søndag 25. januar 2015

En planlagt Blogger`s Sunday Walk ble avlyst

Jeg som hadde gledet meg noe så veldig til å ta januar siste søndagstur, og forrige uke rettere sagt tirsdag ble jeg syk. Forkjølelsen som jeg hadde klart å unngå lenge slo ut i full blomst. Jeg har vært innendørs i flere dager, med unntatt en dag da jeg måtte til butikken for mat må de syke ha. Les meg!

Sent i går kveld slo været om. Kulden måtte vike for mildværet og vinden økte med snøkornene sent i går kveld. I dag var det vind og mildt, men jeg hadde fått litt feber og våget meg ikke ut og har time i morgen på hudavdelingen igjen, og det er en ny behandling jeg må følge om jeg er syk eller ikke.

Deler noen bilder i fra desember 2013 hvor været var ganske fint og vi skulle til et populært utfartssted som heter Hella. Ligger ca 3 km i fra der vi bor.

Denne dagen hadde jeg mannen med og vi valgte å gå, siden det var første gang det skulle være Julemarked der. Det var mange biler parkert og full trengsel overalt. Desember året etter var det regn og uvær. Da gikk vi ikke fordi været ikke fristet. Vet heller ikke om det var mye folk denne gangen. Stod ikke noe om det i avisene men da det var første gangen var det mye avisskriverier.

Vi hadde mer snø da enn nå, men været i morgen er temmelig dårlig i følge værmeldingen.

Jeg satser på at turer skal det bli fremover, må bare få lov til og bli frisk først! Forkjølelse er noe herk altså, og hosten er verst!

Ønsker dere alle en fin kommende uke og husk å holde dere friske!






8 kommentarer:

  1. Men så dumt da.Forkjølelse er så kjedelig. Her ligger mange rett ut,men jeg har bare hatt litt vondt i halsen nå og da. Føler med deg ja. Siste søndag i januar? Det hadde jeg ikke tenkt på, men det er det jo. Det går mot vår! Her har det regnet i hele natt, og den lillle snøen som kom, har blitt til speilblank holke. Ikke mye til vinter, men som du viser med dine vakre bilder, alle år er ikke like. Vi får jo ikke gjort noe med det været uansett. God bedring og lykke til med behandlingen din. Klem fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, nå er jeg bra av forkjølelsen. Heldigvis. Nei, noe snø er det ikke blitt mer av. Is har vi en del av, så jeg går med små skritt. Ikke alle plassene de har strødd. I morgen begynner jeg på behandlingen, og gruer meg litt fordi det er så mange ting jeg må holde meg unna. Klem tilbake!

      Slett
  2. Heisann! Hosten er lei ja, jeg er ennå ikke kvitt den. Den kom 6. desember, men jeg hoster heldigvis mindre og mindre nå.
    Håper du blir frisk nok til vinterens BSW 15. februar.
    God bedring og hygg deg inne ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er nå frisk, og hosten plager meg mindre og mindre. Håper og krysser fingre til 15 februar for da skal man vandre rundt på tur og med kamera på slep. Blir nok flere turer før den datoen også!

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  3. God bedring ønskes også av meg.
    Hadde gledet meg til flere deilige skiturer, men dessverre, mildværet i går ødela mye. Er bare holke, og i løypa er det sikkert hardt og vondt og gå. Kjempesynd! Hilsen fra Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Tove, men er frisk nå. Heldigvis. Mildvær ødelegger så mye, men den isen er ikke morsomt. De er elendige til å strø, og jeg liker meg ikke ute da. Verken å kjøre bil eller å gå når det er såpeglatt. Lite snø her, også i skisporene vil jeg tro. Jeg har forbud mot skigåing, så mine ski gav jeg bort til mitt eldste barnebarn.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  4. Turer blir det, Eva. Snart. :) Bare jeg får ønsket deg god bedring nå, så slår det til, når ønskene når frem til Tromsø.

    Fine bilder, forresten, bilder som får lysten i meg til å komme meg ut. Og da har de gjort nytte for seg, ikke bare for øyet, men for hele kroppen.

    God bedring fra et delvis glatt Trondheim. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Karl. Jeg er nå frisk av forkjølelsen. Ser selv fram til å få gått turer, men det er delvis is her også. Ekstremt lite snø her, og det kommer litt og så mildvær og glatte veier. Ikke moro. Men vi går som sagt mot lysere tider, og om ikke lenge er våren hos alle oss som nå lengter etter den!

      Blir nok turer på deg også når vær og helsa spiller på lag.

      Varm hilsen fra Eva

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!