søndag 2. mars 2014

Skogstur

I dag klarte jeg endelig og lokke med mannen med på skogstur for det har jo nærmest ikke vært nedbør siden før jul.. Litt snø som forsvinner i samme farten, og regn som gjorde alt isete og veldig glatt.. Vi bestemte oss for å ta veien som går forbi huset til naboen.. Men naboen vår så at vi kom gående og heiv seg med.. Det var jammen meg bra, så glatt var det bare å komme seg over isen. Men vi kom da oss over,og inn på skogsveien som tråkkemaskinen hadde freset litt opp slik at det var helt supert å gå..


Hadde kamera med, men vi er jo to skravlete damer at det ble bare et bilde tatt.. Virkelig flott ute mildt og litt sol var det..

Må jo være litt i bevegelse siden nakken har slått krøll på seg igjen og jeg har vært plaget med svimmelhet. Men det gikk seg til i dag, og det går fremover. Det er vinterferie på skolen her, og da blir det ikke trening denne uke. Men håper på en fin uke med muligheter for en skogstur.. Denne gangen skal jeg ha brodder på meg eller så får man kjøpe seg piggsko.. Tenkte meg opp alle disse bratte bakkene og teste pusten!

Vi møtte noen skiløpere men de synes det var glatt men ellers bra. Og mange spor etter elgen så vi. Er telt 18 stykker på en veldig kort strekning. Vi så ingen, men så pratet vi så fælt at elgen var sikkert rømt langt avsted..

Noen turer til skal det bli om været holder seg like fint som det den var i dag!

6 kommentarer:

  1. Men du? Det ene bildet var så vakkert at du behøvde ikke mer!!! Ser du har pyntet bloggen din med nye bilder også. Nydelig! Ja, det er fint det går mot vår både hos deg og hos meg. Vi får ta det lekkert på glatta, så vi ikke faller. Ønsker deg en finfin kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha! Solen skinner vakkert i dag, og nå har vi skaffet oss brodder til å ha på beina når vi skal gå på glatta ute i skogen.. Blir nok en herlig tur i dag.. Ha en fin, fin dag..

      Slett
  2. Piggsko er midt i blinken.
    Kjøpte et par til den beste av oss og de har vært brukt, med glede.
    Ser ut som en vinterforet joggesko. Kjekk som fy, men kommer (naturligvis) ikke i min størrelse.
    God tur.
    Mormorklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal vurdere piggsko, men jeg må ha spesialsåler av ortopeden først før jeg kjøper dyre piggsko. Har kjøpt brodder beregnet på is og skarsnø så skal teste de i dag.. Synd at piggsko ikke kommer i din størrelse. Kan vel spesialbestilles vel? Skal nyte turen i dag.. Ha en fin dag du også....Klem tilbake..

      Slett
  3. Ute på tur, ser jeg. Og så det vel tidligere også. Her i Trondheim har vi glemt hva is og vinter er, som du vel har fått med deg, kanskje. Jeg synes det er aldeles greit jeg.

    Har allerede testet meg til hytta og vært der alene og sammen med andre. Nydelig, og gleder meg til flere visitter der. Vi hadde besøk av Ivar, den sterke, som tok noen favner med ved å la de i bakken. Ti trær er nå fjernet fra området og noen som lå over hyttetaket. Femti års grantrær er ikke å spøke med der. Nærmere 24 - 25 000 kostet det, men størsteparten blir dekket av forsikringen. (8000 må vi ut med selv, som egenandel. Naturskade. Det gode er jo at vi nå har ved ut vår levetid, antagelig. Og vel så det.

    Fine forandringer på siden, som fryder en trønder. Ha frydfulle dager fremover, Eva! Det spirer! ;)

    SvarSlett
  4. Hei til deg i Trøndelag..

    Store trær over hytta er neppe noe å spøke med, og godt at man får det dekket av forsikringen. Synes den egenandelen var noe høy, men noe skal man jo altså ut med for og få igjen.. Tenk å ha så mye ved, og kan fyre så mye som man vil om kulda skulle banke på igjen.. Er vel helt vår hos deg tenker jeg! Nå skal vi få noen dager med ruskevær så da får jeg nå se hva som kommer.. Kanskje forsvinner noe, eller kanskje det kommer noe annet som jeg slett ikke vil ha..

    Takk skal du ha, litt forandringer må til her og joda det ble en tur i dag også... Kommer sikkert en blogginnlegg til i fra meg snart..

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!