torsdag 29. mai 2014

JAVA til besvær...

Har hatt noen slitsomme dager hvor jeg har prøvd å komme inn i nettbanken.. Jeg sendte en privat melding til banken via facebook. Fikk beskjed om å fjerne cookies, men det ble jo ikke bedre av det. Fjernet Java som var på maskinen, og lastet opp på nytt. Kom meg inn med mye om og men. Skulle ordne en avtale giro til avisen men ble kasta ut, og kom ikke inn igjen..

På nytt kontaktet jeg banken, og da fikk jeg det råd og laste ned Firefox men da ble maskinen helt tullete. Ting dukket opp som ikke skulle være der.. Og jeg fikk opp blant annet et virusprogram som varslet om at jeg hadde 288 feil på maskinen. Det er ganske mye.. Jeg sletta Firefox, og det kommer jeg aldri mer til og gjøre.. Varslet banken om dette, og fikk et telefonnummer hvor jeg kunne ringe dem. Vel og bra, men jeg har jo en dataekspert til svigersønn.

Han styrte lenge og fjernet det som ikke skulle være på maskinen. Og la inn ny antivirusprogram som han har og som han bruker. Det beste av alt, jeg kom inn i nettbanken og fikk ordnet det jeg ordnet skulle!

Vel hjemme, så måtte jeg inn på nettsidene mine og takk og pris for at brukernavn og passord er skrevet opp i en liten bok, for ellers har jeg vel ikke kommet meg inn her på min egen blogg for da har det vært katastrofe.. Men det er så godt at jeg har en snill svigersønn som til og med ordnet min pc på sin bursdag. Men han fikk en god flaske konjakk i gave så da gjør han det gjerne.. Og skjer dette igjen med at jeg ikke kommer inn i nettbanken så får han fikse det.. Men JAVA burde ikke ha vært tillatt. Lurer på om det er noen banker som ikke bruker JAVA? Den skaper virkelig trøbbel..

Været har vært strålende, og jeg skulle ha vært ute å fotografert om natten men det var helt håpløst for og få det til for enten skulle man dit eller dit om morgenen og da er det best og være opplagt. Men håper været er godt i morgen kveld for da har jeg mulighet og så håper jeg at svigerinna mi blir med. Hun har sagt ja til og være med, er ikke sikker på helgen for da pleier de å farte litt..

Varm hilsen fra
Eva

10 kommentarer:

  1. Javakrøll? Kjent materie for de fleste, tror jeg.
    Bruker Chrome som nettleser og har vel ikke hatt så mye krøll. Derimot skal man da oppgradere til 4G og det lager krøll. I alle fall for meg. Så er jeg på nett og så er jeg plutselig ikke på nett. Grrrrr.
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Bruker Chrome, og det skal jeg fortsette med. Liten skriveleif i innlegget mitt. Firefox passer ikke min maskin det er sikkert. Har 4 G når jeg er i byen og bruker enten mobil eller nett. Det går greit, men her hvor jeg bor har vi fibernett og ikke 4 G.. Skjønner din frustrasjon så klart! Klem tilbake..

      Slett
  2. Heisann!

    Nettbank kan sette grå hår på noen og enhvers hode. Pulsen stiger hver gang jeg ikke kommer inn - og når det gjelder penger, er man jo ikke helt likegyldig.
    Tips fra andre brukere i høyre marg har hjulpet meg mang en gang. Det ser ut til at Java er en knute...
    Burde ha vært inne og sett om de leieborne som skylder leie, har betalt!
    Gjør det i morra!
    Turen ble veldig hyggelig. Den første pleier aldri å bli lang. Greit å sjekke at alt er i orden. Lørdag tar vi nok en lengere tur. Det å være på vannet er så avslappende. Da kan jeg ikke sette i gang med noen prosjekter! Har vanskelig for å sitte i ro ellers!
    Ha fortsatt en fin kveld ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt at det ikke bare er meg som har krøll med JAVA, ja den er en knute. En dum en spør du meg.. Kan de ikke finne på noe bedre og sikrere bruk. Best å sjekke at leieboeren har betalt husleia. Det er viktig det..

      Er herlig å ha båt, og det å komme seg på vannet er avslappende. Mannen skal se på en båt i en av de nærmeste dagene og vi gleder oss til turer på havet som har hav og fjell i nærheten. Han får fiske og så kan jeg ta bilder og ligge å lese en god bok eller bare slappe av med musikk på øret..

      Ha en fin kveld du også..

      Slett
  3. Jeg er ikke flink med data, men har en som hjelper meg med det jeg trenger. Tar back-up etc. Uten han hadde jeg vært helt lost. Bra at du fikk ordnet det.
    Sannelig har vi spreke sønner - det er bra!
    Jeg gleder meg til å se fine bilder. Kom deg ut! Skulle gjerne ha vært oppe i midnattsolens land. Se mitt svar på min blogg! Hilsen Tove

    SvarSlett
  4. Godt at vi har noen som hjelper oss med data når det krøller på seg av og til. Jeg har overført mye til ekstern harddisk, og jeg har to stykker av den. Videre er bildene overført til Dropbox, og rydder bakrommet for filer. Om været er fint i morgen kveld skal jeg ut for å ta bilder.. Vært innom å lest kommentaren din så jeg skal inn på bloggen din å svare der. Måtte bare se en film før jeg kryper i køya..

    Varm hilsen fra nord til deg!

    SvarSlett
  5. Ser at jeg ikke er alene om å ha problemer med data, nei! Men vi er jo totalt avhengige av det. Godt vi har noen som kan hjelpe oss :)
    Nå er jeg så glad og lettet over at bloggen min er oppe og går igjen, tusen takk for tilbakemelding!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi er heldige som har noen som kan hjelpe oss om det røyner på. Godt at du fikk berget bloggen din, for det er jammen ikke bare, bare og forstå seg på den. Er mye funksjoner jeg ikke aner hva er til og da kan man snart klikke på noe man ikke skulle klikke på.

      Kan si at Java snart blir en saga blott i den nettbanken jeg bruker.. Men det skjer neppe over natten.. Varm hilsen i fra nord og god helg til deg!

      Slett
  6. Heisann! Vet ikke om jeg hadde klart bælmørke vinterdager og lyse sommernetter... det hadde gått helt rundt for meg...
    Snakka med Tove her om dagen på telefon om fjellet kontra kysten/havet. Jeg sier jatakk begge deler, men hvis jeg måtte velge, hadde det blitt havet, salt sjø, tang og tare. Trives veldig godt på Lia også, på landet med fjell rundt hele og gressende kuer rett utafor stuedøra... Gled deg til båtturer ;:OD) Go´ hælj til deg også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia

      Kan tenke meg at du ville ha slitt, men med rullegardin på soverommene så sover jeg godt om natten likevel.. Mørketiden er tung, men sist vinter gikk veldig bra. Jeg bor ved kysten, havet ligger rett nedenfor her. Se på toppbildet på bloggen her den lengst til høyre er utsikten jeg har i fra stuevinduet.

      Da vi bodde i Vestfold var det vanskelig å venne seg til at sola skinte i hele året, og når desember kom da savnet jeg mørketiden..

      Jeg gleder meg til båtturer og fryder meg over at jeg kom inn i nettbanken uten Java. Vet ikke hvor den tok veien eller om svigersønnen har gjort noe magisk.. God helg og kos deg med strålende sommerdager..

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!