søndag 22. desember 2013

Fibernett og problemer...

Omsider kunne man logge seg på fibernettet, men det var mye klabb og babb.. Vi skjønte ikke så mye, men fikk ordnet til slutt. Telenor ble sagt opp, og dermed fikk man sjokk når man skulle sjekke e-postene sine for nå kom man ikke inn i det hele tatt. Har fått opprettet ny e - post og det er den du ser her på bloggen.

Har fått endret hos de viktige nettsteder med ny e - post adresse så da skulle den saken være i orden. Her på bloggen går det ikke å endre.. Og kanskje det går men jeg har bare ikke funnet helt ut av det. Må nok ha hjelp for å koble til den trådløse printer opp mot router og pc, det er noe vi ikke forstår. Tungvint er det..

I går bakte jeg Sarah Bernhardt kake i langpanne, og oppskriften finner du her og den kaken er mektig med kalorier, men jammen er den god.. En skikkelig konfektbit til kaffen kan jeg alltids unne meg..
Heldigvis at langpanna passa inn i kjøleskapet, og når kaken var ferdig så skar jeg opp i passe biter og la de i boks og hadde matpapir mellom lagene og putta hele greia i frysa.

Om du vil ha oppskriften besøker du Det søte liv, og der finner du en flott blogg med oppskrifter på det alle meste som hjertet begjærer..

Det er en fin mulighet for å printe ut oppskriften, og så setter du den bare i en mappe og har det lett tilgjengelig. Jeg hadde ikke en gang hørt om kaken, før en eller annen nevnte det på Facebook. Da la jeg bloggen til en av mine favoritter... Selv mannen som ikke er glad i søte kaker med mandelbunn og mye stæsj synes denne var helt perfekt! Hva er det mannfolk? Enten liker man det ikke, eller så spiser de opp hele kaken nesten!! Denne passer nok til alle anledninger, og selv mine godt voksne barn synes den var helt konge blant kakene!!


Ikke helt perfekt her, glemte jo å lage litt mønster i glasuren, men pytt, pytt.. Kaken smaker jo like godt for det..

Det er brukt meierismør og fulgt oppskriften til punkt og prikke.. Kokesjokoladen er 70% og da ble glasuren blank og fin sammen med litt meierismør og svak oppvarming i liten kasserolle. Enkelte ba om å få oppskriften, men jeg sendte link til selve bloggen.. Har en kake til å bake i morgen, men da er det bunnen, og så blir den pyntet julaften. Fant den på den nevnte blogg.. Skal bli spennende så jeg legger vel godt på meg i jula..
Litt goder skal man i livet ha..

Blir litt travelt i morgen, og skal handle litt mat og forskjellig. Koke julegrøt og bake bunnen, og steke en lammeribbe som jeg skal ha julaften i tillegg til den tradisjonsrike svineribba som jeg ikke tåler, og derfor blir det lammeribbe ved siden av! Vi blir 7 stykker til bords julaften, og da er lille prinsessa her og vi gleder oss veldig til det! Jeg vil gjerne dele denne som en facebook venn la ut på statusen sin..

De fleste av oss går inn i julehøytiden med mange forventninger. Familie, venner, selskap, mat og hygge. Men ikke alle har det slik. 
For noen er høytider det verste!
Det er tiden for følelser i fokus.
Noen har mistet noen de er glad i i ulykke eller sykdom.
Ikke alle kan gi sine kjære gaver og luksusmat.
Andre er ensom.
Barn som håper at denne høytiden blir alt forandret, og en kan ha hygge og kjærlighet, ikke vold og fyll.
Julen og høytider vekker mange minner.
Minner om alt som har vært, med de man er glad i.
Men også tanker om fremtiden og hva den bringer oss.
Mine tanker går til alle som ikke har det så lett i høytidene.
Håper mange skrur ned alt jule- maset og jaget, forventningene, og heller fokuserer på det som er viktig, KJÆRLIGHET, HÅP, FRED.


En varm juleklem til dere alle, og en riktig God jul!

18 kommentarer:

  1. Ordner seg sikkert etter hver :)
    Klem herfra :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det pleier alltid å ordne seg.. Klem tilbake..

      Slett
  2. Svar
    1. Alt kom fram.. Jeg må bare godkjenne først før du ser kommentaren på bloggen!

      Slett
  3. Nå frister du Eva med de deiligste av de deiligste kaker :)

    Tenker på dere som har denne mørketiden. Tror det hadde vært vanskelig for meg å flytte til det- men er man født i det så blir det noe helt annet. Dere tar igjen så det hilder på sommerhalvåret da :)

    Ønsker deg og dine en riktig God Jul og kos deg masse

    Juleklemmer fra Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Klart jeg kan friste med noe så godt som den kaka.. Ble flere smaker på meg, hi,hi.. Nå er det en annen kake som står for tur.. Må vel blogge om den også om den blir vellykket. Vi gleder oss til sola kommer helt klart.. Er nå deilig hos deg også vet jeg.. Riktig god jul til dere! Juleklemmer sendes tilbake..

