fredag 30. november 2012

I rute lenge før tiden!

Forrige helg var jeg virkelig ferdig i god tid til å feire 1 advent. Vasket og pyntet til jul, fått opp advent stjernen og lysene og det var bare å tenne. Selv mannen var enig at jo visst var det 1 advent det hadde de nemlig nevnt på tv. Spør ikke meg hvilket tv program han hadde hørt det.. Selv min datter sa at det var 1 advent og jeg var så glad for at nå var det blåst... Men for sikkerhets skyld så spør jeg på Facebook, der får man svar på det meste! Nei, jeg hadde sannelig blitt ferdig med pussing av vindu og pynting til jul en uke før tiden!

I dag kan jeg nyte at det er jeg ferdig med, og julegavene er vel i havn... For første gang i mitt 57 årige liv er jeg ferdig!! Jeg som har gjennom mange år stresset med å bli ferdig med stria i tide, har aldri før vært så tidlig ferdig som det jeg er nå! At det går an, det må ha rablet for meg!

I dag klarte jeg til og med og få tak i meieri smør. Skal nemlig starte med å lage kakemenner, og oppskriften fant jeg HER og laget disse i fjor. De er kjempegode! Er ikke mange sortene jeg skal ha, for det går jo mest kaker tiden før jul!

Mannen har 60 års dag i neste uke, men det er vanskelig å planlegge selskap i denne julebordsesong. Vi får ta det som det kommer, og får se hva det ender opp med. Han vil jo helst slippe ståk og tjohei! Kanskje det bare er oss kvinnfolk som mener at man må feire en såkalt en rund dag?


For 2 uker siden var vi på yttersiden av Kvaløya for å se på knølhvalen. Jeg hadde kamera med men bildene ble ikke gode tatt i fra en lang avstand, men det var en opplevelse å se den flokken og all silda som kom opp. Det var en fotograf som tok et bilde som ble delt på hans facebook side og i avisen, og her er bildet..

Er ikke det fantastisk så vet jeg virkelig ikke! For noen store dyr og hvilke krefter de har! Vi blir små i sammenligning. Ole sin facebook side man garantert kommer til å like.. Er du medlem så lik siden med de fantastiske bildene! Jeg må bare innom for å nyte synet av dette dyret som man så sjeldent ser..

Ellers skjer det mye rundt meg, og blant annet har jeg omsider fått time på sykehuset, men om ca en måned. Er spent på hva de finner ut om min kapsulitt.. Jeg skal i neste uke ha en ny sprøyte kortison i skulderen den femte og nest siste. Skulderen er mye bedre, men det er noen bevegelser som fortsatt gjør vondt. Jeg er spent på hva spesialisten vil si, og om det bare må noen behandlinger til for å bli helt god. Jeg vil bli så bra at jeg kan starte for fullt på treningen og kanskje prøve meg på styrketrening.. Begynner å bli lei av gåturer og sykling. Men sykling skal bli mer lystbetont siden fjernsynet skal monteres opp på gjesterommet, og sammen med videospilleren. Vi har satt det opp der og fått en ny i stua. En smarttv som vi er storfornøyd med. Litt større enn 42 tommer! Julegave til oss selv!

Må fortelle at her om dagen fikk en koselig hilsen  i fra Ege Denne i form av et kort sendt i fra Spania hvor hun nå bor med sin kjære! Jeg liker godt å lese hennes blogg og se de fine bildene hun tar! Bloggen hennes er verdt et besøk!

Videre fikk jeg en påskjønnelse i fra mormor og det er det ikke hver dag jeg får! Tusen takk mormor, det er en stund siden. Men jeg er ikke videre flink å blogge hver dag. Enten har jeg noe på hjertet, eller så har jeg det ikke, slik er det med den saken!

Det er en annen blogg jeg også setter pris på å besøke denne siden vi er på samme forum, og er på hverandres venneliste på facebook. Håper virkelig at jeg får sjansen til å treffe henne og mr Handyman... Hun blogger om hjemmet, og det er blitt virkelig flott!

Gleder meg til vi selv går i gang med gangen i vårt hus, og da kan vi si oss ferdige med huset som ble bygd i 1931!! Tenker vi starter opp til våren.. Bare månedene går fort!!

Det er i grunnen mange blogger jeg er innom, og en ligger spesielt mitt hjerte nær. Og her om dagen ble jeg virkelig redd, fordi det var umulig å få tilgang til bloggen. Det er en kar som er dyktig å lufte sine tanker slik at du lufter dine tanker etter at du har lest! Karl sin blogg må du garantert lese, og du blir fort glad i denne trivelige mannen i fra Trøndelag!

I første omgang er det disse jeg bare må nevne, og det er mange flere...Men først og fremst ha en fin 1 advent og god helg...

