mandag 12. januar 2015

Huttetu hvor kaldt det er

Man våkner opp til kalde morgener og i går morges var det - 17 grader og i dag - 15 grader. Er nok for min del, og jeg makter ikke å gå ut i kulden med den iskalde vinden. Det kommer nok dager hvor temperaturen er mer levelig for sånne sarte damer som meg.

Julen er behørig pakket vekk, og hverdagen har begynt for fullt. I kveld er det treningsstart igjen, vi har jo vært uten instruktør ganske lenge, men nå var hun klar og ferdig med kurset som hun hadde gått på i noen måneder i forbindelse med jobben. Da hadde vi bare en gang i uka, og nå blir det to ganger. Det er mer levelig forhold innendørs, ute får det bli mer levende temperatur igjen. Hjelper ikke at man har gode og varme klær på seg, men frost og astma gjør det tungt og dermed vil jeg heller være inne og vente på bedre forhold.

Grønnsaksmothie
Denne hadde jeg til frokost i dag og mannen synes det så gyselig ut med den fargen. Men selv om fargen ikke er helt tiltalende så smakte det slett ikke verst. Hadde i litt mer eple enn i selve oppskriften.

Er i grunnen mye godt som man kan lage, både til frokost og lunsj. Jeg liker så godt Fjordlands byggryns lunsj med blåbær. Det går noen pakker i uken ja. Venter som sagt spent på resultatet av matintoleransetesten, men det tar nok en stund til. Er jo bare en uke siden den ble tatt og sendt.

Det som gjør godt å tenke på i denne stund er at det ikke er så lenge til man ser sola. Dagene er allerede blitt lysere synes jeg, og det er så herlig selv om det er kaldt! Om ikke altfor mange dagene skal vi avsted og ha en fin dag i byen. Har et gavekort som benyttes på  i Tromsø. Nå er det sushi på menyen. Vi er veldig glad i sushi. Selv om noen ymter at spiser dere virkelig agn. Nei, vi spiser bare fisk. Synes det er godt, og sushi smaker himmelsk på Rå. Og dermed sponset alle barn, og svigerbarn på gavekort til oss som vi fikk på julaften. Gjett om vi ble glade! Er vel ikke enkelt å kjøpe til foreldre som har alt.

Her om dagen bestilte vi en ferie til Kos, fem stjernes hotell og for voksne. Heldigvis så er den ikke betalt fordi jeg fikk sånn dårlig magefølelse etter å ha lest hva tidligere gjester skrev om hotellet. Fikk også høre at det var jo mest ungdommer som drar til Kos for å feste. Vel, vi finner nok en tur men det blir senere på året. Tror vi skal droppe Hellas i år, det begynner og bli dyrt. Siden vi har båt kan vi ta oss noen turer på sommeren. Se litt av yttersia som jeg har sett lite av.








10 kommentarer:

  1. Hei!
    Hellas er herlig, men jeg har aldri vært på Kos. Jeg reiser på rundtur i Tyrkia anart, det gkleder jeg meg til. Det er ikke så varmt der, men det er en opplevelses og se tur.
    Uff ja dere har det kald. her er det bare våren i forhold, men vi har fått masse snø.Så nå må jeg ut og prøvr skiene en av dagene.
    Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Kos deg på opplevelses tur i Tyrkia. Et spennende land. Vi har vært en gang men det var for varmt selv om det var i slutten av august. Nå er det vel passende temperatur. Vi hadde heller ikke vært på Kos, men øya er ikke så stor.

      Snøen vi fikk blåste vekk, og nå er det kaldt så lenge det enn varer. Håper du får en flott skitur en av dagene!

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  2. Flink du som har viljestyrke og kommer igang med trening. Det kan fort holde hardt etter en lang jul. Det kjenner iallfall jeg på. Selv om jeg ikke går på treningsstudio er målet å bli mer aktiv på tur. Får bare ta meg sammen :)
    Lykke til med blodprøver, håper dere finner ut av det.
    Ha en flott dag!
    Klem fra Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Vært lenge pause på grunn av mangel på instruktør. Vi har gratis tilbud på skolen her i bygda og meg finner man ikke på treningsstudio. Der er altfor stive priser. Det enkle er ofte det beste vet du, og det er deilig å gå tur. Blir nok snart å røre på meg ute bare vinden gir seg noe. Blodprøvene er tatt, er resultatet man venter på. Vi finner nok ut av det.

      Ha en fin dag du med.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  3. Blir nok ferie, tror jeg. Brormin og kona drar gjerne til Kos, men vi har jo en venn der i nærheten, så de er ikke bare turister der.
    Passe på helsen og så håper jeg du slipper å vente så alt for lenge på svar.
    Klem fra sør.

    SvarSlett
    Svar
    1. Finner man en ferie som passer lommeboka drar vi nok på ferie, men Kos blir det som sagt ikke denne gang. Hvor bra at dere har bekjentskap der så da skjønner jeg at de drar.

      Skal nok passe på helsa, er nettopp kommet hjem i fra treningen. Og svar får jeg før eller siden.

      Klem tilbake.

      Slett
  4. Oisann, det høres kaldt og mørkt ut hos deg, hos meg har det vært regn, sol, hagl og masse vind idag, koser meg med strikk og netflix! Ha en varm kveld!

    SvarSlett
  5. Kaldt er det særlig når det er vind i tillegg. Du har hele blandingen ser jeg. Kos deg med strikking og netflix. Pleier å se filmer på netflix jeg også. Vi får kose oss så best vi kan, mens været ikke innbyr til aktiviteter ute.

    En varm hilsen fra Eva

    SvarSlett
  6. Godt du er i gang igjen. Trening gir humør pleier jeg å si. Så fin julegave dere fikk. Sushi er herlig synes jeg også. Håper du finner deg en annen tur sydover, det er så godt med litt stabil varme da. Ha en finfin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er godt og komme igang med treningen for det får jeg mer overskudd av. Men det jeg liker minst er at nakken har slått seg vrang og det gir utslag i svimmelhet. Drar på trening i kveld og gjør det jeg kan gjøre, og det som jeg ikke kan gjøre lar jeg bare være.Finner nok en tur sydover, men noe senere da er det billigere. Ha en fin kveld.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!