fredag 18. januar 2013

På tide med oppdatering

Hei alle sammen!

Tror jeg lider av bloggtørke.. Eller i alle fall rammet av den! Jeg er på bedringens vei med skulderen. Øvelsene måtte jeg fortsette med, og helt fram til 11 februar. Men det går fremover... Og som kjent jeg er ikke tålmodig!

Godt nyttår og vel overstått! Man er ferdig med 2012 og nå er vi halvveis inne i januar og dagene blir lengre og lysere.. Herlig... Gleder meg virkelig til våren..

Det første jeg starta med var like før julen var over og bli SOS fadder til en gutt i Tunesia. Det er en tenåring! Han har bursdag i mars og jeg skal sende et gratulasjonskort. Er jo ikke bevandret i engelsk men å gratulere noen med dagen er ikke vanskelig.. Hvorfor jeg valgte å bli fadder er denne artistgallaen som var på fjernsyn og det var så mange sterke historier og skjebner. 275 kr i måneden har jeg råd til, og da kuttet jeg like godt ut noe annet som bare var sløsing for min del...

Min barnløse tante overlot hele sin formue til SOS Barnebyer, og hun brente for den saken i alle sine år..Hun døde for noen år siden, og kanskje var det hun som gav meg en tanke eller en ide..

Dagene går sin vante gang og jeg har det fint og gleder meg til jeg igjen drar til Kreta og samme by som i fjor høst. Men nå blir det våren og sammen med et vennepar av oss. Se vakre solnedganger, de er jo helt spesielle da..

Selv om jeg ikke har fått trent og eller gått så mye jeg har villet så begynner det å komme seg. Vært på skogstur og det var herlig. Gikk jo ikke alene, og det var godt å ha mannen med i tilfelle elgen skulle komme sånn brasende. Man vet jo aldri nemlig med elger.. Og jeg har ergometersykkelen foran tv i gjesterommet og da går det unna. Men treningssenteret er jeg nok ikke helt klar for ennå, det tar litt tid og min tålmodighet er ikke akkurat den aller beste!

Håper dere alle har det bra, og jeg skal stikke innom dere alle etter tur...

En riktig god helg og
klem fra Eva


4 kommentarer:

  1. God bedring Eva! Fint at du ha blitt fadder da.:) God helg..)

    SvarSlett
  2. Høres ut som du har hatt en fin start på det nye året gjennom å bli fadder og å være flink til å trene. Godt gjort! Så bra at det går bedre med skulderen :)

    Har ikke blogget så mye de siste månedene jeg heller, men er nå så smått tilbake igjen.

    Jeg har gitt bloggen din en award. Hent den om du vil :)
    Ønsker deg ei fin uke.
    Klem :)

    SvarSlett
  3. Da står det til liv, Godt å se ordene dine igjen.
    En klem på det nye året.

    SvarSlett
  4. Hei og hallo igjen, Eva!
    Fint å se deg igjen i form av ord, både her og hos meg. Tankene stikker svært ofte innom deg, det vet du. :)

    Bloggtørke er vel ikke den riktige betegnelsen hos meg, selv om det kan se slik ut. I ca fjorten dagen nå har jeg ikke hatt det spå veldig bra og jeg tror ikke jeg tar for hardt i om jeg sier at jeg har vært ganske så syk. Nå er jeg ferdig med en antibiotika kur så det har rettet seg mye, men frisk kan jeg ikke si jeg føler meg. Får la det gå noen dager til å se det litt an.

    Temperaturen her har vært ganske så ekstrem lav i lengre tid, noe som har satt sine begrensninger for uteaktiviteter. Nå er det mer normalt og i den formen som passer bedre inn for helsen min. Gleder meg til at kroppen orker å være med ut på tur igjen og ikke minst til varmere tider.

    Fint å se at du har tanker for SOS barnebyer, det trengs og er en fin sak å støtte, tenker jeg.

    Ellers var det et knakende godt bilde du viser oss, som får høyre pekefinger til å bli urolig for meg. :) Et av mine store ønsker for de kommende tider er å få brukt den litt mer i det året vi er inne i.

    Ønsker deg fortsatt god bedring, Eva og et år som alle vinder følger deg og dine. ;) Hei så lenge, så treffer vi vel på hverandre igjen om ikke så lenge. Håper jeg.

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!