lørdag 17. mai 2014

Gratulerer med dagen!

I fjor på denne tiden feiret vi nasjonaldagen på Kreta. I år ligger mannen på sykehus og fruen sliter fortsatt med ryggen og hofta. Det small til igjen under trening, og jeg tenker at kiropraktormannen får meg god igjen.

Mannen ble lagt inn på sykehuset torsdagen, og i går ble han operert. Kulen og litt vev er fjernet, og han ble lagt kunstig i koma mens kulen ble testet for kreft. Heldigvis var den godartet og da han kom til seg selv var det en lykkelig mann som ringte hjem..

Alt hadde gått bra, og i visitt tiden var yngste datter og jeg der på en snarvisitt med noen saker til han. Det stakk ut et rør i fra lungen, og når det slutter å lekke så fjerner de den. Ellers var det noen smerter og han hadde det helt fint. Fått mat og kaffe og det var visst noe som smakte.

Er nå rart å feire dagen alene, men slik som formen min er så har jeg neppe maktet å gått i tog her på skolen. Sitter med bena høyt, har kaffe i koppen og nettopp kost meg med et stykke Napoleons kake og det var noe som smakte! Litt gleder og goder skal man i livet ha!

Jeg har også fått boken "Fargene forteller" av Tove Steinbo og hennes blogg finner du her. Boken har jeg tittet i, og det som imponerte meg mest er den flotte arbeidsheftet bak i boken, som ligger inni i en plastlomme. Skal bli spennende å gå i gang med å finne ut av både farger og mennesketype jeg er.. Jeg er veldig glad i farger. Akkurat nå er jeg inne i lilla toner.. Både jakken og singlet går i de fargene sammen med en blå bukse.. Får du lyst på boken finner du den på nettsiden Bokklubben. Er medlem der så det er der jeg finner det meste av lesestoff..

Nå har regnet liksom sluppet taket, og solstrålene finner veien inn og treffer denne vakre gule blomsten i vinduskarmen. Kjøpte den før påske, og den har holdt seg siden.. Bare den får vann jevnlig så trives den. Gult er en positiv farge, livsglede tenker jeg. Men jeg husker plutselig noen ord mattelæreren sa til oss elevene. Ha gult på pulten under eksamen, eller matteprøver så tenker man så mye klarere.. Kanskje det er noe i det?

Jeg føler for å feire i dag, men det er ikke nasjonaldagen men heller at alt gikk så fint i går. Og gode nyheter er gode nyheter. Nå skal mannen og jeg jakte på båt.. Han har sett på mange, og jeg tror at det var det som holdt humøret hans oppe fordi jeg gav klarsignal til båtkjøp.. Han kan fiske mens jeg fotograferer og man kan tilberede maten ombord. Stort bedre kan man ikke ha det!

Gratulerer med dagen! 


8 kommentarer:

  1. GRATULERER MED 17 MAI !

    God bedring :)
    Mvh Marie

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Marie, og kos deg med 17 mai dagen!

      Slett
  2. Til lykke og så godt å lese at det ikke var ondartet.
    Båt med plass til matlagning, fiske og fotografering høres bra ut, for dere :)
    Nyt dagen og solen
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, ja nå er vi lettet alle sammen.. Båt som vi har glede og nytte av er topp.. Se steder man ikke har anelse om fantes.. Dagen nytes, og man slapper bare av..

      Nyt den du også..

      Klem

      Slett
  3. Hei på deg. Jeg leste dette i helga og gledet med over at alt går fint, men jeg rakk ikke skrive. Det skjedde så mye her,koselig da for all del. Vi feiret først 17.mai på lørdag, og da begynte dagen med frokost med eldstemann med familie. Så var det bytur og tog. Søndag feiret barnebarna bursdag sammen. De har avstand mellom dagene, men det er jo fint for besteforeldre, oldemor, tanter, onkler og søskenbarn å feire dem litt når det passer. Utrolig koselig å være samlet til sånne dager. Etterpå hadde jeg med mine hjem og plutselig var det natten! Utrolig glad på dine veine at det gikk fint med mannen din. Nå kan dere puste ut og nyte våren. Godt du synes det var greit å være hjemme på festdagen. Krangler ryggen, så er det vel heller ikke lurt å legge ut på en lang vandring før du er fin igjen. Håper du er bedre i dag? Båtkjøp? Det blir sikkert finfint. Ønsker deg en fin ny uke. Klemsiklem fra meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skrev et langt innlegg og så skulle jeg poste svaret og vips var det borte.. Er visstnok litt tull med fibernettet fortsatt..

      Var innom mannen i dag, og han er på bena og kommer seg fram for de hadde fjernet drenet og posen, + smertestillende. Han hadde det som plommen i egget.. Tenk lørdagskvelden hadde han til og med fått konjakk til kaffen.. Han bare lovpriser sykehuset... Godt at humøret er på plass, og snart er vel båt på plass også..

      Jeg skal snart ut å vandre litt, men tar med mobilen om noe skulle skje. Man vet jo aldri, for hofta er ikke helt bra men mye bedre i dag enn hva tilfellet var 17 mai...

      Ha en fin, fin uke og klemsiklem tilbake til deg!

      Slett
  4. Heisann, go´natt til deg også... nå er innlegg laga ferdig til resten av helga siden jeg er uten nettforbindelse fram til søndag kveld.
    Så våkner jeg kanskje til streik mandag morgen....

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvor irriterende at du skal være uten nettforbindelse, men håper det ordner seg fort.. Skal nok sjekke innom bloggen din så klart før jeg drar til kiropraktor time. Forhåpentligvis den siste.. Streik, ja da ender jeg opp som barnevakt når barnehagen går i streik.. Brudd i landbruksforhandlingene.. Får håpe at det ordner seg i alle sektorer.. God helg til deg! Klem

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!