torsdag 10. juli 2014

Sommervarme og midnattsol..

Jeg har rømt inn i fra terrassen hvor jeg har tilbragt mange dager på solseng, men i dag er Fru Klegg meget pågående og aggressiv..

Bildet er hentet hos Google, og som dere skjønner i denne varmen eksploderer det med klegg. Og datteren min som var i fjæra en dag i forrige uke fikk 16 kleggbitt som klør noe fryktelig. Jeg fikk som sagt ikke fred i dag og dermed gikk jeg inn og inne er det ikke kjølig i det hele tatt. Fant heldigvis gulvviften så den står ved siden av meg og det gjør godt.. Og jeg har fått en glup i det. Neste gang tar jeg vifta med ut på terrassen. Da får jeg vind,og kleggen holder seg borte..

I natt var jeg på Ørnfløya sammen med svigerinnen min, en grei og kjekk løype opp i litt motvind men det gjorde godt med varm vindbris og temperaturen i natt var 22 grader. Når det er vind så holder alt av insekter seg borte og det var herlig. Turen opp tar ca 20 - 25 minutter. Pusten gikk det heldigvis bra med.

Her er vi kommet nesten til Ti på topp boksen og vi ser broen over til Sommarøya. Vi elsker midnattsola.
Ikke enkelt å ta bilde av denne sola for det kommer likevel refleksjoner av en rød kule på enkelte bilder.

Prøver å blogge tillegg til at plenen trenger vann. Vi har en halvdel som nylig er sådd. Jeg må følge med sprederen for det er ikke så mye man skal dynke den med for det er visst meldt litt regn i natt. Ikke alltid jeg stoler på den værmeldingen heller. Vi har både Storm og Yr, og sistnevnte skal visst være mest pålitelig har jeg hørt..

Vi har nå snakket i en ny tur en annen plass, men vet ikke helt hvor og når vi får tid. Jeg drar på ferie om ikke altfor lenge og det samme med svigerinnen min også..

Måtte bare legge inn bilde av Jorun og det var ikke enkelt å fotografere fordi vinden tok godt tak i håret og reima på kamera. Tenker nok det ble noen kamera rystelser. Vi hadde det topp fordi det var bare oss der på toppen så sent på natta. Klokken har passert over midnatt. Var nede ved bilen kl. 01.30 og kl. 03 var jeg i senga.. Kjenner at det kommer til å bli tidlig kveld på meg i dag!
Min svigerinne
Her lovprises sola som dere ser.. Ble et fint bilde om jeg skal si det selv..

Kanskje få forstørret det og ha på veggen oppe i gangen...Hadde et annet bilde jeg hadde planer om forstørrelse men det er jeg ikke kvinne om å finne i ekstern harddisk. Jeg nekter å tro at jeg har slettet det.. Skal lete litt mer grundig rett og slett.. Ikke alltid man tar seg god tid bestandig. Håper jeg vil finne det når jeg gir meg selv litt tid.




Dette er meg
Etter en varm dag med over 30 grader på det meste i skyggen viser nå gradestokken 15 grader og da vet jeg at man får sove godt i natt. Det er irriterende når man oppdager at soverommet faktisk er veldig varm og det ikke har vært et vindpust ute. Men det kom vind i ettermiddag og tåka kom også. Da blir det straks kjøligere. Og morgendagen blir en mer normal dag. Skal hente barnebarnet Marius hos pappan, og så skal vi handle før vi kjører hjem. Han er ferdig i barnehagen for han er skolegutt i neste måned og nå har han ferie.. Barnehagen har litt dum ordning fordi barn som er ferdige i barnehagen skal ha tre uker ferie før de begynner på skolen og det skaper et problem for min sønn og svigerdatter. De trenger barnepass hele neste uke.. Han skal være litt hos tanten sin så det går nok veldig greit, vi skal veksle på det..

Midnattsol og Håja i bakgrunnen
Med dette bildet ønsker jeg dere alle en riktig god sommer! Jeg tar en liten bloggpause i en måneds tid. Blogger igjen når jeg er ferdig med ferien og er klar for å starte hverdagene igjen.. Man lever liksom i en sommerboble når været på alle mulige måter slår til..

