lørdag 10. november 2012

Restylane

Ante ikke hva det var for noe før jeg satt med avisen i hendene i dag.. I alle verden dette må jeg lese. Det er visst en ny trend blant ungdommen for å bli vakrere..

TCMN har skrevet om det på sin blogg, og videre finner du artikkelen fra avisen her. Vet virkelig ungdommen hva de driver med? Det rådes til å ta det på klinikker og ikke bestille stoffet på internett. Det er da det blir farlig og i avisen leste jeg også at apoteket hadde merket økt salg av slike sprøyter. De advarer på det sterkeste å få noen til å gjøre det for seg.

Som denne jenta i bloggen sier at hun tok det for å rette en skjevhet i overleppa.. Bilde ble vist, og hvor så hun skjevheten? Jeg så det ikke, det jeg så er ei nydelig jente og hvorfor kan hun ikke se seg selv som den hun er? Dagens unge er så hekta på utseende at det er rent skremmende å se.. Hvordan ser ansiktet ut om ca 10 år? Jeg lurer virkelig altså!

Noe annet som også er blitt in, er å legge om kostholdet og få en slik kropp som du finner her damen på bildet er personlig trener og driver med fitness.. Men det står om kostholdet.. Det er mange som tester dette kostholdet, men det passer best for idrettsutøvere og skal ikke holdes på for lenge. Men når det da ligger side opp og side ned, vil jeg tro at ungdommen påvirkes. Må jo virke som den rene propaganda er min ærlige mening..

Måtte jo se om dette var noe for meg.. Nei, det var det ikke. Jeg holder meg til min brødmat om morgenen med godt pålegg på. Prøver og spise variert og lage mat i fra bunnen av. Det har fungert for meg. I dag blir det kveite, gulrot og potet på menyen. Nydelig mat som jeg er oppvokst med..

Foreløbig går jeg som en liten forsøkskanin som skal minske noen cm rundt midjen.. Skal prøve det i 3 måneder og se hva som skjer.. Og om det er noe jeg kommer til å anbefale til noen andre.. Vent å se så blir det nok publisert!!

Ha en fin lørdag!

Klem fra Eva

12 kommentarer:

  1. Huff, det hysteriet man finner om kropp og utseendet OG mat.
    God, vanlig og variert mat.
    Laget uten hundreogfjemti tilsetningsstoffer er sunnest, mener jeg.
    Klem på lørdag :)

    SvarSlett
  2. Er helt enig.. Det er virkelig et hysteri.. Maten uten tilsetningsstoffer er best...

    Nettopp nyta stekt kveite, med tilbehør... Nydelig...

    Klem tilbake til deg..

    SvarSlett
  3. Så enig, det er alt for mye hysteri med mat. De unge kan jo ikke spise rester heller, det kaster de.
    Rester hadde vi til middag i dag, det er herlig å bare mikse noe av det man har i kjøleskapet til karbonadene fra i går. Det var herlig!
    Enig også at å lage maten fra bunn er det beste, så slipper man masse tilsetningsstoffer.
    Ha en fin lørdagskveld!
    Ingun

    SvarSlett
  4. Kan du fatte at de kaster god mat som man bare kan legge i frysa og varme opp når man vil ha middag. Restemat er godt, og det er så mye vi kan røre og ha i..

    Ha fine kvelden du også Ingun..

    SvarSlett
  5. Enig, det er skremmende med utseendefikseringen... Jeg synes det er pent (og sunt) å eldes naturlig. Det bruker ikke å se bra ut etterhvert når noen har fikset for mye på utseendet.

    Og når det gjelder mat synes jeg at vanlig sunn mat er godt nok, så jeg hiver meg aldri på diett-trender (det kan nok også skyldes at jeg er litt gammeldags av meg...).

    Ha en fortsatt fin lørdagskveld.
    Klem :)

    SvarSlett
  6. Heisann .. og god lørdagskveld :o)

    .. jeg tenker at jeg er glad jeg voks opp når jeg gjorde det .. uten mobiltelefoner, pc og all verdens tv-kanaler døgnet rundt ..

    Det kjøpepresset jeg opplevde som tenåring omhandlet levis-bukser og pringle-gensere .. Jeg hadde vel en av hver før jeg fant ut at det ikke var verdt pengene. Vi slapp maset om å være syltynne og glansbilde-pene. Selvfølgelig var det et pluss om vi var tynne og pene .. men man var ikke upopulær selv om man ikke var det.

