lørdag 3. mai 2014

Lettelse og glede..

I går kom endelig resultatet en prøveresultat som viser at det ikke er kreft i den kulen som ble funnet hos mannen, men det endelige resultatet kommer noe senere og de skal ta standpunkt i å fjerne denne kulen. Mannen mener at den plager han litt og at han har merket det på pusten.. Da er det like greit og få den fjernet og samtidig skal han se og få trimmet vekk pondusen for stort magemål merkes også godt på pusten!

I dag har vi gått tur, mens mange av slektningene våre og venner + bekjente har hoppa i havet!!

En hadde med seg en badedelfin og hatt på hodet, han var snar opp.. Svigerinnen min svømte to ganger. To hoppet i fra broen og i elva.. Er heldigvis ikke blitt utfordret og jeg har heller ikke blitt og tatt den.. Når man er litt usikker på hjertet mitt er det ikke verdt å ta den risken. Havet er ekstremt kaldt, og en har druknet. Men vedkommende var visst alene og i ført badetøy. Så man antok at vedkommende hadde drevet med Hopp i havet.. Jeg synes det har tatt helt av altså!
Denne søte anden så jeg her om dagen i fjæra, og rakk å ta et bilde før fuglen var fløyet langt av sted. Kanskje den bare hvilte seg litt før de skulle avgårde igjen..

Denne så jeg i dag, men det var vanskelig å se når sola skinner på skjermen til kamera.. Det var to stykker i fjæra.. Moro når de tar sånne mellom landinger..

Vi bestemte at vi skulle gå til Hella for litt kaffe og et kakestykke. Det er mye bakst, og kaker og alt er hjemmelaget.. Kokken kommer i fra Frankrike og han er dyktig med bakverket.. Smakte på en annen type ostekake enn hva jeg er vant til, men sannelig jeg synes den var riktig så god.. Kaffe og kake var rimelig, og gratis påfyll av kaffe. Skikkelig koselig var det.

Og så ringte sønnen og lurte på om vi var hjemme, og det var vi jo ikke. Men han skulle stoppe på veien og ta oss på så det ble bare 3 km på oss. Men det blir nok lengre turer senere..
Ryggen går det bra med, men opplever at jeg har ikke godt av å sitte for lenge, og det merket jeg i går. Får fortsatt kiropraktor behandlinger og det går fremover.. Treninger har jeg også fått med meg, og det gikk fint..

Denne følger med oss stadig vekk og holder seg i nærheten av huset.. Får huske på å ta meg turen ut for å fylle på litt mat til fuglene og stæren er en flittig gjest..

Snøen lavet ned i går, mens det i dag har tint veldig godt.. Våren kan komme for min del..

Varm hilsen og klem fra
Eva

20 kommentarer:

  1. Kommer nok vår igjen, hos deg :)
    Så godt at det ikke var kreft og så håper jeg at det ikke tar for lang tid før kulen er historie.
    Fremover med rygg? Bra :)
    Klem sørfra :)

    SvarSlett
  2. Det tiner unna, og snøen blir ikke liggende. Vi ser frem til at kulen blir historie. Går fint med ryggen, men kan ikke sitte for lenge..

    Klem tilbake..

    SvarSlett
  3. Med den beskjeden føles det vel som reine vårløsninga! Hurra, nå ble jeg glad på deres veine. Ikke lett i gå der med den murrende mistanken. Godt det gikk bra og at du er bedre i ryggen også. Nei, hoppe i havet får andre gjøre. Jeg hadde ikke våget i det hele tatt nå rett etter lungebetennelse. Synes folk er helt ville for tiden. Noen har jo alltid badet første mai her, men meg frister det ikke i det hele tatt. Håper snøen forsvinner for godt hos deg også nå. Ønsker dere en strålende helg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det føles som det Randi.. Sola kom fram i dag og det har tint en god del. Fikk gått tur også, og det var helt herlig.. Ryggen er så mye, mye bedre. Gjør jo noen øvelser også som kiropraktoren viste meg for å tøye ut.. Og det har hjulpet veldig.. Hopp i havet trenden har tatt av. Sønnen min har badet, svigerdatter, min svigerinne, og flere andre. Jeg hopper ikke uti, har liten lyst og forverre mine plager og jeg er ikke blitt utfordret heller, ha,ha.. Men personen som druknet i Melbu var dreven med isbading. Leste at folk med problemer med hjertet ikke burde hoppe i havet. Greit å vasse i full fart og så komme seg opp.. Utfordre skjebnen skal man ikke gjøre.. God bedring til deg, og så hopper vi heller i et basseng som er varmt og godt..Vi skal nå slappe litt av i dag og kose oss med et glass vin tenker jeg..

