torsdag 25. april 2013

Grubling, og tanker man gjør seg..

Først og fremst vil jeg takke for alle koselige kommentarer på mitt forrige innlegg. Skulle gjerne hatt en slik kommentar felt som viser et svar under.. Hvor jeg kunne direkte kommentere. Slik som de har i wordpress.. Husker nå ikke alt på denne bakrommet her.. Men er vel sikkert bare å begynne å klikke på en knapp her, eller der..

I går testet jeg rett og slett pusten min i motvind. Det var en liten kuling da jeg startet å gå.. Tenkte å gå et lite stykke, men hadde spraya meg med Ventoline og puttet den i lommen i tilfelle pusten skulle bli veldig dårlig.. Når det første målet var nådd, satte jeg meg et nytt og før jeg visste ordet av det hadde jeg gått en hel mil.. Sønnen synes jeg er "steike tuiilatt", jeg er helt enig.. Men det straffet seg med tåneglen igjen.. Jeg skjønner nå hva det er jeg er rammet av.. Psoriasisnegler og det hele startet i 1995.. Det begynte med en negl, og nå er det tre på hånden.. Vært flere ganger hos legen som tok prøver men fant ikke ut av det. Slik har da årene gått. Denne her vinteren ble det eksem utbrudd på tommelen, hvor huden flasser av og det dannes sprekker. Skikkelig vondt er det.. Og nå har det kommet til beina, og neglen blir smertefull. Bestilte ny time hos legen, men det er lang ventetid.. Kommer ikke dit før etter ferien. Men har skrevet dokumentasjon på det som jeg skal vise legen min, og be om henvisning til hudavdelingen på sykehuset for nå vil jeg til bunns i dette.. Det var dagens syt...

Ble litt juks med dette bildet, tok det gjennom vinduet men oppdaget ledningen.. Dette er tatt med Nikon kompaktkamera med 42 x optisk zoom.. Jeg gikk ut etterpå å tok samme bilde med speilrefleksen men ikke lasta inn på maskinen ennå. Men det vil komme. Har hatt den store oppryddingen så nå kan jeg laste inn nye bilder. Ellers jobbes det på spreng her ute på landet hvor vi om ikke altfor lenge har nettfiber. Jeg gleder meg til det er kommet i hus, for da skaffer jeg meg en ny laptop, denne begynner å synge på siste verset nemlig. Henger seg opp i alt mulig. Men jeg har ryddet i bakrommet og fjernet mye som man rett og slett ikke har bruk for nemlig.. Maskinen var ny for 3 år siden. Men jeg kan si at MAC blir det ikke.. De to jeg deler hus med klager støtt over MAC så kanskje den bare er oppskrytt?

Jeg testet også kamera i går kveld for månen.. Tatt gjennom vinduet og håndholdt.. Hvem skulle ha trodd det... Jeg bare elsker kompakten, ser ut som en speilrefleks men i mindre og lettere utgave. Til og med manuell innstilling.. Kan jo zoome meg inn på naboen om jeg gidder.. Mitt første månebilde uten mål og mening!

Dagene mine består av å holde seg i form, lese litt og hekle litt. Starta jo her i fjor en gang eller var det før det? Sannelig om jeg husker for jeg ble så lei av å hekle ruter som skulle hekle sammen at jeg pakket det bort og rotet vekk oppskrifta.. Vel, da kasta jeg lappene og fikk en hel pose med garn og enda hadde jeg kjøpt garn i vår farger hos Sparkjøp til en rimelig penge for fruen hadde kommet over en oppskrift som en av mine venner på Facebook delte.. Men hun kunne ikke hekle og det kunne jeg.. Man finner den på Drops Design.. Får ikke opp siden så kan ikke dele linken. Men det blir et slumre teppe.. Synes ikke

den er bred nok men hekler den likevel i disse fargene.. I den andre posen er det rikelig med garn og jeg får nok en bredere slumre teppe med litt andre farger enn disse.. Er bare to omganger man starter med, og gjentar andre oppgangen helt til man har fått den så lang som man vil ha den. Dette garnet kalles teppegarn hos Sparkjøp og jeg måtte legge dobbelt for heklekrok er nummer 5.. Så det går ikke sakte nei.. Men kan ikke holde på i flere timer som før, grunnet Fru Fibro..


9 kommentarer:

  1. Hei hei i nord. Her sør er det ennå kaldt. Det ser ut som rosene går vest. Rhododendroen har vi måtte fjernet. Flink du er som går og går. Jeg gikk en halvtime med bikkja i går kveld. Den var helt gal, det hadde visst gått noe deilig der foran den.I går gikk det fint å gå. Ble interessert i de tærne dine, for jeg har noe som ligner. Og jeg har tenkt på psoriasis, for det er vel det jeg har på albuene, og det er noe lignende på føttene. Så jeg tror jeg må nevne det for legen. Men så er det så mye, og så glemmer jeg det, eller jeg tør ikke si det, fordi hun kanskje vil tro jeg er en som innbilder meg at jeg feiler alt?Det kan bli litt mye iblant. Alt dette skrev jeg på innpust, det er fordi jeg blir ivrig.

