er salt. Mange lider av sukkerhunger mens jeg sliter med salthunger. Har klart meg godt uten å ha falt for fristelsen til å putte en pose i handlekurven på butikken.

Selv om vogna var full av gode saker av den sunne sorten fant jeg nemlig noe som har litt salt og er full av proteiner. En liten pose på 25 gram netto til bare 87 kalorier! Herlig hva snakker jeg da om? Jo, nemlig noe som svømmer i havet og lever livet sitt der!

HAVGULL heter produktet jeg snakker om. Trykker du på navnet kommer du til nettsiden deres. Det er nemlig tynne flak av tørrfisk tilsatt litt havsalt. Snadder er det. Tenker det blir litt kos i helgen på meg likevel. Har jo fleipet med at jeg kan ta den tørrfisken vi har hjemme og skjære den i tynne flak og strø litt salt over. Men den løsningen synes ikke min kjære var noe særlig smart. Ender med at jeg bare kjøper en liten pose på butikken når jeg først er der. Den selges ikke sørpå og vil dere ha kan dere abonnere ved å se på linken jeg la ut. Den er nydelig god. Ikke noe jeg skal fråtse i daglig med andre ord. Bare av og til når jeg kjenner på salt behovet mitt.

Forrige søndag var det Bloggers Sunday Walk hos Vilt og vakkert. Planen min var at jeg skulle ut å gå men dessverre gjør urtekuren at jeg ikke kan forlate toalettet. Kan virkelig si at jeg er søkklei hele kuren og har bestilt meg time for laser akupunktur hos henne jeg tok testen hos. Jeg prøver det og da vil jeg håpe og tro at hverdagen vil bli normal for meg.

Forrige helg var jeg i selskap. Jeg hadde med fruktsalat og smoothie og klarte å se på en kake uten og bli akutt rammet av sukkerhunger. Koste meg med en god biff og et glass vin da jeg kom hjem på kvelden.

Slumre teppe til datter
Datter hadde lenge ønsket seg et slumre teppe i forskjellige blåtoner og det fikk hun i gave. Jeg har en til som er heklet ferdig som en i familien skal få når bursdagen er der. Nå holder jeg på med en i helt andre farger. Grå nyanser og litt sort. Også en gave. Den er jeg kommet ganske langt på en uke. Er ikke mye arbeid, det som er arbeidet er all den festingen av alle trådene. Pytt, pytt flott tv arbeid sier nå jeg!

Ute er det speilholke, det frister lite å kjøre til butikken. Tenker jeg dropper det og jeg har jo det jeg trenger så ingen nød så langt. Handler på mandag på vei hjem fra byen og da tar jeg for hele uken. Når det bare er meg hjemme så finner jeg så mye god mat i frysa og rester som jeg har tatt vare på. Det blir spist og samtidig rydder man jo litt plass i fryseskapet.

Ole som jeg nevnte i forrige innlegg merket jeg ikke stort til her. Alt har med vindretningen og gjøre. Dagene etter har det blåst og det har jeg merket godt, og det har lavet ned snø. To ganger kom jeg meg ikke ut med bilen, og jeg er ikke den som ber sønnene trø til noe jeg fikk høre til gagns men jeg tok det til etterretning. Men min gamle nabo kom med traktoren og har tatt opp flere ganger. Er så takknemlig. Nå er avkjøringen en Bob bane så glatt er det. Fant litt sand og fikk strødd men det var langt i fra nok. Skal kjøpe en spann med sand på mandag og jeg har liten lyst å brekke lårhalsen.

Jeg har det som sagt bra, men ser fram til denne harde kuren er over for magen har krympet og blitt mindre og mindre! Ha en fin lørdag og kos dere med VM i Falun.

20 kommentarer:

  1. Det skal jammen ikke være enkelt. Godt du er kommet så langt som du har, da er det lys i det fjærne. Krysser fingra for deg og sender deg sandsekker til glassholka di. Den er veldig ivrig her i skogen også.
    Havgull, så jo veldig spennende ut, det må jeg prøve. Husker jo han fra TV serien. Takk for info. God helg til deg

    SvarSlett
    Svar
    1. De var med i tv programmet i fra Yttersia. Den er nydelig god. Ikke som vanlig tørrfisk. Tynne flak av tørrfisk i spedd med salt. Ikke for mye salt, akkurat som snacks som man ellers koser seg med som er usunt.

      Slett ikke kjekt med fall på isen, og lårhalsen vil jeg ikke brekke. Er ikke enkelt med kostholdet men det går jo rundt selv om man har lyst på det ene og det andre.

      Kos deg med dagen!

      Slett
  2. Hei!
    Så flott teppe du har heklet. Jeg har smakt på tørrfisk snaks for lenge siden, men det var nok ikke det du anbefaler for det smakte bare papir. jeg skjønte ikke helt hva den grønne dingsen med tall på var?
    Lykke til videre på kuren, og at magen forsvinner er jo deilig. Jeg har gått mye på ski den siste uka og det er deilig!
    Ha en fortsatt fin helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Ingun, datter ble glad hun. Denne tørrfisken her er bare nydelig godt. Hmmm.

