mandag 21. april 2014

Betraktninger og tanker..

Siden jeg nå har fått installert Dropbox på min pc, tok jeg og lastet over noen bildefiler i fra den eksterne harddisken. Trodde jeg kunne få redigert de og forminsket noe i et bilderedigeringsprogram. Men dessverre, det kommer bare opp noen få bilder. Jeg prøvde å laste opp på facebook, men fikk beskjed om at det ikke gikk.. Ikke skjønner jeg hva som er feilen..

Jeg tok å lastet opp til paint, og forminsket bildet slik at den ikke blir så stor, og lagret det som jpg fil og da skal det vel være i orden håper jeg. Dette er bilder som er tatt for en stund siden og som ikke er delt tidligere. Kanskje noen..

Påsken i nord har vært elendig værmessig sett, en dag med bra vær og det var i går. Da jeg skulle gå tur så kom jeg meg ikke avsted siden det ramlet inn folk hele tiden. Er det ikke sånn det pleier og være når man planlegger noe. Jeg som skulle teste fysikken og medisinen i påsken. Nå er været helt pyton og tankene mine er ikke fullt til stede som de burde være. Før påsken ringte de i fra sykehuset, de har funnet en kul ytterst nede i lungen til min ektefelle. Det var som om en bombe slo ned, og man falt ned i kjellerhullet med en gang. Det bar i hui og hast til sykehuset, hvor han gjennom gikk en rekke blodprøver, og CT røngten og besøk hos en pensjonert lungelege i følge ham selv. I følge legen er kulen stor, glatt og ser helt fin ut og det var ikke tegn til kreft i følge han og i morgen er det videre undersøkelser som prøve av kulen hvor han skal møte fastende i morgen tidlig. Før klokken 08 for nye blodprøver, opp til avdelingen, vente i to timer før de tar prøven. Vet ikke når vi får resultatet, og akkurat nå føles livet satt på vent..

Når ting blir liksom snudd opp/ned er det liksom som man mister piffen fordi man ikke vet mer. Får ta det som det kommer, og forsøke og være optimist hele tiden. Det er viktigere å gripe mulighetene en å ha øye for vanskelighetene står det på min lille bordkalender i dag..

Bildet over er tatt en vårdag i Stavanger for noen år siden, og bildet her er tatt i Rethymnon på Kreta på vår første tur til den vakre øya. I år skal vi ikke dit men til en annen øy. Vi krysser fingre for at vi slipper å avbestille turen.

Jeg har lett etter et bilde jeg tok i Riga for noen år siden. Har funnet mappen hvor alle bildene ble lagret, men det spesielle bildet som jeg lette etter lå ikke i den mappen.. Jeg skal lete ennå en gang for gudene skal vite hva jeg har lagret det under. Var ment å sende det inn til forstørrelse. Ville ha vært et flott blikkfang. Er det meningen at jeg skal finne det, så finner jeg det også! Tålmodighet er viktig, men vet ikke om jeg har det som trengs. Håper det..

Nå som bildene er lastet opp i mindre format enn tidligere, håper jeg at det denne gangen vil være lettere og laste opp siden. Er enkelte som har fortsatt problemer med det. Bildene her kan man klikke på, og la meg høre om det er fortsatt for stort?

Om alt går som jeg ønsker vil det bli en tur til Senja i nærmeste fremtid. Det er sammen med noen fotodamer og det vil være en hyggelig avbrekk i hverdagen, men nå vet vi jo ikke riktig ennå.

Nå er påsken på hell og en ny hverdag kommer..

Varm hilsen og klem fra
Eva

6 kommentarer:

  1. Uff, så uhyggelig melding å få om mannen din. Håper det ikke er noe og at alt ordner seg.
    Gratisprogrammet Picasa er veldig enkelt ang å lage mindre bilder og enkel redigering. Skal du ha mindre bilder trykker du bare på den grønne stiften og eksporterer den i ny mappe, da kan du ta så små du vill!
    Lykke til med alt og håper dere får fint vær snart.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var et sjokk for oss begge to. Men undersøkelsen i går gikk bra, og det tok hele dagen på sykehuset. Svar får vi nok i løpet av en uke.. Men utsiktene er gode i følge legen.. Har lasta ned Picasa og så bildene skal bli mindre.. Takk for tips.. Været får vi ikke gjort stort med..

      Slett
  2. Hei Eva! Håper alt ordner seg me din mann. Man blir jo skremt av slik. Jeg var også i nord i påsken, da Lofoten, og været var veldig skiftende. Her i Trondheim er det mye mildere, og sola skinner i dag.. Fine bilder. Og Kreta du, jeg skal en uke dit 8 mai.;) Ha en fin dag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Prøven i går gikk bra, og da er det bare å vente en ukes tid før man får resultatet. Ble hele dagen i går på sykehuset, og med det resultat at jeg fikk utglidning nede i ryggen. Ender vel opp hos kiropraktor snart. Er jo rent invalid. Deilig i Lofoten, men best i godvær.. Herlig på Kreta, jeg elsker Hellas.. Blir 2 uker på Santorini i juli.. Blir en opplevelse det for man har jo ikke vært der.. God tur til Kreta.. Ha en fin dag du også!

      Slett
  3. Uff, plutselig skjer det ting vi ikke har kontroll over. Håper det går bra med ryggen din og lungene til mannen din. Man blir jo helt satt ut av sånt. Synes du er flink som legger ut et blogginnlegg midt oppe i det hele. Fint å bearbeide sånt med tekst. Bildene dine var vakre og jeg klikket dem større også! Ønsker dere begge god bedring. Klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Tusen takk Randi.. Når noe er tungt, og vanskelig er det å skrive en terapi for meg.. Jeg håper og tror at prøvene som ble tatt i går er positive for oss. Jeg endte opp på hastetime hos kiropraktor. Musklene hadde låst seg mellom hoftebenet og bekken. Så ikke rart at det har vært smertefullt, skal tilbake i morgen tidlig.. Har sittet med is på stedet i kveld.... Tusen takk, moro at du klikket på bildene og fikk se de litt større.. Klem tilbake til deg..

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!