      Slett
  4. Uff, sånne datagreier er til å bli gal av. Det stjeler tiden vår, det er sikkert å vist. Den oppskriften skal jeg kopiere, det er nemmelig en fantastisk nydelig kake. Jeg har bakt ferdig i dag, så det får bli til en bursdag.

    Takk for alle hyggelige kommentarer inn på min bloggside dette året, også vil jeg ønsker deg og din familie en skikkelig
    GOD JUL OG GODT NYTTÅR!
    Juleklem fra Ingun på Hamar

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha... Hvor moro at du har bakt kake du også.. Den der var bare farlig fristende. Mange flotte blogger rundt omkring med skjønne mennesker som deler oppskrifter med sine lesere..

      Får en datanerd hit i morgen, så håper han får tid til å se på pc og kontakten med printeren.. Må jo ha den til å fungere for det er alltids noe som skal skrives ut! Masse god jul og godt nyttår til deg og dine på Hamar, og takk for alle kommentarer gjennom året på bloggen.. Juleklemmer i fra nord..

      Slett
  5. Titter innom for å ønske deg en riktig god jul!
    Juleklem fra meg. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. En riktig god jul til deg også! Må vel se innom bloggen din snart for om det er noen fristelser der også..

      Juleklem sendes i fra nord til sør..

      Slett
  6. Håper denne får sneket seg gjennom.
    Det gikk ikke de første gangene.
    God jul kjære deg :)
    Mormor

    SvarSlett
    Svar
    1. God jul til godeste og snille mormor...

      Klem

      Slett
  7. Vakkert juleinnlegg av deg og en fin påminnelse om å ikke glemme andre midt oppe i det! Sånne kaker har jeg bakt også. Nydelige. Lammeribbe? Det spiste jeg for første gang dette året og det var bare så veldig godt. Kos dere masse med mat og hygge. Juleklemmer og et ønske om gledelig jul fra meg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Lammeribbe er veldig godt hele året, men til jul vil jeg ha det siden man blir så dårlig av svinekjøtt.. Den kaken er bare så god og heldigvis aner ikke klanen hvor boksen er plassert så man har nok noen biter frem til nyttårsaften.. Det er viktig å huske på andre i denne tiden, og samfunnet i dag er blitt så kald... Kos deg videre i denne søte juletid.. Juleklem tilbake!

      Slett
  8. Titter innom deg for å ønske deg en riktig god jul! Takk for at du kommenterer i min blogg! Den kaka så fristende ut. Har bakt Sara Bernhard til jul, men nå er alt borte... for maken til populær kake! Så gjett hva jeg skal bake i romjula - til romjulgjestene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er alltid så koselig å besøke bloggen din Anne Britt, og hvor moro at du må bake en til kake og den er mektig populær.. Skal nå bli godt å kunne få hverdagen på plass igjen, har ikke godt av alle fristelsene... Lykke til med bakingen...

      Slett
  9. Der dukket Eva opp igjen, ja. ;) Forsøker å følge med, men så hender det at det blir jukset litt på det området og at innleggene blir stående ei stund, før han Karl reagerer. Trønder også, og da forstår vel de fleste... ;)

    Ja takk, begge deler, sa en berømt figur. Det har også jeg sagt i ganske lang tid med bredbånd, Telenor og Fiber. Det sistnevnte har en tendens til å være ustabil mellom slagene, Telenor hender det også blåser bort, bokstavelig talt. Ikke så masse problemer, men et par orkaner har slått litt krøll på det. Noen timer.

    Kos dere fortsatt og fortsatt "Løkk med jula". Spis også av alskens herligheter, det går du fort av deg på nyttåret. ;) Tror jeg.

    SvarSlett
  10. Godt nyttår til deg Karl, og andre som besøker bloggen min! Ja har oppdaget at fibernettet har vært litt ustabil, men så er de jo ikke helt ferdig.. Får finne meg i om det blir litt krøll av og til! I morgen rydder jeg vekk jula, og i neste uke starter treningen opp igjen etter juleferie og zumba står på programmet og det skal bli liv.. Ser fram til aktive dager igjen, har ikke godt av stillstand i for lange stunder av gangen..

    Venter på blogginnlegg i fra godeste trønderen og vært bekymret for helsa så jeg håper du snart setter i gang og tenker du blogger når du er frisk igjen.. Varm klem sendes...

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!