      Den grønne dingsen er klokke, skritt teller, kaloriteller, og registrerer søvnmønster også. Når jeg har sittet i ro i mer enn en time så kommer det opp en rød strek og et pip. Da må man røre litt på seg. Har en app på tlf, og plugget inn noe greier til pc.Ellers viser den hva klokken er. Er usikker på om den viser puls eller om man må ha noe tilleggsutstyr. Men hver gang den røde streken viser seg tar jeg en økt med rockeringen. Smart hva?

      Mandag er det til pers og jeg håper på gode dager. Skulle gjerne ha gått på ski, men sist da jeg gjorde det pådro jeg meg frossen skulder. Ski er ikke min greie dessverre. Må trene på annet vis. Kos deg med skigåing!

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  3. Heisann!

    godt dere ikke blåste bort pga Ole. Og hungeren etter noe snacks har du kontroll på, skjønner jeg. Lørdagsgodtet mitt er en pose m. Litt sundt med nøtter og mørk sjokolade, så den spiser jeg med god samvittighet. Har aldri salthunger...
    Slumreteppene er ikke blitt større enn sist gang jeg nevnte det. trenger mer matchende garn siden det ene er i påskefarver, det til sønnen i grått og været eget i rustrødt. Da er det ikke bare å ta hva som hest. Nå ringer det om at blomkålsuppa er klar... god lørdag. Det er BSW i morgen også... hvis du føler deg bedre!

    SvarSlett
  4. Din lørdagsgodt høres snadder ut, men det kan jeg ikke spise. Sjokoladen inneholder eggehvite. Mandler og hasselnøtter tåler jeg heller ikke. Men holder meg til Havgull.

    Håper magen er bedre for jeg er søkk lei. Får i meg for lite mat rett og slett fordi jeg er kvalm og flyr på do når disse urtepillene er tatt.
    Får se an min form i morgen. Kan ikke love noe.

    Du kommer nok i sving med teppet til sønnen tenker jeg. Hjemmelaget blomkålsuppe, nam, nam. Kos deg med kvelden!

    Varm hilsen fra Eva

    SvarSlett
  5. Flotte tepper du lager! Håper du føler deg bedre snart, her er kiloene som jeg strevde med å ta av etter jul kommet på plass igjen etter en uke i syden, da er det på 'ann igjen… ha en fin lørdagskveld og kos deg med et lite glass!

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper det selv for det har vært tre harde uker med den omstillingen. Men det går seg til. På ferie sniker kiloene seg fort på, men man skal nå kose seg også mener jeg.
      Mye mulig at det blir et lite glass rødt, men kvalmen herjer så det spørs hva jeg makter. Kos deg med kvelden du også.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  6. Håper du snart blir løst fra dofangenskapet. Det er ikke mye moro. Glatt og fælt hos deg også,
    Nå begynte det å tine slik at jeg nesten kunne gå opp til veien uten brodder, (om jeg kom helskinnet over gårdsplassen), Det sildret og rant og så kom kulden Jaja. Brodder på :)
    Tørrfisk med saltflak? Høres fint ut. For noen år siden hadde vi besøk fr Island. Dadi hadde med seg tørket steinbit som han skar i løvtynne skiver og så drysset vi salt på mmmm :)
    Jeg får sjekke ut lenken din :)
    Klem sørfra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er et slit denne tarm rensinga, men at det skulle bli så tøft hadde jeg ikke trodd. Men nå skal jeg tilbake til dama på mandag og da får jeg vite mer og prøve laser akupunktur og håper at dette vil rette opp på plagene mine.

      Er skikkelig glatt i avkjøringa og på veiene rundt omkring. Piggsko er nok det beste å bruke på sånt føre. Det sa min nabo. Får håpe det tiner hos deg også.
      Tørrfisk med flak, nydelig. Det kan man fråtse i. Tørket steinbit er sikkert også godt. Bare sjekk ut lenken du.

      Klem tilbake!

      Slett
  7. Så slitsomt du har det nå- men du blir skikkelig rensket da- og du må jo bli super sunn av dette. Nå må du være snill mot deg selv og gi kroppen din ro og hvile også. Håper du nå snart ser gevinsten av det.

    Helt nydelig teppe og for en perfekt flott gave- heldig er hun som fikk det :)

    Ønsker deg fine dager Eva

    Gode klemmer fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Skikkelig slitsomt er det, og jeg har gitt den masse hvile. Blir nok veldig sunn, men hovedsaken er og bli kvitt intoleransen og kan kose meg litt igjen som å ta meg en bit mørk sjokolade til vinen vet du. Men før jeg er ferdig med alt sammen er jeg avvent i fra det ene og det andre!

      Teppet var datter veldig fornøyd med. Hun koser seg på kvelden inntullet i teppet og ser på film etter at prinsessa har lagt seg for kvelden. Ha fine dager du også.

