lørdag 24. mai 2014

Kulturell dag..

I går kveld ringte telefonen til min bedre halvdel. Han snakket vel og lenge med sin kamerat og da han var ferdig med å snakke så forteller han meg at han takket nei til en invitasjon til å gå på konsert. Konsert sier jeg, og det sa du nei til.. Endte med at han bare måtte ringe tilbake å si at vi ble med likevel..

Man skulle på Suppeteater: Lars Vegards og det hadde jeg aldri hørt om før, og ikke ante vi hvor det skulle være, Men etter en raskt søk på nettet fant man det heldigvis ut.. Vi trodde det skulle være om kvelden, men der tok vi grundig feil. Formiddagskonsert nemlig. Klart da er man kulturell når man skulle møtes utenfor Hålogaland Teater på selve Teaterkafeen.

Her var vi på vei til inngangen og spente var vi jo fordi vi aldri hadde vært her før. Men pent var det inne og lite folk. Men det ble fort fullt. Kjøpte oss kaffe og det pussige var at kaffekoppene og tefatene var oransje! Og leser du om fargen oransje hos Vilt og vakkert finner du mer ut om fargen.. Suppeteater var en betegnelse på en tallerken suppe mens du var der.. Det var de som kjøpte seg noe og varme seg på etter å ha kommet inn i fra blåsten ute.. Skulle ikke ha noe suppe siden vi hadde avtalt at vi skulle stikke innom Egon på vei hjem for å spise en god middag.. Lørdag er lørdag og det er lov å kose seg også..

Ganske spennende skulpturer laget av Inghild Karlsen og hun er i fra Tromsø. Hun er tekstilkunstner, billedhugger og scenograf. En kjent kunstner i mange land.

Litt gøy å se dette som jeg er usikker på er "De syv musene" Ligger mye arbeid bak hver skulptur vil jeg tro. Ikke alle som synes dette er kunst, men det synes jeg. Stopper opp for å se litt på de og ta noen bilder er vel mer litt lik meg til og gjøre.. Skulle gjerne ha gått nede ved kaikanten og sett i fra en annen vinkel men det må bli en annen gang og uten utålmodige mennesker med som har blikk som skal du fotografere nå igjen.. Noen kjenner vel igjen både blikk og oppgitthet..Men får skylde på at det ikke var varmt i været.

Slik så de ut forfra og jeg synes de er pene. Passer godt utenfor bygget og området rundt Polaria og Frambygget. Her i nærheten skal det komme et hotell noe som vil ta nesten all utsikt i fra Frambygget. Men om det blir en realitet vet jeg ennå ikke..

Inne begynte det å fylles opp, og ekstra stoler måtte hentes for de som manglet sitteplass. Men det ordnet seg og bandet kom på scenen. Musikken var country i fra Nashville, og de var musikalske og dyktige. Stemningen var god og folk klappet og trampet takt. Jeg hadde fått med meg at det skulle vare i 1 1/2 time i følge våre venner. Etter ca 45 min var det ferdig og man var lettere sjokkert og litt skuffa over at det ikke medførte riktighet. Billettene var skrevet ut i fra nettet og der stod det 90 minutter. Inngangsbilletten var 80 kr pr person og det er jo ikke dyrt. Men det er sikkert de som klager, og jeg har jo som sagt ikke godt av å sitte veldig lenge. Men det gikk bra likevel..

Her er bandet Lars Vegards, og det er en til med men den satt litt skjult og kom ikke med på bildet..

Etterpå kjørte vi til Egons for en bedre middag og vi var hjemme på ettermiddagen..

Varm hilsen i fra
Eva

14 kommentarer:

  1. Hei! Skjønner du hadde en fin dag.:) Håper også du får en fin søndag Eva.:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hadde en utrolig flott dag, og det er så gøy når man er flere sammen for og være mer sosiale..
      Dagen i dag skal fordypes i en bok.. Må fortsette der jeg slapp sist, ha en fin søndag du også Anita!