      Slett
  4. Så bra at din mann er friskmeldt! :)
    Vakre bilder du har her, det med skjæra var superflott! :)
    Men å hoppe i havet nå og så langt nord hvor vannet er enda kaldere,
    nei huff! Noen tåler det sikkert, men andre ikke..
    Klem fra meg!:)

    SvarSlett
  5. Takk, takk, vi er virkelig takknemlige altså.. Nei å hoppe i havet gjør jeg ikke, men ble utfordret. Svarte at av helsemessige årsaker gjør jeg det ikke. Men donere heller et beløp til kreftforskning.. Ikke enkelt å ta bilde av skjæra, og jeg har et annet som er langt bedre enn denne her.. Tror jeg la den inn her på bloggen..
    Klem tilbake...

    SvarSlett
  6. Så deilig og avslappende for deg å høre at mannen er frisk, ja trimm er viktig. Vi har blitt veldig flinke her i huset og sluker mil etter mil i løpet av en uke.
    Jeg følger så lite med på facebook, men hører at det å hoppe i havet er blitt en farsott. Ingen får meg til å hoppe i vannet før det er 18-20 grader!
    Ha en fortsatt fin søndag og kos deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er så befriende at han ikke er alvorlig syk. Trim er viktig, men nå sluker vi ikke flere mil i løpet av uken.. Jeg har treningen på skolen to ganger i uken. Men ser frem til at snøen forsvinner at det kan bli noen fjellturer.. Er farsott denne hoppingen, og alle har tatt av nesten.. Jeg foretrekker minst 30 grader i vannet, har fibromyalgi og da er kulde noe som setter meg helt ut av spill.. Ha en fin, fin søndagskveld og god uke!

      Slett
  7. Så bra din mann ikke feiler noe alvorlig! Tenker både han og du er lettet, jeg vet hva slikt fører med seg av grublerier...

    Festlig med fugler som mellomlander - hos oss er de i full sving med hekkingen.

    Ha en fortsatt fin kveld!
    Klem fra sør. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, ja vi er veldig lettet for det var noen tunge dager og komme seg igjennom.. Blir nok operasjon for og fjerne denne kulen så spørs det hvor lang tid det tar. Er veldig festlig med fuglene som mellomlander her, men nå tror jeg måkene begynner og forberede seg.. Uken som kommer skal det bli sol og da eksploderer det vel her med alt som spirer og gror..

      Ha en fin uke..

      Klem tilbake..

      Slett
  8. Det var gode nyheter om mannen :)

    Og den utfordringen om å hoppe i havet syntes jeg er bare teit. Lurer på hvem som fant på det ! Sikkert lurt å stå over pga av både hjerte og fibromyalgi.
    Artig med det rike fuglelivet dere har.

    Kos deg med finværet jeg hører dere har der i nord :)

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  9. Takk Monica, det er nydelig vær og det benytter vi i morgen. Ta med kamera, mat og drikke.. Da skal man nyte freden og roen, håper vi finner plassen og at vi ikke går oss vill.. Ja, det var gode nyheter om mannen.. Vi var så lettet og så glad.

    Aner ikke hvem som startet det, men det startet som en utfordring til en kompis og det tok helt av. Vi fikk ikke skylde på han leste jeg i avisen. Men kreftforskingen tjente 170 000 kroner på at folk hadde gitt penger i stedet for å kjøpe alkohol og snus som enkelte ville ha.. Nei, jeg utfordrer ikke skjebnen..

    Gøy med fugler når man kan få tatt et ordentlig bilde av dem..

    Ha en fin uke du også..

    Varm klem tilbake!

    SvarSlett
  10. Jeg har jo ikke fulgt deg og sett at dere har hatt tunge ventedager. Likevel vil jeg si at det er godt å lese at alt gikk bedre enn fryktet. Vil og si at det er godt å bo i Nord Norge og at du viser fine bilder! Takk! -Margit-

    SvarSlett
  11. Tusen takk Margit, og velkommen til bloggen min! Det var noen fæle dager mens vi ventet, men som du har sett så gikk det likevel bra.. Ja det er godt å bo i Nord Norge, og hvor flott at du likte bildene.. Blir en fototur i morgen, og da skal jeg til et sted jeg ikke har vært på før, og håper at motivene vil stå i kø..

    Stikker innom din blogg på besøk om litt..