    Nå om dagen tar de piercinger og tatoveringer hvor som helst på kroppen, slanker seg med barbie-dop og solarium-soler seg til hudkreft. Man tar steroider for å få muskler og sprøyter for alt mulig annet .. NEI - huff .. jeg er glad jeg ikke er ung i dag og ser med bekymring på de valgene ungene mine tar. Man kan bare informere og håpe de tar de beste valgene for seg selv og fremtiden.
    ...
    Nå har jeg sett stjernekamp på tv -litt skuffet over at Tuva ikke vant siden hun var den som tok størst sjanser .. men bevares - Rita har en enorm stemmeprakt :o)

    Ha en fortsatt fin kveld .. Klem!

    SvarSlett
  7. Så kommer jeg omsider ruslende, Eva. Sakte, men sikkert. :)

    Nei det tror jeg virkelig ikke de gjør. Heller ikke de som med all slags flotte "titler" fronter dette heller. Har ofte tenkt på dette og de trendene som nå er det eneste "viktige og riktige" i dagens samfunn. Håpet er at det igjen snart skal gå opp for flere at det er det perfekte uperfekte som en det perfekte. :)

    Det tukles og fikses så alt for mye i dag, og Toril synes jeg listet opp mange ting en burde ha tatt mer alvorlig. Kanskje til og med en kunne ha fått enda flere restriksjoner her?

    Så lenge det er penger å hente, og myndighetene godtar, så må vi vel leve med dette. Dessverre. Men et viktig tema som burde ha vært viet vesentlig mer tid og oppmerksomhet.

    Fin uke til deg og dine Eva ;) , fra en trønder som vil og vil og vil, men som ikke riktig får det til for tiden. :)

    SvarSlett
  8. Ja ja, kropper er forskjellige, men ingen av oss burde leke med innsprøytninger og tabletter. Tror vi kan gjøre mye selv ved å være bevist og holde oss i form. Slett ikke lett, det kan jeg skrive under på. Men jeg prøver da.
    Tusen takk for hyggelig hilsen på min blogg. Morsomt at folk liker det jeg gjør. Gøy er det også å lage. Du gjettet rett om moralen i boken du! Ønsker deg en finfin dag.

    SvarSlett
  9. Det er godt vi alle har noe å tro på, som fører oss videre, jeg er spent hva det er du driver med :)) selv har jeg begynt å spise mindre porsjoner, men oftere.. det skal visst også hjelpe, jeg har det rundt magen jeg også, som sikkert så mange av oss :)

    Jeg tror det er ikke enkelt å vokse opp i et samfunn og verden der fokuset hele tida dreier seg på utseendet. I vår tid, min og din, var det ikke slik.. Det begynte vel med MTV kanskje..?? man formes i et samfunn.. det er det man gjør.. trist, men sant..

    Ha en god dag, klem til deg og lykke til med ditt! :)

    SvarSlett
  10. Takk for deres fine kommentarer setter pris på hver eneste en! Ikke aner jeg men tror vi er formet av hvordan samfunnet er blitt, og media sist men ikke minst.

    Ha en fin dag alle sammen!

    SvarSlett
  11. Hei. Der fant jeg endelig bloggen din. Leste gjennom en deilig reiseskildring som gjorde meg sulten på sol og sydenferie (her i Bergen regner det, typisk nok, i et sett. Dette med ungdommer og kropp er ganske interessant. Det kan være et ganske stort press noen ganger, kanskje ikke åpenlyst, men indirekte gjennom bladet og TV og det sosiale miljøet som prøver å etterligne de to førstnevnte. Noen ganger tenker jeg litt på de som er tenåringer og kommer til å bli tenåringer nå. Hvordan deres hverdag er lik og anderledes min i den alderen. Om de har mer eller mindre press. Det har jo vært en voldsom økning i bruk av sosial media. Men dette med vekt og kosthold tror jeg er noe som påvirker alle kvinner i alle aldre, i ulik grad kanskje (ulik ja.. både mor og tante og den eldre garde i min familie virker nokså upåvirket). Noen ganger kunne jeg ønske jeg hadde en liten tidsmaskin, å kunne dra tilbake i tid å se hvordan samfunnet var uten mobil, tv, facebook osv. osv. :)

    SvarSlett
  12. Hei igjen og velkommen til min verden her nord! Ja, måtte jo dele litt av ferien med dere. Lengter tilbake det gjør jeg når været er som den er! Vinteren er så lang.

    Tror ikke det er så lett og være ungdom i dag de må vel føle presset i fra alle kanter.

    Kosthold og vekt har vel vært hele tiden. Husker ananas og egg kuren min mor brukte, helt til hun fikk nok.. Man blir jo foret i diverse blader om slanking, kosthold, holde seg ung lenge osv osv det kan bli for mye av det gode..

    Tiden uten data, mobil var deilig vi hadde mer tid til hverandre. Var jo ikke mulig å ringe hver dag heller for det var så himla dyrt, og i begynnelsen av 70 tallet gikk det fortsatt gjennom sentralen..

    Ha en fin uke!

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!