torsdag 13. februar 2014

Som dagene går...

Jeg har fått en hendig kalender med sitater hos min yngste datter til morsdagen. En kalender for hver dag og ikke noe årstall. Virkelig en hendig sak..

Dagens sitat lyder: Det er ikke mulig å lure seg rundt det som er vondt. Gjør heller noe med det! Jeg har dager hvor fibromyalgien ikke vil spille på lag med meg, og vil sabotere alt jeg planlegger. Men selv om jeg har en veldig dårlig dag drar jeg like godt på trening. Kroppen vil ikke, hodet vil ikke, tankene vil ikke men likevel vet jeg at om jeg sitter godt plantet i sofa og glor på tv så pleier jeg ikke kroppen, da kjenner jeg smertene og hvor vondt det kan være.

Mandagens trening ville jeg skulke, bare bli hjemme. Fikk streng beskjed av mannen bare få på deg treningstøyet så føler du deg straks bedre. Vel fremme sa jeg til instruktøren at jeg har ikke lyst å trene i dag, jeg vil bare være lat. Da sier hun, men du har jo forsert dørstokkmila og du er jo her likevel!

Jeg gav alt i den timen, og var både rød og svett!Skikkelig svett, det rant!! Men du verden hvor fornøyd jeg var. Og humøret steg ytterlige da instruktøren sier at dette hadde du bare godt av, og borte var smerter og tilbake var stoltheten at jeg ikke hadde skulket unna!

Et annet som gledet meg mye var at ei takket meg for at hun hadde fått en flott og positiv helg. Jeg hadde virkelig hjulpet henne ved at jeg takket ja til å gå tur med henne, og vi snakket mye mens vi gikk. Hun fortalte meg at det å gå tur alene var det verste hun visste, for da surret de negative tankene i hodet og skaper vonde følelser. Jeg svarte at det skjønner jeg godt, og med tanke på alt det som har skjedd henne i livet. Noen har mer bagasje enn andre. Og kan man være til hjelp med å sortere tanker er det bare positivt. Jeg sa at det var bare å sende meg en melding så skulle det nok bli tur og være den lyttende part til andres problemer.. Det hjelper så mange ganger å dele det vonde og det leie med et annet menneske.

I dag velger jeg å dele dette bildet med dere med den fantastiske utsikten som jeg har i fra min stuevindu.. Bare å gå ut for å ta et lite knips med kamera.. Herlig når sola er kommet tilbake.. Det har omtrent ikke vært nedbør hos oss i dette nye året, men i neste uke kommer det snø og hvor mye vet vi ikke. Får bare ta det som det kommer..

Det er virkelig vakkert og det skal nytes. Det jeg nyter minst av er OL og tvkassa!

Jeg har fått lest ut hele serien Havets datter, og den serien var virkelig verdt å lese! Når min datter er ferdig med den, så skal venninnen min få serien slik at hun kan kose seg med lesestoff..

Nå har jeg mange bøker liggende på vent at jeg må se over hva jeg skal lese. En roman, eller en serie.. Er nemlig mange bøker på vent! Noen som kjenner seg igjen? Valget falt på forfatteren Britt Karin Larsen og bøkene har fått gode anmeldelser. Er spent fordi jeg har aldri lest noe av henne! Har en tykk bok her, tre i en bok. Over 700 sider så da varer det en stund.

Tirsdag er det Grunnkurs i digital kamera, enten speilrefleks eller kompakten.. Og det er 12 påmeldte, og det skal bli spennende i fire timer.. Nå skal jeg bare gå i gang å lete etter makro objektivet mitt. Jeg aner ikke hvor det har tatt veien... Må endevende et garderobeskap og kvitte meg med noen ting.. En skikkelig opprydding med andre ord!

SMIL OG VÆR GLAD!

                                                   

Klem fra Eva

8 kommentarer:

  1. Hei på deg! Så fint solbilde.Jeg savner sola her også, for det har vært så mye grått i det siste at man blir helt lei. Men i går så vi sola og det var som en gave! Ja, trim er lurt, det hjelper på både kroppen og humøret. Her har det bare vært snømåking i dag. Først hos svigers og så hos oss. Det var kjempetung snø, så jeg var stolt av meg selv da jeg var ferdig. Nå lysner det ute, så kanskje får vi sol i ettermiddag. Ønsker deg glade dager mot vår! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha.. Ja, det er glede her i heimen da jeg har funnet makro objektivet mitt! I bunnen av skapet fant jeg det.. Så flink du er til å måkke men nå kan jo våren komme til dine trakter også.. Sola er så etterlengtet at det er helt rart med det.. Vi skal få snø i neste uke og da er det litt snømåking. Kos deg med sol når du har den.. Ha fine dager mot våren du også!

      Slett
  2. Så du fant objektivet? Det var godt. Jeg har også funnet mitt, på kameraet til hunsombornærIKEA. Jaja. Jeg får det vel igjen.
    Vakre bilder og det må være godt at du får solglimt. I alle fall mer enn her.Ble en time i ettermiddag ellers har det vært grått i grått.
    Ta det pent da, om det blir nok sne til å måke.
    Mormorklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg fant det og så fikk jeg ryddet skapet i samme farta. Hvor bra at du fant ditt selv om du bor nær IKEA.. Håper dere får mer sol sånn etterhvert for vinteren vil slippe taket før eller siden.. Må neppe måke så mye for har mannen hjemme så han starter snøfreseren om det blir himla mye.. Mormorklem tilbake til en annen mormor..

      Slett
  3. Har tatt av meg hatten mange ganger for deg jeg Eva- du er helt rå :)

    Tenker det er kjempegøy på det fotokurset. Du tar flotte nydelige bilder :)

    Den kaka kan jeg ikke gi deg helt oppskriften på- derfor jeg skrev innlegget mitt som jeg gjorde. Har skrevet ned det som er i men jeg tok en slump her og en der skjønner du- satte sammen det jeg trodde Finn skulle ha lyst på :) Lerum kirsebær syltetøy er super godt om du ikke har prøvd det. Kremen blandet jeg litt lettrømme inn i og sammen med kirsebæra så jeg da for meg en sukkerkake bunn og masse bær på toppen- men vi skulle jo ha sjokolade kake.

    Ønsker deg fine og glade dager

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Monica.. Den kaka som du frista med på bloggen din var jo bare helt kanon lekker å se til.. Kaker er farlige fristelser, men av og til må man bare nyte lite grann.. Det gjorde jeg i går.. Kanskje jeg kan friste med en ostekake av den sunne varianten neste gang.. Et stykke gir bare 126 kalorier..

      Gleder meg til kurset og nå har jeg jo funnet makro objektivet mitt så det kommer dager hvor jeg skal øve meg altså.. Skal bli spennende å se hvor mange kvinnfolk som kommer på kurset..

      Ha en fin, fin lørdag Monica! Klem til dere begge!

      Slett
  4. Vakkre bilder. Ja, da er vi iallefall to som ikke sitter inni tv kassa og glor!
    Bedre og gjøre noe selv! Ha en flott helg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Ingun.. Den sporten får bare være for min del og jeg har så mye annet å foreta meg! Har nemlig hatt stor rydding... Ha en fin, fin lørdag du også!

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!