Klem fra Eva


10 kommentarer:

  1. Herregudfadersen og hans fru.
    jeg har ikke startet ennå.
    Skitt au.
    Jul blir det. likevel.
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Du verden, du kan være stolt av deg selv. Slett ikke dumt å være tidlig ute. Hyggelig å lese om dine dager. God adventshelg til deg.

    SvarSlett
  3. Hihi .. er vel greit alt som er unnagjort tenker jeg .. :o)

    For en opplevelse å se de knølhvalene - jeg blir alltid så glad av å se store dyr i naturen. Om det er en elg eller en hval. De er majestetiske på hvert sitt vis. Husker jeg reiste for å se på Keiko (spekkhoggeren fra Free Willy filmene) når han befant seg inni fjorden på Møre - fantastisk å se.

    Når det gjelder Karl fikk jeg også samme beskjed når jeg forsøkte å gå inn på bloggen hans .. så jeg sendte ham melding på facebook .. og da ble jeg beroliget med at alt var som det skulle .. :o)

    Du får nyte adventsdagene og kose deg med det som på en måte er advent - forberede julekosen :o)

    Her står det fortsatt litt husvask og en del gaveinnkjøp på tapetet. Ja også lage julekort og noen pakkelapper da :o)

    Ha en flott søndag - klemmer!!

    SvarSlett
  4. Så flink du er Eva :) og tusen takk for så koselig omtale om bloggen min. Håper også veldig at vi møtes en vakker dag :)

    En fin uke til deg vennen.

    God klem fra Monica

    SvarSlett
  5. Hei Eva!

    Her kommer en som er sent ute både til bloggen din og med julearbeidet. :) Men ferdige blir vi i år også. :)

    Først og fremst tusen takk for varmende ord om bloggen her. Det gjør godt, skal du vite. Får meg nesten til å åpne den igjen med en gang å falle for fristelsen til å avlyse pausen. Skal prøve å unngå det, for nå trengs det. Som du forstår.

    Storslagent bilde av et storslagent dyr. En opplevelse en sjelden glemmer det.

    Så kan vi vel bli enige om at din kjære har kommet dit til det punktet i livet hvor en kan kalles voksen. :) Kjenner meg litt igjen når det gjelder betydningen av feiring, kan jeg si. :) Men da slo barna til og etterpå var også jeg enig i at det det ble en svært hyggelig markering. I min lille takketale fikk jeg også full enighet i min lille antydning at jeg også fortjente det. :)

    Hei så lenge Eva, har også deg fortsatt i tankene og på dagens program, selv om det til tider kan virke som du er glemt.

    Fortsatt ei fin tid for deg og dine og et tre ganger tre hurra for husets "visegutt". ;)

    SvarSlett
  6. Det må jeg si. :D Godt jobba.
    Ønsker deg en flott uke i nord. ;)

    SvarSlett
  7. Et godt ment ønske kan ikke ønskes for mye. ;) Derfor er jeg innom nå for å ønske deg og dine et riktig fint og friskt år. Håper at året og helsa går i takt, slik at ingen ting skurrer. Jeg krysser fingrene for den 3. Eva og håper det blir starten på en rask og god bedring!

    Tusen takk til deg for enda et år hvor vi har fulgt med hverandre og for at du uredd har trådd til når det har trengtes. Derfor er du en av de som dukker opp daglig i tankene og som faktisk gir meg krefter til å fortsette.

    Måtte 2013 bli det året som virkelig setter spor etter seg. Gode og verdifulle spor for deg og dine!

    SvarSlett
  8. Vær stille. . . Hør. . . Det banker på døren. . .
    Er det det nye året som vil inn? Vi lar det vente litt… Tenker tilbake på året som var… Alt godt tar vi med oss. Og det som ikke ble så bra, det lærte vi noe av.
    Så før du åpner døren, nyt årets siste dag.. Siden kan du hilse det nye velkommen inn. Ha det godt og ta vare på deg selv og de du har rundt deg!
    GODT NYTT ÅR!.


    Tusen takk for alle flotte kommentarer som er kommet nå og gjennom året! Jeg kommer sterkere tilbake..

    Klem til dere alle!

    SvarSlett
  9. Lykke til i morgen, Eva! Jeg skal krysse fingrene og sender deg et stort smil. Håper det hjelper. :)

    SvarSlett
  10. Hallo Eva!

    Lurer litt på hvordan det går med armhevinger og det anbefalte? Kjennes noen bedring eller er det slik det har vært? :) Går nå her å spekulerer jeg da, vet du. ;)

    SvarSlett

Jeg setter stor pris på hilsen i bloggen min fra akkurat deg! Jeg tar også turen tilbake for å hilse på deg i din blogg!