    SvarSlett
  2. Kan nok hende det er psoriasis på neglene. Synd at det skal ta så himla lang tid før man kommer til lege.
    Men det er vel som "kvakken" min sier, du dør ikke av det, men med det. Som om det er så mye trøst.
    Gleder emg til det kommer flere bilder .
    Passe på deg, da.
    Mormorklem :)

    SvarSlett
  3. Hei, hei Anne Britt!

    Tror vi får både vår og sommer, men vi må vel gi det tid. Men synd med blomstrene dine.. Er godt å gå, men ikke å gå med smerter heller.. Time hos lege blir etter ferien. Sukk..

    Hvorfor ikke nevne det for legen din, de er jo der for oss.. Jeg har skrevet ut det jeg viste i fra denne linken her, og blir å ta den med til han. Det er ikke noe godt i det hele tatt. God bedring til deg også!

    SvarSlett
  4. Hei, hei mormor..

    Er veldig dumt med den lange ventetiden, men vi dør jo ikke av det så får vi bare være tålmodig til det er vår tur.. Det med neglene er virkelig plagsomt og så har man hatt det lenge og nå fant jeg svaret.. Er jo mye eksem i slekta mi, så jeg skal ikke se bort i fra arvelighet. Skal nok passe på meg vet du... Klem

    SvarSlett
  5. Hallo, Eva den spreke! ;)

    Først og fremst minner jeg om, som jeg gjorde under kommentaren hos meg, det finnes også halvmiler...:) Men som jeg vel også har nevnt i forbifarten tidligere, er det noen av oss som ikke er så flinke til å se begrensningene. ;)

    Høres slett ikke godt ut dette med neglene, må være både vondt og plagsomt. Håper virkelig de kan få orden på dette, de som har det som jobben sin.

    Ellers tar du opp et par ting som høres kjent ut. Sønner har ofte tendenser til å synes det, om i utgangspunktet spreke mødre eller fedre. Eller de av den typen som ønsker å bli det, sprekere. ;) Jeg tror det er godt ment, og at det kanskje ligger en liten misunnelse bak jeg... :)

    "Kompakten" er grei å ha ja. Det blir til tider mer brukt av meg enn speilrefleksene. Og mobilen også, for den er jo alltid med. De begynner å kunne levere skikkelig vare etter hvert. Helt utrolig, og "verre" tror jeg det blir. I positiv betydning.

    Når det gjelder Macen, tør jeg ikke si et eneste ord, men bruker jo selv PC og er kjempefornøyd med det...så kan jo den som vil gjøre seg opp sine meninger om min menig om den saken. ;)

    Selv har jeg fått meg en runde med antibiotia igjen, men startet i tide denne gangen, så det bedret seg raskt. Formen er overraskende bra fortsatt, stort sett, og har intet å klage over. ;)

    Tvi, tvi igjen, Eva. For tær og helsa forøvrig og for de lange turene som du liker så godt, snart kan få komme i gang igjen.

    SvarSlett
  6. Takk, takk føler meg veldig veldig sprek.. Håper du snart blir i knall form og kan lange ut etter veien du også Karl! God bedring, er ikke moro å hangle sånn..

    Det med MAC kan jeg ikke, men de to mannfolkene i hus klager fælt.. De mener den er oppskrytt. Jeg holder meg til den jeg har ennå. Venter bare på fibernettet for da blir det ny pc på meg..

    Jeg har syklet og holdt på med rockeringen for å ha sko på seg gjør ikke godt ennå.. Må vente noen dager på det. Får se formen i morgen på tåa..

    SvarSlett
  7. Det slumreteppe er helt nydelig :) og håper du får svar på disse neglene dine- høres slitsomt ut.

    Sendte boka i går Eva :)

    Ønsker deg en vakker dag

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  8. Så fint hekleteppe du lager, stilig mønster. Skulle gjerne prøvd meg på et sånt en gang :)
    Og du står på og går og går, jammen er du flink og viljesterk! Håper du finner en løsning på problemet med neglene og at det er hjelp å få for det.

    Superflotte bilder av himmelen og av månen. Jeg liker bilder av månen, og fotograferer den stadig. Synes du har fått til et helt nydelig bilde :)

    Riktig god helg, Eva.
    Klem :)

    SvarSlett
  9. Tusen takk Monica og Hilde!

    Din bok ble sendt til deg i dag, og jeg håper den kommer fort fram.. De neglene er plagsomme og særlig når det rammet føttene.. Fått time 28 mai hos legen, noe før ferien var ikke å oppdrive.

    Hilde, oppskriften finner man på Drops Design under baby. Men akkurat nå ligger den siden nede grunnet virusangrep. Noen har visst hacket siden..

    Har ikke gått tur i dag, jeg har vært på shopping. Ha en riktig god helg alle sammen!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!