onsdag 1. januar 2014

Nyttår, nye og blanke ark..

Godt nyttår til dere alle sammen! Det fine med et nyttår er at jeg har ikke en eneste nyttårsforsett!

Dere skjønner jeg er helt perfekt akkurat sånn som jeg er!! Fortsetter bare den gode trenden som jeg startet med i fjor, og ellers er det ikke mye som skal forandres! Ingen trening i jula. Jeg har bare lata meg.. Ikke gått tur, juleferie de luxe! Mannen har laget for det meste av middagene, unntatt julaften for der vil jeg helst lage ribba i stand selv, og svoren ble sprø og god.. Bare skryt i fra klanen på maten. Vi var 7 til bords, og det var moro med lille prinsessa som var så flink.. Hun fikk til og med besøk av julenissen, og nissen ble så glad da han fikk en god klem i fra prinsessa...

Været var ikke det aller beste i romjula så jeg våget meg ikke ut på glattisen. Og da er det aktiviteter som å kose seg med gode filmer, og lese bøker.. Men jeg er stygt redd for at jeg var mer hekta på filmer.. Og så gikk jeg til det skritt for og endre epost adressen min hos viaplay, med det resultat at jeg ikke kommer inn igjen.. Passordet er det samme, men vet ikke hva som er feil.. Får bare vente å se når det blir hverdag igjen.. Kan jo hende det var tull eller noe der på nettsiden..

Nyttårsdagen var vi ni stykker til pinnekjøtt, og panna costa til dessert.. Desserten stod svigerdatter for og det var nydelig godt.. Det ble mange timer med å slappe av med familie før vi alle kledde godt på oss for å tråkke opp bakken for å få mest mulig utsikt til rakettene så det gikk mange kroner opp i røyk den natta.. Stjerneklart, vindstille og helt perfekt nyttårsvær!

Prøvde meg på å ta bilder av rakettene men det var jammen ikke enkelt.. Ikke ute på landet, og mørkt var det jo også for å se innstillingene. Det ble sånn hipp om happ altså.. Bildet her viser islykten på trappen..

Her er en som stod i snøen.. Skaper litt stemning i denne mørke årstiden. Og i romjulen ble det sendt dokumentaren Nordlys på NRK, og gjett om man satt klistret til tvskjermen.. Mange kjente trakter, og kjente fotografer, men jeg har bare lest om dem i avisen og på facebook.. Den ene har en side hvor det er mange flotte bilder.

Etter programmene er det mange som ønsker seg nordover for å oppleve nordlyset.. Så den i kveld, men jeg gadd ikke å lete opp utstyret, så det skal jeg ordne og ha det klart for nordlyset kommer jo tilbake igjen og særlig om det er kaldt.. Oppgaven i fotoklubben var å ta et bilde når det var mørkt.. Men jeg har ikke jobbet så mye med det akkurat siden jeg har problem med fokusering.. Har slitt litt med synet siste året, og noen dager før jul var jeg å tok en grundig synstest og valgte ut nye briller. Optikeren ba meg om å kontakte legen slik at jeg får sjekket kolestrolnivået mitt for den er visst ikke helt bra for tiden fordi det vises på øynene. Gleder meg til de nye brillene kommer for det er tre år siden sist.. Legetime er bestilt så får nok svar i morgen på sms tenker jeg!




8 kommentarer:

  1. Hm, jeg får forsøke å få sendt noen ord.
    Først og fremst vakkert nytt år. Håper det blir fint. Og så gleder jeg meg til nordlysbildene dine.
    Alt godt og bare hyggelige ord fra leger - håper jeg.
    Mormorklem :)

    SvarSlett
  2. Ordene kom godt fram mormor! Håper jeg får til med nordlys bilder, men en ting er sikkert jeg får ta speilrefleksen i bruk og montere opp det som skal opp på den, og skaffe meg en god hodelykt.. Man må ha den når man plundrer med innstillingene.. Håper legen har litt gode nyheter til meg så da håper jeg at jeg får time snart.. Klem tilbake!

    SvarSlett
  3. Så deilig å høre at flere ikke har nyttårsforsett, det stresser bare.
    Godt nyttår til deg og jeg koste meg med nordlysprogrammene på tv, så nå gleder jeg meg til å se dine bilder. Håper at øynene får den pleie og rette diagnosen. Øyne er viktig, jeg fikk skiftet nye linser på mine øyne i nov. Det var skummelt men fiungerer helt bra.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant, det er helt skjønt å slippe nyttårsforsett. Det stresser bare opp.. Flott at du koste deg med nordlysprogrammene på tv.. Er virkelig herlig og være ute å bivåne det hele.. Håper jeg får brillene snart og så skal jeg prøve meg så snart den kommer.. Trenger hodelykt da den jeg hadde er ødelagt og ikke fungerer lenger. En billig sak som varte i mange år. Hvor flott at du fikk skiftet linser, og at de fungerer som de skal selv om det kan være skummelt nok!

      Slett
  4. Høre ut som en fin jul ja :) Vi hadde panecotta til dessert nyttårsaften vi også. Tenker det blir godt med nye briller :)

    Ja du er superflink så dette året slipper du noen fortsett- jeg skal endre på mye.

    Ønsker deg en riktig Godt Nyttår Eva

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Julen er vi veldig fornøyd med, og vi har jo hatt middagsgjester i nyåret også.. Mølje... Hm, hm.. Deilig dessert, men jammen var man stinn..
      Venter fortsatt på brillene så mandag får vi ringe for å høre, mannen trenger sine før han skal på havet..

      Vet at du skal endre en del og det går helt sikkert bra.. Godt nyttår til dere begge og til hunden..
      Klemmer sendes..

      Slett
  5. Hallo og Godt Nytt År til deg, Eva!
    Igjen takk for enda et år vi har fulgt litt med hverandre. Vi har vel vært inne på dette med nyttårsforsetter eller ikke, og funnet ut at der er det litt forskjeller ute og går mellom oss. ;) Så er det jo det da, at tolkninger kan forekomme på forskjellig vis, hva en mener med nyttårsforsetter. For meg er det lik mål jeg setter meg for kommende år, på mange vis og felt. Slik som de foregående, som jeg går ganske grundig gjennom i disse tider.

    Fjorårets var på mange måter vellykket på det feltet for min del, og året vi nå har startet med forsøkes å få i samme gode trenden. For meg og min del blir dette viktig. Og det tror jeg at jeg vanskelig kan gjøre mye med. ;)

    Håper at både helsa og nordlyset vil følge deg og dine gjennom 2014, og at synet kommer på plass slik det bør være. Fortsatt fin helg og en fin måned, mot varmere tider, som i alle fall jeg gleder meg til.

    Takk for titten, koselig å se litt fra dine meritter igjen, ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei igjen Karl..

      Godt nyttår og så var det godt å se dine kommentarer på bloggen. Igjen har du rett nyttårsforsett er jo mål man har satt seg, og i dag kommer forskere på banen med å si at det er farlig å trene for hardt etter jula og jeg er hjertens enig. Best å begynne forsiktig og så øke på når formen kommer på riktig plass.. Mandag er det til pers igjen for min del og venter spent på om det blir zumba på oss damene..

      Nordlys skal jeg prøve meg på, må bare få de brillene på plass.. Men de sa 2 uker sånn cirka men vi forhørte oss om vi kunne få tidligere så det gjenstår å se, mannen trenger sine som skal på havet snart..

      Håper at helsa hos deg bedrer seg og at vi snart ser deg i full vigør med det du pleier nemlig å skrive gode og tankevekkende innlegg!

      Takk for at du er trofast følger gjennom flere år...

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!