torsdag 24. oktober 2013

Lange bloggpauser og være sosial...

Jeg beklager den lange bloggpausen, men noen ganger strekker ikke tiden til... Eller så har man lite overskudd og sysler med mye annet..

Første helgen i september gikk jeg på "Strikkekafe", og her strikkes, hekles, og broderes det og man har det riktig så trivelig.. Jeg tok med mitt store hekleprosjekt ala som denne bare i andre farger.. Har heklet i hver ledige stund, og noen får julegave! Men det kan jeg ikke vise i tilfelle de stikker innom bloggen..

Garnet har jeg handlet hos SparKjøp og det kan bestilles enten i nettbutikken eller stikke innom en av deres butikker.. Jeg liker tiltaket om Strikkekafe, for det er sosialt og givende. Vi betaler for kaffe og kake, og pengene går inn for å betale leie..

Gleder meg til første søndag i november! Da blir det skravling..

Videre har vi gratis tilbud om trening på gymsalen på skolen her i bygda... To flotte damer som leder hver sin gang en gjeng damer i forskjellig alder... Den eldste er vel over 60 og den yngste er ca 16.. Men du verden vi får kjørt oss, og svette blir man.. Hver mandag og onsdag er jeg på trening og det beste av alt, det er gratis.. Vi stortrives, og det er en hyggelig gjeng!! Jeg har ledd av at jeg pådro meg muskelstrekk at jeg ikke kunne gå på to dager. Mannen ble alvorlig bekymret der jeg hinket rundt på krykker... En dame sa til meg at husk nå på at vi blir jo ikke yngre, men eldre og må ta det litt med ro i svingene... Er heldigvis bra nå! Etter jul skal jeg starte opp med svømming en gang i uka, og det er trening i bassenget.. Heldigvis varmt vann... Jeg skal nok finne formen og vinne pusten tilbake innen våren for da blir det nye fjellturer..

Tirsdag i neste uke er det Fotoklubb, og med samlinger 2 ganger i måneden. Det er en flott gjeng mannfolk som er dyktige fotografer som starter opp her i bygda.. Vi låner skolen til det formålet, og det er jeg kjempeglad for. Heldigvis er det damer også med, og alle vi har noe å lære av hverandre og dele en felles hobby. Planer om fotografering ute er det også, og vi kan komme med det kamera vi har.... Forstår dere nå at jeg er plutselig blitt en veldig travel dame?

Jeg skal ta meg tid til å besøkt dere bloggere, og takker for alle kommentarer som kom inn til mitt forrige innlegg. Jeg har ikke glemt dere, men når døgnet får for lite timer da rekker jeg ikke overalt...

CARPE DIEM, grip dagen og nyt den for alt det den er verdt!






14 kommentarer:

  1. Det er flott at det er så mange rimelige tilbud der du bor og bra for samholdet :) Ja du kjeder deg ikke du Eva :)

    Ønsker deg en fin helg

    Smil og klem Monica

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia..

      Nei, man har ikke tid å kjede seg og dessuten gjør det godt og være litt sosial også. Og tilbudene er gratis, bare betale for kaffen på strikkekafe. Søndag er det til pers igjen.. Ha en fin helg du også!

      Slett
  2. Blir litt hektisk til tider.
    Kos deg med pinner, nåler, foto og trim. Pass bare på måten :)
    Mormorklem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal nok passe på måten mormor, det går så fint så.. Klem tilbake!

      Slett
  3. Hallo Eva!

    Flott å se at du ikke sitter med hendene i fanget, Eva. Hadde vel ikke regnet med det heller. :)

    Så undres jeg litt på om du driver dank i mellom slagene...:) Stå på videre, Eva, med det du liker så godt og som gir deg massevis av masse. God natt fra Trondheim, fin dag i morgen og fine dager fremover. ;) NB Du er stadig med i mine tanker. Og på sykehuset dukket du opp flere ganger for dagen. Og det var på grunn av spesielle opplevelser som gjorde at tanken tok deg med.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heia Karl..

      Godt å høre at man dukker opp i tankene til noen, og håper at du er kommet ut i fra sykehuset. Fortsatt god bedring til deg.. Er så flott at det er slike ivrige sjeler i bygda som starter opp noe og som er til stor glede for mange. Var fotomøte tirsdagen, og vi var seks stykker som møtte opp.. Nå venter vi på at hvalene skal dukke opp med planer ut for å fotografere.. Aller helst skulle man ha hatt båt men det har vi ikke i det hele tatt..

      Ønsker deg fin fin dag og masse god bedring. Klem i fra nord..

      Slett
  4. Se der ja. :D Du har jo nok å gjøre gjennom vinteren og mørketiden.
    Ønsker deg en god uke. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg får mye og holde på fremover. Man skal leve og være sosial.. Ha en fin, fin uke Mira! Klem

      Slett
  5. Jeg prøver å finne en email adr. til deg. Det var ikke lett. Kan du kommentere hos meg med en adr. jeg når deg på? Det er litt viktig.
    Klem i kvelden. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Epost adressen er nå lagt inn slik at om det er flere som trenger den finner den under Velkommen til min blogg lenger opp på siden.

      Slett
  6. Bare innom for å ønske deg ei fin helg jeg. Kos deg med dagene og dine aktiviteter i en friskest mulig kropp. ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. God helg til deg også Karl, og jeg holder fortsatt koken... Stikker innom din blogg om ikke altfor lenge..

      Slett
  7. Det er et fantastisk flott naturbilde du har her på slutten av innlegget! =)

    det er godt å se du er aktiv, og så kreativ! det blir nok noen julegaver på små og store, kan jeg tenke meg, hjemmelaget. og hva er bedre enn det?! :)

    Ønsker deg en god søndag og november! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Viola, det bildet ble tatt i høst hvor vi var og gikk tur i kvelden...
      Nå står tannlege for tur, og i kveld er det trening... Gleder seg bare til treningen, ikke tannlegen for der flyr penga ut...

      Slett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!