    SvarSlett
  12. Da har jeg lagt meg inn som følger av din blogg. Kjempehyggelig at du fant meg. Takk for fine kommentarer.
    Det ser ut til at vi har mange felles interesser, også farger. Du vil sikkert ha glede av boken min Fargene forteller. Du kan sikkert låne den på biblioteket, hvis du ikke vil kjøpe den. Synes kjøkkenet ditt høres koselig ut. Alt skal ikkevære helt hvitt! I boken står det også mye om ulike mennesketyper, og jeg elsker folk nordfra. Jeg har blant annet hatt mye gøy i Tromsø, og min ene svigerdatter kommer fra Lofoten. Hvor bor du i Troms?
    Jeg elsker å gå i fjellet,og vi har en liten, enkel hytte i Gudbrandsdalen, Ringebu. Mitt hjerte tilhører den. Blar du deg bakover på bloggen min,kan du se mange flotte bilder derfra. Jeg bader forøvrig i vannene nedenfor fra omtrent 12 grader, men det blir bare en liten dukkert.
    Vakre fuglebilder du har lagt inn.
    God bedring med helsa begge to. Det blir litt "rusk i maskineriet" når årene siger på! Fargeglade hilsener fra Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia Tove

      Velkommen til min blogg og takk for at du la deg som følger også! Nettopp kommet hjem i fra en tur med forviklinger angående hvilken retning man skulle gå for å komme til den rette plassen.. Blir en liten innlegg snart..

      Boken din har jeg funnet i bokklubben som jeg skal bestille og farger elsker jeg bare... Skal nok bla meg bakover i din blogg.. Kjøkkenet er nytt, ca 2 år siden man la inn ny innredning..

      Bor på Kvaløya utenfor Tromsø, på sørsiden.. Man ser hurtigruta passere daglig forbi her.. Nordlending fullt og helt.. Og helsa retter seg opp og i morgen ny time hos kiropraktor.. Hofta er ikke helt god, men mye bedre enn hva den har vært.

      Er ikke alltid disse fuglene poserer så villig som jeg ønsker, så det er ikke alt som blir perfekt men så lenge jeg har en hobby jeg liker så kan jo blinkskuddet en dag komme..

      Du klarer å bade i så kaldt vann.. Ikke jeg, fibromyalgien tillater det ikke.. Men en dukkert er bedre enn ingen dukkert..

      Ha en fin dag videre..

      Varm hilsen i fra Eva

      Slett
  13. Heisann!

    Så hyggelig at du tok turen innom meg... jeg har stadig besøk av folk fra nord her på bloggen.
    Godt det ikke var noe farlig i den kulen. Fikk bare for noen timer siden beskjed om at en kollega har fått lymfekreft. Har vært skåna for alvorlige sjukdommer på arbeidsplassen til nå. Og det med å hoppe i vannet er ikke sundt om man ikke er vant med det, så det er det bare dumdristige folk som gjør!
    Vi tar heller en tur i skogen, til vannet eller på fjellet.
    Blogger´s Sunday Walk er et arrangement jeg starta for et par år sida. Hva kan jeg bidra med, tenkte jeg, i bloggsammenheng.... Hvorfor ikke få folk bort fra skjermen og ut i naturen for å bevege seg litt - og så dele opplevelsene med andre bloggere. Poenget er at alle går, springer, i det hele tatt bruker beina samme dag fire ganger i året, en tur for hver årstid. Tanken på at alle gjør det på samme dag, er forsåvidt et poeng, men er noen forhindra i å delta fordi tidspunktet ikke passer, er det mulig å bli med enten på tur dagen før eller dagen etter. Alle lenker sin side til min blogg i et spesielt innlegg. Så lager jeg en fellesside med litt fra hver tur, et bilde og en liten tekst jeg forfatter. Ta en kikk på disse under etiketten Blogger´s Sunday Walk.
    Ha en fin dag ;:OD)
    Sommerens BSW har vi ennå ikke bestemt dato for.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia.

      Velkommen til min blogg, og tusen takk for nyttig informasjon om hva BSW går ut på, og jeg vil bli med når sommeren starter.. Da er det fjelltoppen som lokker.. Et som man har som mål om å oppnå. Får følge med når det starter for sommeren slik at man har et innlegg om turen og bilder selvfølgelig.. Skal ikke hoppe i noe isvann, det må minst være 30 grader for pingle meg hopper uti.. Skal se på etiketten på bloggen din..

      Trist å høre om din arbeidskollega, håper vedkommende blir frisk med behandling. Mannen går det bra med, han skulle nå ringe sykehuset igjen før helgen om det ikke da ligger brev i postkassen. Man kan jo aldri vite vet du..

      Varm hilsen fra
      Eva

      Slett
  14. Så bra det ikke var kreft.. Sp fine fuglebilder..:) Kos deg i maidagene.

    SvarSlett
  15. Takk Anita, vi har pustet lettet ut.. Har kost meg med maidagen i dag.. Men noe kjølig vind..

    Regner med at du har pakket kofferten? Kos deg på ferie!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!