      Slett
  2. Takk for referat og de skulpturene MÅ du bare ta noen flere bilder av.
    Klemmer på en søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig med deg, skulle hatt flere bilder av de skulpturene.. Men jeg skal putte kamera i veska om jeg farter avsted til byen for det er jo masse å ta bilder av og ikke stresse meg igjennom kjøpesentret for å bli fort ferdig for å komme meg hjem i like full fart..

      Kos deg med søndagen du også..

      Klem tilbake!

      Slett
  3. Det høres ut som du har kost deg, og det er bra! Min spesialitet på Egons er
    Fajitas vegetar:) Flotte skulpturer, og stilige både foran og bak! :)
    Klem fra meg! :)

    SvarSlett
  4. Jeg bare kosa meg ute i går, man er rett og slett for lite sosial i bunn og grunn. Det må man gjøre noe med helt klart. Vegetar på Egon har jeg ikke smakt men tenker at det er godt. Skal se etter neste gang.. De skulpturene er bare flotte, og det er jo flere der hvor teatret er så helt klart må jeg ha meg en tur dit.. Er jo parkering der om ikke bobilene okkuperer hele plassen.

    Ha en fin søndag og klem tilbake!

    SvarSlett
  5. Så bra dere fikk en fin opplevelse selv om det sluttet litt brått? Men det er kanskje bedre sånn enn at det skulle være så lang tid at du ble sliten. Likte de skulpturene, men noen ganger burde vi fotografer gå alene. Ikke alle har like stor tålmodighet nei. Ønsker deg en finfin søndag! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er veldig fornøyd med gårsdagen og det var jo en opplevelse med kort konsert, men det skulle vel være slik. Heldigvis var stolen god å sitte på og jeg er jo friskmeldt av kiropraktoren. Skal ikke utfordre skjebnen heller ved å sitte i timesvis.

      Likte også skulpturene jeg og helt klart jeg burde ta meg en vandring alene.. Blir nok en tur på meg snart da jeg har noen ideer i hodet og håper at lille prinsessa blir frisk av forkjølelsen og kan bli med. Har lyst å vise dere noe i fra byen..

      Ha en flott søndag og uke! :-)

      Slett
  6. Åhh så koselig med slike opplevelser- dette bør man gjøre mye oftere :) Formiddagsteater ja hvorfor ikke - om man kan så er jo det bare deilig så er det tid til ekstra hygge etterpå også :)

    Ha en riktig så fin ny uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  7. Er virkelig koselig med slike opplevelser og helt enig i at dette er noe man bør gjøre oftere. Det er kjekt og være ute for å spise også, og det er mange steder i byen hvor de har god mat.

    Ha en fin, fin uke du også..

    Klem tilbake

    SvarSlett
  8. Der fikk du en fin dag! Stilige skulpturer, de ville nok også jeg brukt litt tid på. -Margit-

    SvarSlett
    Svar
    1. Er veldig fornøyd med den dagen. Og jeg skal nok ta meg mer tid til skulpturer for planene de er i hodet. Det handler bare å sette dem i omløp..

      Varm hilsen fra Eva

      Slett
  9. Vi har nok litt lett for å takke nei når noe kommer litt brått på. Fint at du fikk mannen din til å ombestemme seg. Tenker også han syntes det var hyggelig.
    Oransje servise er flott. Det er den fargen som får maten til å se mest delikat ut, men nyansen må gå mot fersken, ikke mot gul-oransje. Hilsen Tove

    SvarSlett
    Svar
    1. Noen ganger er vi for kjappe, og jeg er litt impulsiv av meg så er glad for at vi gjennomførte det. Han kosa seg det gjorde han for han slapp jo å kjøre..
      Koppene og tefatet var skarp oransje, men jeg kan tenke meg at fersken blir lekkert. Er fordypet i boken og leste mange sider i går. Blir spennende når man går løs på arbeidsboken..

      Ha en fin dag..

      Varm hilsen fra Eva

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!