søndag 3. februar 2013

Hvilket er den beste juicepressa?

Jeg tok meg turen inn til Artemisiasverden for å se hva hun anbefalte denne gangen, og hva finner jeg? Jo en bok, og juicepresse... Meget, meget interessant!

Har vært med i Vektklubben siden juli i fjor og tatt av 7 kilo til nå, og det er mistenkelig mange kilo som legger seg på magen når man stumpet røyken for over fire år siden. Jeg var jo rivende dyktig til å legge vekk en uvane for å begynne med en ny, nemlig å belønne meg med et glass eller to med rødvin på fredager... Hvem er det jeg forsøker å lure? Jo, ikke annet enn meg selv. Jeg har blitt litt flinkere og latt vinen være, den er ikke til kos.. Bare av og til..

Linken for juicepressa Artemisia la inn får jeg ikke opp, og finner ikke en liten men effektiv juicepresse. Nå som mannen skal på havet igjen, hadde jeg en måned å kose meg med juice og trening... Har en assistent stående inne i skapet sitt, og har funnet en slags presse til den. Men vet ikke om den er god nok.. Tenkte bare å ha en ved siden av brødristeren! Denne ser jo ok ut, kanskje for dyr og for dårlig? Har du tips kom gjerne med det!

Ellers er jeg blitt veldig glad i Biola.. Skummet biola med skogsbær og vaniljesmak, heller litt i en beholder og øser i litt ferske blåbær, samt bringebær, og en dæsj med frø i fra granateple og bruker stavmikser og det blir en herlig drikk på kvelden. Det er da man får lyst på noe å putte i munnen..

Boken med oppskrifter fant jeg her siden jeg er medlem i klubben, og betaler kontant med en gang.. Nå er det bare juicepressen jeg skal finne og få i hus. Og torsdag starter jeg på Stamina Hot etter flere måneder pause grunnet kapsulitten!

Øvelsene som jeg fikk på sykehuset har fungert flott for meg og skulderen er så god som ny... Gjett om jeg gleder meg til å komme i sving, og kan like gjerne spandere på meg en personlig trener så blir det umulig å sluntre unna eller å finne på unnskyldninger!

Nå har jeg fått en sønn flyttende hjem på gutterommet, men han er heldigvis ikke kresen i matveien og trener for fullt han også så kanskje vi kan bli strammere i kroppen og sunnere i matveien? Det er lov å håpe!

Siden jeg la om kostholdet har jeg ikke vært syk av hverken influensa, halsbetennelse, lungebetennelse, og reksjuka. Mye av dette har barnebarna hatt og vært virkelig dårlig. Jeg har passet unger og vært barnevakt, og trøstet og hjulpet til så godt jeg kunne, men selv har jeg sluppet billig unna!

Kom over denne bloggen om en som kjemper sin kamp mot kiloene, og den er en fin motivasjonsfaktor!

Håper dere har en fin søndag og kom gjerne med tips hvor jeg finner en god juicepresse!




9 kommentarer:

  1. Hm.Beste juicepressen jeg har er fra 1926 og av glass, drevet med håndkraft. Gammeldags sitronpresse med litt format over seg. Ta en halv grapefrukt av gangen. :)
    Ha en fin kveld og lykke til med treningen :)
    Mormor

    SvarSlett
  2. Jøss, da tenker jeg at det går sent siden du bruker håndkraft... Grapefrukt er surt, er det ikke?

    Takk skal du ha, skal nok bli kos med trening.. Må komme meg i form så jeg får sove bedre om natten..

    Fine kvelden til deg også..

    SvarSlett
  3. Ikke har jeg noe greie på juicepresse, men kom på å søke litt på test. Har drevet litt med det i det siste, da vi ser etter ny tørketrommel her i gården.

    Om du allerede ikke har vært innom, kan du jo ta deg en tur å se om du kan få noen tips.

    http://www.dinside.no/897472/juicing-presse-eller-sentrifuge

    Ellers forsatt lykke til med trim og alt det du driver på med for å få kroppen i bedre form. Nå går det mot lysere tider for oss alle sammen. Deg også, og det er deg vel unt. :)

    SvarSlett
  4. Hei Eva! Håper du får noe respons av noen som har testet forskjellige.

    Får du opp linken her?

    http://cdon.no/elektronikk/waves_pj08004_juice_extractor-7569393

    Jeg må vel bruke den en stund for å se hvor bra den er, da..:) Det skal gå kjapt og effektivt både for grønnsaker og frukt, og lett å rengjøre. Samt at den bør være god til å få ut mest mulig av næringen.

    Lykke til Eva.:)

    SvarSlett
  5. Takk skal dere ha.. Karl jeg har sett på den linken, og skal se mer.. Anita, har funnet fram via linken din og lagt den i favoritter. Den er jo også rimelig..
    Kanskje jeg skal vente med å bestille til du har fått testa din.. Men jeg skal nå innom Elkjøp en av dagene i denne uka..

    Ha en fin uke, og fortsatt god bedring til hainn Karl.

    SvarSlett
  6. Sjekk priser på nettbutikker før du bestemmer deg. Det kan du spare på. I tillegg er Elkjøp'ere veldig flinke til å snakke en rundt... Hvertfall her...
    Du kan jo se her f.eks:
    http://www.kompletthome.no/k/kl.aspx?bn=12536

    SvarSlett
  7. Juicepresse har jeg ikke greie på, men det er jo et interessant tema, så fortell gjerne mer når du har funnet en du liker.
    Lykke til med trimmen! Flott at du har funnet noe som fungerer bra. Imponerende med omlegging av kostholdet også, det er noe jeg stadig tenker på, men sliter med å komme igang.

    Så godt at skulderen er bra igjen :)
    Klem.

    SvarSlett
  8. Så bra at du har sagt farvel til 7 kilo! Selv forsøker jeg også å kvitte meg med noen kilo, og jeg finner mange inspirerende oppskrifter her: http://www.kriweb.no/
    Jeg vet det er mange oppskrifter i vektklubben også, men det er nå bare et lite tips likevel:)

    Noen anbefalinger på juicepresse har jeg nok ikke, men jeg håper du finner en som er bra:) Kanskje tv2 har hatt en test? Jeg ville googlet test juicepresse, for å se om det kom noen brae tester opp:)

    Lykke til på trening! Det er sunt for kropp og sjel! :)

    Og det er supert at skulderen din er bra nå!!!


    Hilsen
    din datter (du klarer kanskje å gjette hvilken datter... På skrivemåten;) )

    SvarSlett
  9. Takk alle sammen.. Og til deg sistnevnte så vet jeg godt at du er datteren min, jeg skiller dere i fra skrivemåten.. Men koselig at du stikker innom bloggen min..

    Jeg har sett på tester og nettsider, men vurderer fortsatt denne juicepressa, kan hende blenderen gjør en like så god jobb. Synd at jeg gav bort den jeg hadde.. Får nå lage smootie med stavmikseren og det går helt supert..

    Noen nettsider var utsolgt for juicepresse..

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!