Varm sommerhilsen fra
Eva


13 kommentarer:

  1. Flotte bilder i vakre nord.:) Ja, det har vært varmt her og nå.. men under tyve grader i natt.:) Ha en fin sommer, Eva!

    SvarSlett
    Svar
    1. Når sommeren slår til som den har gjort, må man benytte natten til en liten fjellvandring. Nå er det grått og det er 13 grader.. Blir en kjøligere dag i morgen,og det passer bra..

      Ha en fin sommer du også Anita!

      Slett
    2. Så endelig - nydelige bilder av midnattsola! Skulle ønske at jeg hadde vært med dere. Du burde absolutt ramme det inn. Vakkert også det med hjertet.
      Takk for hyggelige kommentarer på min blogg. Håper noen ideer vil være OK for barnebarnet. Jeg har svart deg på bloggen min. Les det, og ta gjerne kontakt hvis du føler for det. Mobil 92 28 83 72. E-post tove@steinbo-dialog.no.
      Selv om ikke du vil blogge mer på en stund, må du prøve å lese mitt neste innlegg. Selv om jeg ikke kjenner deg, tror jeg det vil interessere deg. Vel - det er bare noe jeg tror.
      Det vil handle om tur til Marcello Haugens hytte.
      Kos deg med barnebarnet, og god ferie! Hilsen fra Tove

      Slett
  2. Riktig god bloggeferie. Sommeren i nord er bare å nyte når den kommer i rikt monn som i disse dager. Savner IKKE kleggen, men sola og havet..
    God helg dokker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Monica.. Jeg har kost meg de dagene med godt vær her nord,og ferien er rett om hjørnet. 29 grader dit vi skal i dag, så jeg tenker det blir deilig med og få bade i sjø og basseng.. Kleggen jaget jeg vekk med vifta.. Det gikk helt supert.. Ha en fin sommer du også!

      Slett
  3. DET var sprekt gjort! Og jeg skulle gjerne vært oppe der midt på natta! Spennende! Og bildene dine, slående vakkert! Ja du må forstørre dem og
    heng dem opp! Dette hadde jo blitt god reklame på en bit av Norge også, på postkort! :)
    Ønsker deg en god og opplevelsesrik sommer! :)
    Varm sommerklem fra meg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jupp, på en liten lett topp.. Er spennende når det er midt på natta.. Og når det er vind,varm vind. Da er det deilig. Takk for ros for bildene, og noen blir forstørret helt klart.. Ferien er rett rundt hjørnet og skal nyte med velbehag. Bade i sjø og basseng.. Varm klem tilbake..

      Slett
  4. Flott tur og nydelige bilder.
    Nyt alt som nytes kan og hold kleggen unna :)
    Sommerklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, og jeg skal nyte alt jeg kan.. Tror at det ikke finnes klegg dit vi skal..
      Sommerklem tilbake..

      Slett
  5. God tur til kaldere strøk, Eva. Her er det mye som må vannet etter en uke sørover...

    SvarSlett
    Svar
    1. Er nok ikke kaldt dit jeg skal.. 29 grader i dag så jeg skal nok kose meg uansett..
      Er tåke her i dag og 15 grader nå.. Pakker kofferten og lar ikke terrorplaner stoppe meg..

      Ha det fint i Spania..

      Slett
  6. Det var smart Eva- det med vifta og holde kleggen unna :) for den kan være fryktelig innpåsliten. Syntes det bilde med sola i det hjertet er så nydelig vakkert :) du er flink med bilder Eva- det også !

    Håper du nyter herlige dager nå

    Sommerklemmer fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Du kan tro jeg savna vifta på ferie når jeg lå i 40 graders varme på stranda, men det hjalp med mange dukkert i havet.. Bildet med hjertet er flott, og takk for ros.. Kom hjem i fra ferie i dag, og har lasta opp feriebildene, men de må redigeres..Kommer nok et blogginnlegg så snart jeg får tid..

      Ferien var helt nydelig..

      Sommerklem tilbake!

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!