søndag 21. april 2013

Teller skritt....

Nei, jeg teller ikke skrittene det gjør telleren min.. Blitt en fin venn å ha med på sine vandringer.. I dag ble det en flott tur til tross for at det startet med å regne litt da jeg begynte å gå. Men det stod ikke på så lenge.. Jeg liker godt å gå, og kjenne at jeg bruker kroppen uten at det skal gjøre vondt. Møtte på en pensjonert lærer på veien som luntet med bikkja som han sa.. Koselig mann å snakke med, men jeg ville gå fortere og da langet jeg ut og kjente at jeg pusta som en hval...

Jeg tenker at om 3 uker er jeg på ferie til vakre Kreta.. Denne gang drar vi med et vennepar.. Gleder meg til litt sol og litt varme, for Fru Fibro krangler jeg med stadig vekk..

Fant fram min gamle eksterne harddisk, og var sikker på at nå var den sluttet å virke. Helt til det gikk opp for meg at ledningen var løs. Denne er gammel og går på strøm, og bildene i fra første tur er ikke forsvunnet...

Her er et gammelt tre som er plassert inne i et kloster hvor de har munker, og en nonne. Den gangen vi var der, er vel snart 5 år siden var denne nonnen passert 100 år... Et spennende kloster, som huset en kirke i bakgården.. Det var ikke lov å fotografere inne, men ute var det i orden.. Jeg respekterer det, men den nonnen skulle jeg gjerne hatt på minnebrikken.. Denne gang vet jeg ikke om det blir noe utflukter. Det andre paret liker utflukter, i alle fall ho mens han foretrekker å ligge på solsenga hele dagen. Men vi kan godt dra alene på tur. Ikke problem..

Mange vakre blomster i begynnelsen av juni... Spørs hva som er i blomst når vi kommer om tre ukers tid.. Det morsomme med denne her utflukten var sjåføren på bussen som skulle lose oss videre i fra klostret og var ukjent i området og vi havnet langt ute på viddene.. Vi tok alle sammen det hele med godt humør.. Man kommer langt med og være positiv innstilt til det meste..

I mens på vandringen min i dag ble jeg stoppet av et par. De ville gi meg en brosjyre, og heldigvis et tynt ark kunne brettes pent sammen å legges i lomma på jakken.. Damen var Jethovas Vitne, og disse havner jeg alltid i diskusjoner med også denne gang. Hun skulle komme tilbake for da kunne vi diskutere videre. Jeg sa det var helt i orden, men hun kunne bare glemme og omvende meg.. Min tro er helt ulik hennes.. Men vi har den samme Guden, men de har et annet navn.. Alt handler om å ha respekt for hverandres tro... Det var hun helt enig i.. Da er det bare å se om de dukker opp på trappa å ringer på...

8 kilometer senere var jeg vel inne hjemme og tilbakelagt 11594 skritt og det sier jeg meg fornøyd med. 8 kilo er borte, og 14 cm rundt midjen er også forsvunnet. I går sa sønnen til meg, nå ser jeg at du har slanket deg masse!! Jeg takket, og sa jeg har ikke slanket meg har bare spist alt med måte, spise meg mett men ikke stappmett! Enkel filosofi takket være min datter som fortalte meg det.. Man lærer så lenge man lever..

Ellers går det fint med min kapsulitt, jeg skal tilbake i slutten av mai.. Tror dem ikke vil slippe meg med det første. Godt å ha den gode oppfølgingen synes jeg..

Ferielektyre kom i posten i går.. Og den ene boken er av en dansk forfatter. "Du forsvinner" Omtale finner du her og jeg skal love at denne boka kommer til å sluke meg helt! Forfatteren skriver godt og engasjerende, det liker jeg.. Spennende å stifte bekjentskap med en dansk forfatter.. Denne boken er visst hans tredje.. Kommer nok til å ha lest den ut før jeg drar til de varme breddegrader...




7 kommentarer:

  1. Da var våren kommet i nord også. Tror jeg.
    Passe på å få tatt med eg det vakreste av våren, på turene :)
    Ha en god kveld :)
    Mormor

    SvarSlett
  2. Wow, det var blitt veldig store bokstaver inne hos deg nå.
    Men skritteller? Hadde en jeg også, jeg trur jeg gikk den ut til slutt, for den slutta å virke, men det jeg konkurrerte med meg sjøl hele tida og det var kjempegøy syntes jeg ;)
    Og hjelper det i tillegg på form og former, og det gjør det jo, så er det ekstra pluss.
    Flink du
    klem til nord

    SvarSlett
  3. Å spise seg mett og ikke stappmett er en god regel. Så flink du er som trener. Skritteller er fint og motiverende, og speielt artig er det også når du ser så bra resultater :) Godt gjort!!

    Fine bilder fra Kreta, og for et fantastisk tre!! Tenker du kommer til å kose deg på tur til varmere bredegrader! Heldige deg :)
    Stor klem.

    SvarSlett
  4. Ønsker deg en riktig god tur til Kreta. Det høres deilig ut..) Og så flink du er til å gå, og spise mindre enn for mye-.:)

    SvarSlett
  5. Hei Eva. :)
    Det hørtes ut som en fin tur i vakker natur og en skritt-teller er en artig/nyttig liten sak.
    Det er deilig at en kan ut på tur og nyte våren, nå.
    Ha en fin tur til Kreta og kos deg.
    Klem fra Jorunn Helene.

    SvarSlett
  6. Wow altså Eva du er bare så rå flink :) og heldige deg som snart skal ned i varmen- koselig å ha med et vennepar da :)

    Ja- håper virkelig at vi en gang kan treffes, det er jeg sikker på at blir veldig hyggelig :) Du er så velkommen :)

    Nyt dagen klem fra Monica

    SvarSlett
  7. Flotte bilder og et flott innlegg! :) Et skikkelig stilig tre!

    Og gratulerer med resultatet av trimminga! Det er sunt å gå, og når slike resultater viser seg, er det mer enn godt verdt :)

    Kos deg på turen! :)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!