      Mange klemmer tilbake!

      Slett
  8. Hallo Eva.

    Jeg gir meg ikke så lett, prøver igjen jeg. Trønder, vet du. Av en eller annen merkelig grunn blir noen kommentarer borte. Det skjedde igjen antagelig, på lørdag. Forsøker med forskjellig kontoer nå. Hvis du får flere fra meg, så er grunnen derfor. :)

    Duppedingser må vi ha ja, menn også. Jeg har stor tro for at slike kan være med på å øke motivasjonen. Selv har jeg brukt Smart Watch Samsung Gear 2 i noen måneder. Både spennende og motiverende.

    Skjønner godt at du kan bli lei, selv om det ikke nytter noen ganger. Skulle gjerne ha muntret deg litt ekstra opp, men nå føler jeg meg ganske så tom og ubrukelig på det området. :) Er vel muligens litt lei selv også, kan hende. Men det er bare å stå på videre som best en kan, har jeg funnet ut.

    Håper at væren titter mer og mer innom hos dere også, og at dagen blir lysere. Du vet at på det området slår dere ut store deler av Norge, en del av året. :) Til og med Trøndelag.

    Håper det snart går fremover med raske skritt mot mer normale tilstander for deg. Og så håper jeg at jeg får postet denne slik at den kommer frem. God natt og fin uke, Eva.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia

      Som du ser Karl, så kom begge innleggene dine inn. Jeg kan slette den ene.
      Flott den duppe dingsen du har til å motivere deg opp og røre litt på deg.

      Har vært på behandling i dag. Går med en akupunktur nål i øret, + at jeg har fått laser akupunktur. Var som slakt da jeg var vel hjemme. Pillene må jeg gå på når boksen er tom. Men jeg kan ta pillene om ettermiddagen, så virker de kanskje før jeg går ut. Tror det vil fungere. Det blir nok noen måneder før man kan si at man er frisk, men jeg tror i alle fall på sikt at det vil bli bedre dager både for deg og for meg.

      Været var nydelig i dag. Håper den er i morgen også, og onsdag er det en ny behandlingsrunde. Men får jo gått noen skritt da også. Kan jo ta bilder med mobilen vet du.. Ikke verst bare det. Kjøpesenter, og behandlingssenter.

      Dagene er blitt lengre og lysere. Og det er så deilig. Herlig er det rett og slett! God natt til deg også og så håper jeg du får en fin uke.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
    Svar
    1. Samme kommentar som ovenfor.

      Slett
  10. Vakkert teppe - så flink du er!
    Kom nettopp hjem fra fjellet etter 8 dager med nesten bare supert vær og føre. Jeg elsker å gå på ski der oppe vi har hytte, da løypene er helt topp. Det eneste som plager meg er ryggen, men det får så være. jeg overlever.
    I dag da vi reiste blåste det og snødde vannrett. Så vi har vært heldige. Ikke kaldt heller.
    Ønsker deg god bedring. "Ondt skal ondt fordrive" pleide min mor å si!
    Hilsen fra Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvor flott det høres ut med hytte, nydelig vær og flotte skiløyper og lite folk? Er ille at ryggen skal plage deg. Kanskje en tur til kiropraktor kan gjøre susen. Jeg tyr til det når noe låser seg.

      Heldig var dere med været også, og da var det nok rene påskestemningen tenker jeg. Sånn var det her i dag,og jeg bare måtte ha noen saftige oransje appelsiner.

      Stemmer det, det blir gjerne verre før det blir bedre pleier jeg å si. Kvalmen kom av urtepillene for magen så det blir å forsvinne når jeg er ferdig med kuren. Den skal jeg nok fortsette på. I tillegg tar jeg laser akupunktur. Har hørt fra flere at de fikk en bedre hverdag. Hva man ikke gjør for og slippe og ha dårlige dager.

      Ha en fin uke og varm hilsen fra Eva

      Slett
  11. Ja, du står på med både dum mage,vakker hekling og glattis. Synes du er veldig tålmodig jeg.Her er det ikke hverken glatt eller snø. Det kom litt på mandag,men det forsvant i regnet. Nå går dagene fort mot vår og da skal du se at du er i farten igjen også. Godt Ole ikke tok for seg hos deg. Kos deg med tørrfisken og ha det bra!

    SvarSlett
  12. Magen er mye bedre. Har tatt to behandlinger med laserakupunktur. Og det går fremover. Jeg holder litt på med kognitiv terapi som går mye ut på å endre tankegangen og det fungerer godt.

    Vært ute å gått tur i dag og magen funket som den skulle. Det vil si oppførte seg veldig fint. Nesten ferdig med slumreteppe til sønnen, og han var innom her i går og var fornøyd med det han fikk se. Heldigvis oppførte Ole seg høflig når han var på visitt. Det var mildvær i går og sørpeføre, og i dag har det fryst på igjen. Var litt glatt men det gikk bra. Tørrfisk i skapet og det går helt supert..

    Varm hilsen fra Eva

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!