søndag 15. desember 2013

Tro om jula er i rute?

Noen ganger kommer jula ganske så overraskende på de fleste, også til meg! Hadde liksom panikk før jeg på en måte hadde begynt.. Synes jeg var helt i rute forrige år, men ikke dette året!

Hele høsten har gått omtrent til denne tannlegen som skulle sette på bro oppe i munnen allerede i slutten av mai.. Like etter sydenturen var jeg hos en svensk tannlege.. Han slipte ned på den ene siden av munnen og satte på en imidlertidig bro oppe. Den gikk jeg med lenge, og jeg hørte ikke noe mer før til høsten.

Dagen før jeg skulle til tannpleieren oppdaget jeg at en tann var borte. Og dagen etter skulle det vise seg at det var borte, men den tannlegen jeg hadde gått hos hadde rett og slett glemt meg. Var visst helt ute av systemet og time hos den tannlegen jeg hadde gått hos var plent umulig og få time hos på stående fot. Jeg fikk komme til en annen.. En fantastisk norsk tannlege til og med.. Nå har han slipt og ordnet, og neste uke skal broen settes på, og de skal følge meg opp.
Innimellom slagene med tannlegen har jeg styrt med julegavehandel og julebakst. En gave gjenstår, og en kakesort står på programmet..

Da er jeg nesten i boks likevel. Mens jeg venter på denne broen må jeg lide meg igjennom nervesmerter og isning i tennene. Men det går seg nok til vil jeg tro..

Trening har det ikke vært denne uken siden det var juleavslutning på skolen og andre ting.. Men vi får trent i neste uke og det ser jeg fram til.. Røre på seg er blitt viktig for meg! Pusten er blitt mye bedre, og ikke så fort sliten som tidligere.

Kom hjem i dag med denne hvite julestjernen i fra Mestergrønn og kvaliteten ser ut til og være veldig bra. Håper den overlever jula og at jeg ikke har vannet den i hjel, har nemlig en tendens til enten å vanne ihjel eller la de tørke ut! Akkurat som jeg glemmer at jeg har blomster i hus...

Værmessig har vi hatt mye snø, så har det bøtta ned, storm og stilla.. En dag var jeg totalt innesnødd og måtte be en nabo med traktor og fres for å ta opp veien for meg slik at jeg kom meg på butikken.. Alle frø i fuglehuset for avsted med vinden så det må fylles på før kjøttmeisen kommer å hakker på vindusruta.. Med andre ord ikke kjedelig i det store hele..

Mannen pyntet vinduet oppe i gangen til meg slik at jeg slapp å feste de blå lysene i selve vinduet med tape. Og nissen han er flyttet ned til stua hvor han venter på at lille prinsessa skal komme på julaften å nusse litt på han! De to er perlevenner må vite..

Noen kakesorter er kommet i boks, både med sukker i og uten sukker.. Krumkakene ble det mye av, alle er så glade i krumkaker. Tror jeg laget til et helt fotball lag.. Ene boksen er forbeholdt de som holder på å endre livsstil, og spiser sunt. Jeg synes de ble gode, og har planer om litt kesam med vaniljesmak og litt bær vil bli forfriskende godt. Vekten minsker stadig, og over 12 kilo er borte og 20 cm har minska i fra midjen.. Det nytter om man bare gir seg selv tiden det trengs..

Julegavene er heldigvis i boks, og mannen sin kom i posten. Gjett om han ble nysgjerrig. Men klarte neppe å gjette på hva esken inneholdt. Jeg sjekket jo først opp i diverse butikker i byen men fant ut at det var så langt mye dyrere så jeg endte opp med å ta det i fra nettet. Og langt billigere pris. Skal jo bli riktig så spennende på selve dagen..


Mannen holder på å lage islykter, etter oppskrift han har sett på nettet.. Skal bli riktig spennende å se hvordan resultatet blir og om han får det til.. Men værmeldingen er ikke videre oppløftende fremover men håper metrologene tar helt feil!

Med andre ord, jula er i rute og jeg ønsker dere alle en riktig God jul!




8 kommentarer:

  1. Julen er nok i rute og det virker som du er i rute også :)
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er veldig godt og være i rute.. Litt smått igjen! Klem

      Slett
  2. Så hyggelig å få kommentarer fra deg igjen.
    Uff for en uheldig tannlegehistorie. Men jula kommer og jeg har ikke gjort mye enda, men det får bli som det blir og det er hyggen, spise god mat og møtes som er det viktigste synes jeg.
    Men noen ganger går ikke verden helt på skinner. Jeg var ganske sint på torsdag da jeg så at en bil hadde kjørt borti min bil og stukket av. Folk er litt hysteriske så jeg har bestemt meg for å kjøre alt juleopplegg på sparebluss i år. Advent kransen med lys og blomster er iallefall på plass og gleder oss.
    Ha en flott førjulstid!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er lenge siden jeg har vært og kommentert i bloggene rundt omkring, men nå skal det nok bli litt oftere. Hvor trasig hendelse med bilen din, og det er til å bli forbanna over når man bare tar å stikker av. Har ikke sans for sånt heller. En gang rygget jeg inn i en annen bil, men kunne ikke se skader men fikk tak i eieren og vi gikk sammen for å se. Mest skader på våres bil, men ikke de helt store utgiftene som jeg trodde.. Det er ikke bestandig alt går på skinner, men håper du får til et juleopplegg i det minste.. Ha en fin, fin førjulstid du også!

      Slett
  3. Flinke Eva :) med både slanking og sunn kakebaking og det meste.
    Får håpe alt blir bare tipp topp med tenner og at alt vondt i munnen og lommeboka blir borte.

    Joda de går ut på terrassen å røyker så kaster de stumpen i det glasset. :) jeg vil jo ikke ha de her og der må vite ;)

    Ønsker deg en ny fin uke

    Klem Monica


    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk vennen, har slitt både lenge og vel. Men kose meg skal jeg i julen men med måte da! Godt at gjestene dine som røyker går ut og gjør det.. Her er det ikke en eneste gjest som røyker lenger, tror de fleste er sluttet. Utrolig, det er bare en i bekjentskapskretsen som røyker men han er ikke her.. Han sluttet å komme på besøk siden jeg sa nei til røyking innendørs.. Tror ikke han har vært her på tre - fire år... Merkelig.. Ønsker deg en fin, fin uke og hils til din bedre halvdel og gratulerer han med premien som han vant!! Klem tilbake!

      Slett
  4. Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg. Jeg stikker innom for å ønske god jul. HÅPER tennene er i boks (!?) til jula begynner for alvor. Det ser ellers ut som du har tingene under kontroll. Jeg bruker Anne Britt - metoden i adventstiden, og den går ut på å gjøre i alle fall en juleting hver dag fram til julaften. 24 ting er jo ganske mange, og det pleier å bli jul "åkkesom". Hilsen Meg

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Anne Britt, håper også at alt er på plass torsdag og at dagene etterpå blir bedre og ikke verre. Får be om smertestillende så jeg har.. Blir helt matt av smertene, men det er litt bedre nå.. Din metode om en ting hver dag den vil passe meg ypperlig.. Da skal den huskes på neste gang så mye er sikkert.. En riktig god jul til deg og dine, og så håper jeg du blir storfornøyd med din nye gang!

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!